CyberRoPe Foorumin päävalikko
 Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään            Kalenteri

COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
Kysely: RPG Survey
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Jou 05, 2006 2:13 am    Viestin aihe: Kysely: RPG Survey Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on hieman erilainen kuin nuo tätä aiemmin tehdyt Sinä ja roolipelaaminen -kyselyt.

1. Nimimerkkisi:
2. Onko millään nmimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi?
4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi?
5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut?
6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi??
7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa?
8. Kauanko olet roolipelannut?
9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla?
10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on?
11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen?
12. Oletko pelannut seksikohtauksia?
13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen?
14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.)
15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.)
16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtaca hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
17. Hauskin roolipelihetki? (Samalla ajatuksella, kuin edellisetkin.)
18. Eniten kehittynyt hahmosi?
19. Oudoin roolipelihahmosi?
20. Millainen on hahmonluontiprosessisi?
21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä?

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.

Viimeinen muokkaaja, Nibs pvm Kes Tam 20, 2010 6:53 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Jou 05, 2006 3:52 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
> Nibs, Benjamin

b]2. Onko millään nmimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?[/b]
> Ei.

> Ehdottomasti täysin itse luomani ihmissusipoika Stephen Hunter King. Barty Crouch Jr. on silti ehdoton kakkonen. Ja ehdoton ykkönen, jos puhutaan vain canon-hahmoista.

Hunter nyt vain sattuu olemaan niin muhkea yhdistelmä monia rakastamiani asioita. Ja lisäksi, koska Hunterilla on:
- Positiivinen, elämää täynnä oleva persoona hallitsevana osana, vaikka pojan mielenterveys onkin vaarassa. (Kerrankin niin päin.)
- Sisarus. (Kellään muilla hahmoillani ei ole ollut.)
- Erityislahjana poikkeuksellisen upea lauluääni. (Mitään vastaavaa ei ennen hahmollani ole ollut.)
- Isäsuhde on kunnossa. (Ennennäkemätöntä hahmoarmeijassani.)
- Ihmissuteus on tietysti myös suuri vaikuttaja, tosin niitä minulla on ollut monia ennenkin, joten siksi nuo kaikki muut syyt olennaisempia.

Hunterin psykologia on minulle kiehtova yhdistelmä viattomuutta ja synkkyyttä ja pidän myös kovasti hänelle luomastani perhehistoriasta. Eniten tykkään keskittyä juuri hänen lapsuuteensa ja varhaisteinivuosiin. Hän on myös inspiroitunut monista itselleni rakkaista fiktiivisistä hahmoista ja oikeista ihmisistä, sekä tarinoista ja kauhuelokuvista joita rakastan.

> Tällä hetkellä taitaa olla Barty Crouch Jr. (vuodesta 2004), ja Peter Pan (2006-2009). Lestat de Lioncourt on ollut vuodesta 2008. Hän ja Barty Crouch Jr. tulevat todennäköisesti olemaan kaikkien aikojen pitkäaikaisimmat, koska ovat ehdottomasti rakkaimmat ja peleille, joissa ne on, ei näy loppua pitkiin aikoihin. Bartystä en tosin ikinä luovu niin kauan kuin on HP-ropeja, joissa voin sillä pelata.

5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut?
> Öööh... Jos alkaisin oikeasti miettimään niitä lukemattomia ropeja joissa olen vuosien mittaan ollut, voisin keksiä jotain oikeasti tosi erikoistakin, mutta ei nyt tule mieleen mitään mainitsemisen arvoista.

6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi??
> En. Lähinnä kai siksi, etten ole käynyt koulua vuosiin, ja olen ollut sen verta erakoitunut etten käy paljon muuallakaan kovin tiiviisti. No, ainakaan missään, missä ei ole tietokonetta, jolle voin tarvittaessa tunkea hetkeksi tai pariksi.
Mutta en kyllä skippaisi koulupäivää kokonaista ropettaakseni. Ei siinä olisi järkeä, kun kaikki muut olisivat koulussa ja ei olisi ropetuskavereita.
Koulutunnin saattaisin skipatakin, jos joku ilmoittaisi olevansa online...

> Monesti. Mulla ei ole enää vusoiin ollut tarpeeksi samanhenkisiä ystäviä livenä, joten siksi.

> Vuodesta 2003.

> Poika/mieshahmoilla, ehdottomasti. Mua ei ole saatu unissanikaan pelaamaan naispuolisella hahmolla. Luultavasti pakostakin vetäisin sen täysin vitsiksi, koska en tuntisi oloani kotoisaksi siinä roolissa. Se vois olla jopa hauskaa hetken verran.

>
1. Barty Crouch Jr. (18v ja 11v)
2. Lestat de Lioncourt
3. Simba (Leijonakuningas)
4. Erik (Oopperan kummitus)
5. Draco Malfoy
6. Stephen Hunter King (täysin oma hahmo)
7. Peter Pan (16v)

> En. Harrastuksena tämä toimii parhaiten kuten pitääkin, eli ei sido niin kauheasti kuin työ. Työnä tämä toisi aivan takuuvarmasti stressiä. "Jos et roolipelaa niin ja näin (paljon) et saa palkkaa/rahaa.") Ei käy.
Tämän kuuluu olla rentouttava harrastus arjen keskellä - ei arki itse.

> Olen. Mutta hyvin vähän. Eli yritetty on. Mutta koska inhoan suomenkieltä ja se on etenkin eroottisissa termeissä/teksteissä aivan käsittämättömän karua ja rumaa, en koe oloani luontevaksi niitä ropettaa yritettäessä. K-18 pelejä mua ei saa ainakaan suomnkielellä pelaamaan. K-15 tjsp. tason sellaisia voin kyllä pelata, se ei ole läheskään niin ongelmallista, kun graaffisuuden ei ole tarve eikä lupakaan olla erityisen tarkkaa. Hammasta purren yritän aivopestä itseni olemaan välittämättä suomenkielen rumuudesta ja vain pelata näitäkin. Ehkä joskus pääsen yli tