COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.
11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Nithnar Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Per Lok 27, 2006 11:54 am Viestin aihe: Yleistä pulinaa |
|
|
Toivottavasti ketään ei haittaa että aloitan nyt tällaisen sekalaisen keskustelutopicin, johon saa kertoa vaikka päivän kuulumisia. Parempaa nimeä topicille saa ehdottaa.
Eli tämä on vähän tällainen off-topic paikka. Kaikki yleinen jaarittelu tänne. Jokaisella foorumilla pitää olla tällainen. Tämän tarkoituksena ei kuitenkaan ole olla koko foorumin keskipiste, eikä tänne mielestäni olisi hyvä kirjoittaa kymmentä viestiä per päivä ihan vain viestimäärää kasvattaakseen. Älkää siis innostuko, liikaa ainakaan. Jos täällä syntyy suurempaa keskustelua jostain (esim. harrastuksista) niin voisi olla ihan hyvä, jos siitä kuitenkin tehtäisiin oma topic, jos siis aiheesta saa revittyä enemmänkin irti (mutta jos aihe hoituu muutamalla viestillä, niin antaa olla). Ja muistakaa, että tämä on kuitenkin roolipeliaiheinen foorumi, joten keskitytään enemmän siihen kuin tähän offaukseen, eks jeh?
(Sorry Fenrir kun tällaisen tein, toivottavasti sinulla ei ole mitään noita asioita vastaan, sinähän täällä päätät ja jos haluat että tästä saisi tulla vaikka millainen spämmitopic tai poistat koko turhan topicin kokonaan niin se on ok mulle :D )
Suonette minulle siis luvan aloittaa.
Väsyttää ja on tylsää ja siksi minä tällaisen tänne värkkäsinkin. Täällä on viime aikoina ollut hieman hiljaista, mutta jospa se tästä nousisi? Toivon ainakin niin. Pitäisi enemmän keskustelua saada aikaan.
Onneksi tulee viikonloppu, saa NUKKUA :P Viikolla tulee nukuttua niin vähän (oikeastaan nukun öisin 9 tuntia, mutta kyllä, se on minulle liian vähän, varsinkin sitten talvella). Ärsyttää kun talvi tulee, ei niinkään lumen ja joulun takia vaan koska on niin kylmää ja pimeää ja minun täytyy joka päivä pyöräillä kolmen kilometrin matka töihin ja takaisin. Ja minua kauhistutti, kun tämän kuun alussa jo laittoivat joulukarkit kauppoihin. Miksi ihmeessä?! Ihan kuin joulu olisi joskus lähiaikoina tulossa (ei kolme kuukautta kovin lähellä ole!).
Njoo, jos en tämän enempää pälättäisi turhia... (Toivottavasti tänne kirjoittaa joku muukin :? ) _________________ I don't think you trust
In my, self righteous suicide
I cry, when angels deserve to die
S.O.A.D - Chop Suey |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
evely Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Per Lok 27, 2006 3:48 pm Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän tämä pulina off tuntuu ihan hyvältä idealta ja on kivaa jakaa omia kuulumisia toisten ihmisten kanssa, vaikka se ei varsinaisesti koskisikaan ropettamisen ihmeellistä maailmaa. :)
Jeps...meikäläisen ihmeellisen elämän viikko nro 43: Maanantaina alkoi taas syysloman jälkeen koulu ja itseasiassa olin aika innoissanikin siitä. En sentään ikävöinyt opettajia enkä varsinkaan heidän opetuksiaan, mutta koulukamut ja ruokalan tarjonnat houkuttelevat palaamaan iloisin mielin kouluun. Täytyi kyllä myöntää, että meikäläisen rytmi oli todellakin mennyt lomalla ihan sekaisin. Kun tulin aamuhämärässä koululle, ensimmäiselle tunnille, niin olin aivan liian ylipirteä. Hymyilin ja melkein kirmailin koulun käytävillä (=Ok, kuulostaa todella oudolta, myönnetään. Mutta mitä likka sille voi mitään, kun mp3:sta tulee niin menevää musaa tärykalvoihin, ettei voi muuta kuin jammailla). Sitten se innokkuus lopahti kuin lehmän häntä, kun paikalle tuli lisää porukkaa ja näki taas luokkalaistensa masentuneet naamat. Onneksi koulun ruoka sai ihmeitä aikaan ja koulunväki tuli taas iloisemmaksi ja sillonhan omakin mieli alkaa kuplimaan innosta.
Tämä viikko on ollut itselläni varsin rattoisaa, varsinkin ruokalassa. Ruoka on hyvää, seura hupaisaa ja jälkiruuista ei voi muuta kuin herahtaa vesi kielelle ja hyvälle mielelle. ^_^ Sitten se kaikki glamour katosi elämästäni kuin tuhka tuuleen, keskiviikkona. Illemmalla oli todella huono olo ja huomasin olevani flunssassa. Tiesin ettei meikäläisen olotilalla päästä bussiakaan odottamaan, joten päätin jäädä kotiin. Onneksi seuraavana päivänä ei olisi ollutkaan kuin matikan ja saksan tunti ja perjantaina ei edes ole koulua (=lukkarini mukaan siis), joten meitsille tulikin hiukan pidempi viikonloppu. Toivottavasti paranen pian. Nytkin jo tunnun paljon terveemmältä kuin keskiviikko-iltana, ääni tietty on mikä on ja nenäliinapaketti ohenee joka toinen tai kolmas minuutti, mutta ainakin saan taas kurkusta jotain alaskin.
Itsekkään en yleensä odota joulua niin innokkaana, kun tiedän jo etukäteen saavani taas kunnon perheriidan silloin pystyyn, mutta se ei tässä viestissä ollutkaan se miellekkän sanoma. Joulukuussa lähden tähystelemään Ny(=nuori yrittäjyys) tapahtumaa Tallinnaan muiden luokkalaisteni/rinnakkaisluokkalaisteni kanssa. En malta odottaa sitä reissua. Silloin on pikkujouluaika, joten matka käy hiukan kalliiksi, mutta kyllähän meidän kukkarot sen kestää. Pääsee samalla reissullakin yöpymään hotellissa & syömään niiden aamiaspuffettipöytä tyhjäksi ja käväisemässä joulumarkkinoilla. $.$ <--*rahan kiilto silmissä* Ja pääsenhän kokeilemaan eri klubien ovimiesten hermoja. Päästääkö ne miut sisälle vai eikö? Hmmm...siinäpäs pulma. Eihän niiden periaatteessa pitäisi päästää ala-ikäisiä tanssimaan lämpimään klubiin, mutta kuka tietää kuinka kilttejä ne silloin ovat. Mutta kyllä sitten ottaa päähän, jos he päästävät sisälle muita ihmisiä jotka ovat samalla reissulla kuin minäkin (=suurin osa heistä selvästikkin ala-ikäisiä.) Ja joulukuussa on myös se hyvä puoli, että silloin on meikäläisen synttärit. ^^' Jee, jee... harmi vain, että tänä vuonna saattaa tulla aika joululahjaton joulu. Ei tietenkään kyse ole kiltteydestä, vaan yksinkertaisesti siitä etten vain keksi mitään järkevää mitä haluaisin. Suurin haaveeni kävi jo toteen tässä kuussa, joten...Noh, kai mie sentään jotain saan. Mutta se on sitten sen ajan murhe, nyt yritän vaan parantua tästä nenäliinan-väärinkäyttö-pöpöstä. _________________ I'm not a hopeless case. Let's play and kiss, kiss, kiss... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 379 : Paikkakunta: Anywhere but home.
Items
|
Lähetetty: Per Lok 27, 2006 11:21 pm Viestin aihe: |
|
|
Ejei, kun tämä on tosiaan joka foorumin vaiko, eli hyvä kun joku jaksoi perustaa tällaisen.
Ja hienoa, että jaksoit vielä sepustaa tuohon alkuun nuo varsin tärkeät pointit. (:
En todellakaan halua tästä 10 sivun spammitopiccia.
Siis mä alan olla niin puhki poikki kulunut suurimpaan osaan roolipeleistä joita pidän ja joissa olen.
Mulla on niissä monissa oikeasti hienoja topicceja kesken ja hahmoillani, joilal en ole kyllästymiseen asti sinänsä pelannut, mutta...
Jotenkin... on vaan ihan outo olo. Semmonen pysähtynyt, kyllästynyt, mitäänsanomaton.
Mä oon hilunu muutamissa ropeissa jo kauan sellaisten ilmoitusten kuin että "pidän taukoa" jne. mutta mä en kai oo koskaan oikeesti [pitänyt[/i] sitä taukoa, kunnolla lomaa.
Mulla on niitä ropeja vastuullani enemmän kuin yksi joka sormelle ja vähän päälle - ja kaikkia piäis muka muistaa huomioida niin adminina kuin pelaajanakin.
Vaikka oln laittanut muutaman virallisesti kokonaan tauolle, ei ei auta.
Neljä vuotta ropetusta takana - sekin saattaa vaikuttaa tähän tilaani.
Ehkä mun pitäis tosissani vaan kylmästi pistää suurinpiirtein kaikkiin ilmoitus että lähden kokonaan lomalle ja korkeintaan hahmopyyntöjä viitsin sen aikan käsitellä.
Se tulee olemaan pirullien vaikeeta mutta pakko yrittää.
Ennen kuin mä oikeasti menetän kiinnostukseni ropettamiseen kokonaan.
Jotenkin mua on viime vuosien mittaan alkanut salakavalasti tympäännyttään se miten äärimmäisen harvoin saa oikeasti tosissaan laadukasta peliä kenenkään kanssa aikaiseksi.
Meikäläinen kaipaa oikeasti kunnolla tunteilla ladattua ja merkityksellistä peliä, ja se on harvinaista herkkua se.
Uskoisin sen johtuvan ainakin oasksi foorumiroolipelaajien keskimääräisestä iästä joka on s 13-17 käsittääkseni.
Rehellisesti sanoen ainoat, joiden kanssa olen saanut todella tapahtumarikkaita, tunnepitoisia ja milenkiintoisia topicceja pelata ovat olleet Sarppa (ikä 23) ja sen Sirius Musta minun Barty Kyyry Juniorini kanssa, sekä Lara (ikä 19), jonka kanssa on tullut pelattua lukemattomia topicceja Oopperan kummitus -aiheessa ja nyt on meneillään Peter Pan -ropessa joku paras topic ikinä.
Se on Peter/Wendy/Helinä -topsu ja siinä on oikeasti tunnetta niin paljon, että heikompia hirvittäisi.
Roolipelaamisen perusideahan on se, että eläydytään hahmon rooliin ja eläytyminen nyt jää mun mielestä aika pinnalliseksi/laimeaksi jos pelitopicit on jotain randomia häröilyä tyyliin "katotaanko mitä nää hahmot yhdistämällä hahmoilla sais aikaan vaikkei mulla kyllä oo mitään ideaa tälle".
Tai jos pelikaveri on sellainen jota ei kiinnosta syvällisempi pelitys, enkä nyt tarkoita välttämättä mitään elämän tarkoituksen pohtimista tai elämää suurempien aiheiden vetämistä peliin, vaan ylipäätään...no...äh.
Ja mulle ei myöskään riitä että joku vetelee monologina hahmonsa suhteen syvällisyyksiä vaikkapa hahmonsa vetäessä lärvit baarissa.
Jos merkityksellinen ja laadukas teksti ei kohtaa vuorovaikutuksessa omaan hahmooni se on ihan sama kuin tyhjää.
Ja nyt lopetan tän itkuvirren ja kerron, että tottakai meikäläinen osaa nauttia myös pinnallisemmistakin peleistä ja joskus jopa ihan vaan tutustumispeleistä enkä itsekään [iaina[/i] jaksa kirjoittaa kovin syvällistä tai kuvailevaa tekstiä, mutta useimmiten pyrin siihen ja niistä nautin kuitenkin eniten.
Tällä hetkellä ainoa tuollain kaipaamani on tuo Peter Pan -ropeni jossa on triangelin osapuolina ihanasti todella monipuoliset ja lahjakkaat kirjoittajat ja suht kokeneet roolipelaajat ja näin ollen pelity on odella nautinnollista. Sen lisäksi kaikk jaksavat olla jopa aktiivisia.
Tämä johtanee siis todella hyvn pian siihen että irtisanoudun ihan oikeasti kokonaan kaikesta muusta kuin siitä ropesta ja lomailen harrasteesta siten tavallaan yleisesti.
tahdonvoimaahan se tulee vaatimaan olla sitten myöskään ajattelematta (ja siten stressaamatta) niitä muita ropeja, koska ne kaikki on niin ihania.
Joku Crossoverkin... ainoa rope jossa voin pelata aikuista Han Soloa... *huok*
Well, life's a bitch... :P _________________
Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nithnar Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Maa Lok 30, 2006 11:09 am Viestin aihe: |
|
|
evely: toivottavasti parannuit pöpöstä :) Ja minullakin on synttärit joulukuussa! \o/ Argh, tai siis... Kohta sitä on taas vuoden vanhempi...
Mukava ollut tässä parin viikon aikana lukea ihmisten hehkutuksia lomista, kun itsellä ei sellaisia ole :S Mutta toisaalta, työharjottelussa on paljon helpompaa kuin koulussa (ei tarvitse tehdä läksyjä, lukea tentteihin yms.).
Sun Fenrir kannattaisi varmaankin ihan tosissaan pitää sitä lomaa, niin palaisi se ropetusintokin. Ja omasta mielestäni on parempi laittaa paikka kokonaan tauolle kuin antaa ropen olla pystyssä niin, että admin on epäaktiivinen. Tällöin kun käy aika varmasti niin, että paikka kuihtuu kokoon, eli se on sama jos laittaisi sen kokonaan tauolle. Enkä usko että kovin monea innostaisi pelata paikassa, jossa edes admin ei ole aktiivinen. Tietenkin paikalle voisi tehdä väliaikaisen apuadminin, johon luottaa ja joka on ollut mukana kauemmin, ja antaisi tämän sitten hoitaa hommat sillä aikaa kun olet lomalla.
Oma neuvoni olisi siis, että tee päätös, että oletko nyt lomalla vai ropetatko kunnolla. Jompi kumpi. Eikä kannata pelätä tauon pitämistä, itselle päätöksen tekoon meni 2-3 kuukautta ja sitten parisen kuukautta lomaa ainakin. Kun olin päätöksen tehnyt niin olo oli mukavan vapautunut, ei tarvinnut hermoilla turhista asioista ja potea huonoa omaatuntoa. Nyt on alkanut roolipelaaminen maistua taas entistä enemmän. Joskus on hyvä ottaa lomaa, itse olin puoli vuotta sitten niin lopen kyllästynyt ja stressaantunut, kun olin ottanut kontolleni liikaa asioita. Nyt aloitan varovaisesti ja etenen hitaasti.
Ja ymmärrän täysin mitä tarkoitat sillä, että pelien pitäisi olla syvällisiä. Normaalit ja tylsät tutustumistopicit ovat niin järkyttävän tylsiä, ettei ole tottakaan, varsinkin kun niistäkin voi tehdä mielenkiintoisia. Esimerkiksi keksiä jokin tapaus tai tapahtuma, jonka kautta hahmot vähän joutuvatkin tutustumaan toisiinsa, aina kun ei voi olettaa, että hahmot haluavat tutustua toisiinsa. Eikä niiden edes tarvitse tutustua, ei kaiken aina tarvitse olla mukavaa ja harmonista. Konflikteja, konflikteja. Asiaa auttaisi myös se, etteivät hahmot itse olisi niin kuolettavan tylsiä. Suurimmassa osassa paikoista hahmokehitykseen panostetaan vieläkin aivan liian vähän, vaikka ehkä saattaisi vaikuttaa siltä, että niihin on käytetty paljon aikaa...
Minulla on vain yksi neuvo roolipelien sisällön laadun parantamiseen: tason nostaminen. Kun sinulla roolipelejä riittää, niin älä ota niihin ketä tahansa, vaan vaadi pelaajilta vähän enemmän kuin kirjoitustaitoa ja ja se tietty viestin pituus. En nyt voi sanoa, että olisin tutustunut peleihisi tai pelien laatuun (mitä nyt joskus olen jotain vilkaissut), joten en ole ehkä paras neuvomaan, vaan arvioin vain, että asia saattaisi olla näin. Itsekin tajusin vasta muutama kuukausi sitten, ettei kannata katsoa viestin pituutta, vaan sen sisältöä. Ja vaikka se saattaa olla aluksi todella hankalaa, niin sitä tasoa voi nostaa aluksi vaikka silleen hiljalleen. Jos jonkin pelinäyte ei näytä olevan ihan sen tasoista ja ennen kaikkea mielenkiintoista, kuin haluaisit niin täytyy vain sanoa rohkeasti, että et pääse nyt mukaan.
Puuh, sekavaa tekstiä mutta jospa tuosta jotain saisi irti. Joka tapauksessa, tsemppiä Fenrirille, mitä sitten ikinä päätätkin :) _________________ I don't think you trust
S.O.A.D - Chop Suey |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Items
|
Lähetetty: Maa Lok 30, 2006 2:30 pm Viestin aihe: |
|
|
Mä en koskaan katso pelkästään pelinäytteen pituutta, vaan sen sisältöä.
Ja hahmokuvauksissakin jos hahmo vaikuttaa liian ykspuoliselta tai huitaisten kasatulta en välttämätä päästä läpi, mutta aina ei vaan jaksa alkaa kritisoimaan niitä, jos ne kumminkin periaatteessa voivat toimia pelihahmoina, vaikkeivät mitään neuraalia kummempia hahmoja olisikaan.
Pelinäytteiden suhteen yritän aina huomioida senkin, onko kyseessä kuinka aloitteleva roolipelaaja. Oikeasti se hakemusten käsittely ei todellakaan ole niin yksinkrtaista kuin voisi luulla ja minä yritän katsoa jokaista ihan yksilönä. -.-
Mutta totta on että pitkään oon ollut aika löyhä sen suhteen mitä päästän läpi vaikka aina olen toki tietyn rimankorkeuden pitänyt.
Ja oon viime aikoin ayrittänytkin jaksaa karsia viläkin enemmän, mutta edellen tää nergia ei oikeen puhku olemassaolollaan. :P
Mä taidan nyt ihan ekaksi thdä niin että pistän tuon yhden rololipelini kokonaan pois, kun se ei vaikuta ihmisiä tarpeeksi kiinnostavan ja en siis halua kolmen pelaajan takia stressata siitäkin kun nekään pelaajat eivät vaikuta niin kiinnostuneilta että pelaisiva keskenäänkin eivätkä vain odottaisi mun vastauksiani.
Tiedä sitten mitä noiden muiden kanssa, kun ei niissä ole pelaajia joita tuntisin tarpeeksi hyvin joat luottaisin. No joo, Pikariin löysin kauan sitten kaksi ilmeisne luotettavaksi osoittautunuta ja hyvä moderaattoria ja se rope onkin selvinnyt ihan kivasti vaikken olekaan jaksanut keskittyä sinne aina niin kuin ennen. _________________
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Iria Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Kes Tam 17, 2007 6:31 pm Viestin aihe: |
|
|
Vai niin, täälläkin on tälläinen topic. ^^ On näköjään ollut jo pitkäänkin, minä vaan en ole ollut täällä kauhean aktiivinen, sori vaan. Tulee aina rekisteröydyttyä niin monelle foorumille, eikä kaikilla sitten jaksa edes käydä. Tyhmäähän se on, tiedän.
Mutta joo. Tänään olisi tehnyt mieli hakata päätä seinään. (Blogissani mainitsin mielitekoni repiä pääni irti.) Olen niin toivoton tapaus tuntemattomien ihmisten kanssa kommunikoinnissa. Joko en puhua pukahdakaan heille, tai sitten nolaan itseni totaalisesti heti kun aukaisen suuni. Huudan jotain typerää liian kovaan ääneen. Tai nauran hölmön kuuloisesti tms. Olen pihkassa erääseen poikaan ja tuskin uskallan edes puhua hänen läsnäollessaan. Tänään kuitenkin höpötin kaikkea älytöntä, ja luulenpa että se nyt pitää minua vähän idioottina.
Meillä oli kahdeksasta neljään koulua, ja sanompa vaan että sellaiset päivät eivät ole mitään itsetunnon kohottajia.
Ja sitten koulusta tullessa oli jo pimeää, joka raivostutti, koska olisin halunnut kuvata yhden filmin huomiseksi, mutta ulkona nyt ei ainakaan voi sitä tehdä. Onneksi en raivoissani rikkonut äitini järjestelmäkameraa. Karjuin koirallekin kuin hullu.. Voi voi, kun olen onneton näiden ongelmieni kanssa.
Joopa joo, kukaan ei varmaan edes jaksanut lukea tätä, hahhaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Items
|
Lähetetty: Kes Tam 17, 2007 8:34 pm Viestin aihe: |
|
|
Kuulostat ihan tyypilliseltä teini-ikäiseltä syys/talvimasennuksentapasen keskellä. Masennus ja amsennus, mutta meinaan sitä, että tä "talvi" ei tosiaankaan ole omiaan kohottomaan kenenkään mielialaa.
Saisi olla enemmän aurinkoisia päiviä.
Hitto vie mä haluan ton Kuolonsyöjä-tittelin pois itseltäni. Pitää kovasti miettiä viestejä tänne. Vieläkahdeksan vissiin niin oon jo joku muu. Helpointa tietysti olis vaan mennä adminpaneeliin jamuuttaa tuo joksikin muuksi, mutta en tahdo tehdä sitä niin. Ei siinä muuta vikaa, mutta se ei yhtään sovi mun Peter Pan -teemaiseen olemukseeni nyt. :D _________________
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
evely Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Kes Tam 17, 2007 9:55 pm Viestin aihe: |
|
|
Voi Iria rassukkaa...tuollaiset angstipäivät ovat todella syvältä, tiedän liian hyvin kokemuksesta, niin kuin varmasti monet muutkin. Edellinen viikkoni oli juuri sellainen. Mutta onneksi ei tämä viikko, onhan nyt vasta keskiviikko.
Tänään koulussa kahdentoista maissa, ruokatunnin jälkeen, oli kokoontuminen kaikilla Liiketalous ja kauppa vuosi mallilaisilla 2005. Meidät oli määrätty mennä tuijottelemaan kolmasluokkalaisten opinnäytetöitä, viisi kipaletta. Vain kaksi niistä oli mielenkiintoisia; laiton lataaminen netissä ja plastikkakirurgia. Jotenkin kävi sääliksi niitä esittäjiä. Juuri kun he olivat lopettaneet esityksenä, niin heti joku määrätty luokkatoveri arvosteli sen + opettajat samoin, lisäillen samalla kiperiä kysymyksiä esittäjälle. Hyvin tiukkaa kritiikkiä opettajilta ja oppilailta, harvoin mitään positiivista sanomaa. Eikö esiintyjiä pitäisi rohkaista ja kannustamaan? Tietty virheitäkin oppii ja tulee kovanahkaisemmaksi kritiikille, mutta monella hiukan huonoitsetuntoisemmalla likoilla oli lasittuneet silmät ja ääni värisi kritiikin kuultua (=itku lähellä siis). Inhimillisyyden väärinkäyttöä, sanon minä.
Edellisviikolla saatiin tietää, että enkun sanakoe olisi keskiviikon tuntina elikkäs to day. Neljä kappaletta siihen kuului. Aikaisemmin olin kirjoittanut sanat paperille aakkosjärjestykseen. Arvatkaapas kuinka paljon paperia haaskasin siihen. Kolme A-4:sta, joiden takapuolelle en kylläkään kirjoittanut mitään...mutta silti. Aivan liikaa sanoja ja nekin liittyivät atk-sanastoon, josta ei voi arvailla vastausta. Noh, koe tuli ja meni. Omasta mielestä suoriuduin loistavasti ja varmasti pääsin läpi.
Kahden viikon kuluttua alkaa koeviikko ja sen jälkeen tällä hyypiöllä alkaa työssäoppiminen, pari kuukautta se kestää ja tietty ilman palkkaa...Murrr. Päätin auttaa rakasta paikkakuntaani ja tarjoiduin tulemaan kunnantalolle töihin, keittelemään kahvia ja mapittamaan asiakirjoja yms. Saa nähdä mitä siitäkin tulee o.O' Ainakin siitä saa lisää työkokemusta. Jos se minusta riippuu, niin he todellakin saavat kokea jotain uudistuksia ja toisenlaisia kuvakulmia kunnan hyvinvoinnista.
Tähän päivään palaan vielä. Lakiopin tunnilla oli todella tylsää, kun rakas opettaja oli kopioinut kirjoitettavat asiat paperille ja oppilaiden piti vaan kyylätä omaa paperinipuskaa. Väsymyshän siinä iski ja tekemisenpuute. Lopulta turhauduin jumittamiseen ja sitten piirtelin erillaisia elukoita paperin täyteen. En ole mikään hyvä piirtäjä, mutta niistä tuli hyvin erikoisia ja huvittavia eläimiä.
Bussia odotellessa, pöydän ääressä, aloin taas piirrustamaan ja lystiä oli. Muutamat vieressä istuvat ihmiset vähän katsoivat minua kieroon, kun välillä pärskäytin pienen naurahduksen ilmoille. 'Hullu nuori, kun nauraa yksinään. Käyttääköhän tuo huumeita?' <-- Sellaiset ilmeet muutamalla vanhemmalla naisella ainakin oli. Uskokoot mitä haluavat...totuushan on niin tylsää ja yliarvostettua nykypäivänä. ^-^ _________________ I'm not a hopeless case. Let's play and kiss, kiss, kiss... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Iria Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Tor Tam 18, 2007 9:10 pm Viestin aihe: |
|
|
Tsuppiduppiduu!
Tähän loppui angstaus! Se filmin kehitys meni mainiosti! Tein kaiken itse eikä mikään mennyt pieleen! Pekkala (kuvataideoppilaitoksemme) on hyvä paikka kohottaa itsetuntoa. Suosittelen! Ei tuollaisista pikkujutuista, kuten filmin pilaamisesta, kannata luovuttaa. Sen opin ainakin tänään. Virheistä oppii.
Niin ja läksyäkään ei ole huomiseksi ja huomenna on koulussa luistelua, joka on ainoa liikuntalaji, joka on koulussa mukavaa. Jipii!
Ja lunta sataa ja kävelen huomenna kouluun! (No joo, eipä tuo käveleminen kovin kivaa ole, mutta kohottaa kuntoa ainakin. No joo, se on kivaa, kun saa kävellä lumisateessa ja kuunnella mp3-soittimesta Kate Bushia.)
Hihhih, tekisi mieli halata itseäni mutta se on vähän vaikeaa.
:) _________________ Epäilysten kirkkotarha
kasvaa piikkipensastaan
Kun aika tuskan jälkeen
jatkaa outoa kulkuaan
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Items
|
Lähetetty: Per Tam 19, 2007 12:48 am Viestin aihe: |
|
|
Onkohan tää yleinen ongelma kirjailijoilla, että haluaisi mieluummin kirjoittaa tarinan jotenkuten loogisessa aikajanassa, mutta ideoita ja mielikuvia syntyy joihinkin tapahtumiin jotka sijoittuvat tarinassa vielä paaaljon pidemmälle, missä tarina tällä hetkellämenee. Rasittavaa ja pelkään että unohdan ne ennen ku niiden aika tulee. Jaksais nyt vaan kirjoittaa ne edes pikaisesti ylös...
Ei tätä ongelmaa ficatessa ole - mutta kun projektina on kokonainen kirja.o.- _________________
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nithnar Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Tii Tam 23, 2007 12:32 am Viestin aihe: |
|
|
Evely, yay me ollaan samalla alalla ^^ Itse opiskelen kolmatta vuotta, ja työharjoittelu loppui juuri. Kivaa siellä oli, vaikkei palkkaa saanutkaan. Niiin erilaista kuin koulussakäynti, että todella rankkaa palata taas koulun penkille. (Hyvä puoli on että meillä tehdään kurssit projektien kautta, eli ei tenttejä ja vastaavia, luennoilla istumista ja esseiden vääntämistä \o/ )
Ja Nibs, minulla ainakin on sama ongelma. Minulla on mietitty projektistani jo loppuosa melkein kokonaan, mutta kun pitäisi jaksaa kirjoittaa että miten siihen päädytään... Ongelmana on vain se, ettei oikein ehdi edes kirjoittaa. Ja se alku tökkii (mutta ei ehkä niin pahasti kuin luulen, eräs henkilö jolle olen antanut sen luettavaksi ruinaa koko ajan jatkoa sille... tiedä sitten onko se tosissaan). Ja olen kyllä ajatellut tuota projektia kirjana, mutten jostain syystä jaksa uskoa että sitä koskaan julkaistaisiin... _________________ I don't think you trust
S.O.A.D - Chop Suey |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
evely Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tii Tam 23, 2007 11:19 am Viestin aihe: |
|
|
Nithnar --> *haluruttu* Sentään joku muukin on sillä linjalla*virn*.
Meillä on tässä jaksossa Tiedon Hankinta 2 (=se pitää suorittaa, muuten ei pääse tekemään opinnäytetyötä) ja piti tehdä kymmenen sivuinen esitys jostain tietystä aiheesta. Kerrankin sai ja pitikin tehdä copy - pastella koko työ. Kymmenen sivua siitä piti kokonaisuudessaan tehdä, mutta minäpä sain 19 sivua aikaan. Tein aiheesta; lasten lelujen vaarat & markkinointi. Sain tehdä siitä vain siksi, koska aiheessa oli myös markkinoinnista juttua. Oikeasti aihe olisi pitänyt tehdä omasta alastaan elikkäs jotain tietokone juttuja esim. näytönsäästäjistä ja hiiristä. Mutta ei semmoinen kiinnosta minnuu, eikä varmaan suurimpia kiviäkään.
Eilen kävin terkalla piikitettävänä ja ihan omasta tahdostani. Seuraavana vuonna olisi koulureissu Egyptiin ja ns. opintomatka kestäisi viikon. Ja Afrikassa kun paikka on, niin Hepatiitti AB pitäisi hankkia sitä ennen. Kolme piikkiä pitäisi saada nahkaansa törröttämään, mutta lopputulos kestäisikin koko elämän ajan. Ihme kumma pistos ei tuntunut missään, hyttysen pistoskin sattuisi enemmän. Olisi pitänyt venata siellä terkan vastaanotolla 10 min, että tietäisi vaikuttaako aine allergisesti. Miulla oli kuitenkin kiire dösään ja siitä kouluun, joten olin vastaanotolla vain kolme minuuttia. Hengissä ollaan vieläkin, joten allergiakohtauksia ei tullut. Muuten olisin saanut sydänkohtauksen, jos olisin ollut allerginen ja varmaan vieläkin sairaalassa voipilaana olisin. _________________ I'm not a hopeless case. Let's play and kiss, kiss, kiss... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Zigi Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Maa Huh 02, 2007 1:02 pm Viestin aihe: |
|
|
Sarjassamme nolot tapahtumat:
Käväisin keittiössämme tästä huoneestani ja kun olin tulossa keittiöstä takaisin, erehdyin vilkaisemaan olohuoneeseemme. No, siellähän vilahti juuri jotain mustavalkoista, isoa/ihmisen kokoista ainakin pikavilkaisun mukaan. Koska edelleen pyörii ihan mukavasti Kaunat mielessä - tai oikeastaan ei ole päivää, jona rakas Kayako Saekini ei edes käväisisi mielessäni, yhdistin tuon mustavalkoisen kohti tulevan hepun siihen. No mie sitten kirkaisin ja lensin persuuksilleni tuonne lattialle, taisin täristä vähän jne. Olohuoneestamme kävelee hyvin pieni yorkshirenterrierimme korvat luimussa, häntä koipien välissä jne. Ai tuliko ihan mahtava olo minulle? Juu. Vaikka toisaalta Kayakon vierailukin olisi ihan tervetullut toisinaan. Sääli, että hää on fiktiivinen hahmo.
Dojoo, huonosti menneen viikonlopun jälkeen on ihan hauskaa istua taas koneella aivan normaalisti. Tuntuu, että on hirveä määrä raivoa ja haluan purkaa sen jonnekin. Aivan, ei tosiaan ollut mikään mukava viikonloppu, josta voin suurimmalta osalta syyttää äitiäni sekä hänen avomiestään. Siis oikeasti enkä vaan leikisti. Tässä mitään syyllistetä ketään mutta kun tuo tietää itsekin, että ei ehkä tehnyt mitään viisainta ratkaisua viikonlopun suhteen. Tai jos ei tiedä niin saa kyllä tietää. Tätä asuntoa ei tarvi tuoda niin paljon täyteen väkeä, että tänne ei asunnon omista asukkaista yks mahdu nukkumaan ._..
Ja sitten kun tulin kotia, pääsin nettiin ja foorumit sain auki niin huomaan erään ystäväni laittaneen viestiä, että hänen hahmonsa on kopioitu luonteen osalta sanatarkkaan yhdelle foorumille. Sama foorumi on kyllä kopioinut mun koko foorumin, ei sen puoleen. Tuohon toisaalta on jo tottunut kaikenmaailman teinipellecopycattien takia, että foorumi kopioidaan ylhäältä alas mutta että nyt ne menee jo hahmotkin kopioimaan? Mulle riitti, kiva kiitti. Sainpahan antaa IP-estoja/banneja taas x]. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Fenfir Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tii Huh 03, 2007 8:04 am Viestin aihe: |
|
|
Jeesh, en ole siis ainoa joka on kärsinyt copycattien iskusta. Ja tosiaan, nämäkin kopioijat ovat näitä teinejä ja olivat vielä samalla foorumilla josta kopioivat ennen kuin poistin heidät hermostuneena raukkamaiseen toimintaan. Noh, oma tilanne on jo selvitetty kohtalaisesti, vaikka edelleen hieman asia kyrsii tietyltä kannalta kun eräs henkilö omalla foorumillani kysyy neuvoja niiden foorumin kanssa. En suostu vastailemaan koska tiedän(luulen/oletan) henkilön toimivan näiden varsinaisten copycattien laskuun. Se oikeuksien takaavakin (C) merkkikin on eksynyt sinne copycattien sivuille viimeinkin ja toistaiseksi kaikki tyyni.
Harmittaa kun on pitänyt monesti tänne foorumille kirjoitella, mutten uskalla/kehtaa/viitsi kirjoittaa tietämättä varsinaisesti itse syytä. Kenties se johtuu siitä että tämä on ainut keskustelufoorumi johon olen koskaan liittynyt ja jossa viitsin käydä joka päivä, vähintään joka toinen päivä ennen peli viestien kirjoittelun aloittamista, sekä vilkaista mahdollisia uusia aiheita ja uusia viestejä.
Sain eilen jopa viimein tuon yhden haasteen tapaisen kirjoitettua ja julkaistua tänä aamuna ennen kouluun lähtöä, englantia ja matikkaa ym.. Mukavaa kun päivä alkaa sillä ylipirteän opettajan kuuntelulla ja pitäisi vielä ääntääkin jotain noilla tunneilla. Kuulostaa ehkä lapselliselta mutta tämä opettajat tosiaan on rasittava. Vielä rasittavampaa on kun eräs opettaja on ollut koulussa oppitunneilla kännissä kuin käki. Tosin rehtori on pistänyt henkilön ojennukseen mutta miten tuosta tavasta muka eroon päästä. Alias ymmärtämätön oppilas.
Höms, mistä muusta paasaisin vielä turhanpäiväisyyksiä, pääsiäinen lähestyy, virpojat kävivät jo sunnuntaina. Ensiviikolla tanskaan lähtö heti pääsiäisen jälkeisinä aikoina oppilasvaihdon takia. En kestä erota viikoksi roolipeleistä *irvistys ja riippuvaisuutta* |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
koirarappu Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Tii Huh 03, 2007 10:13 pm Viestin aihe: |
|
|
Jälleen ei voi kuin ihmetellä, mitä kaikkea mielenkiintoista touhua sitä ilmestyykään eteen, kun pitäisi lukea kokeeseen. Ihmeellistä on elämä, onkohan olemassa jotain yleispätevää teoriaa siitä, miten kaikki mielenkiintoinen [inspiraatiot, luomisvimma, virikkeet etc] sijoittuvat koeviikolle ja voisikohan tuosta teoriasta mahdollisesti johtaa yleispätevän torjuntakeinon, joka auttaisi keskittymään siihen itse asiaan, eli bioottisiin ja abioottisiin tekijöihin, alkuräjähdykseen ynnä muuhun mukavaan. Ilmeisesti ei.
Ei uskoisi miten pelkkä asvaltin vähittäinen murskavoitto lumesta, loskasta, jäästä ja kaikesta siitä epämääräisestä mömmöstä, mitä tuolla kulkuväylillä on ollut havaittavissa, saa ihmisen lapsen erityisen hyvälle tuulelle. Hipsin tänään koulusta kotiin ylimaallisen euforian vallassa [siihen tosin saattoi liittyä inspiraatiopiikki, jonka sain katsellessani fyysisen ilmaisun kurssilaisten lopputöitä] Ihmisillä riitti katsomista kun tyyppi ryntää pysäkille ja hymyilee, vaikka myöhästyy bussista. Ilmeistä päätellen eivät pitäneet täysjärkisenä, eihän suomalainen saa hymyillä julkisella paikalla!
Nyt kertaamaan vielä ja peleihinkin pitäisi vastata huomenna. Noh, kaikella aikansa ja paikkansa ja niin edespäin. Pitäkää joku peukkuja huomiseen kokeeseen. _________________ Vetoan krooniseen puheripuliin ja keskitasoa vaikeampaan moottoriturpaan.
There is no God in this city. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
| |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|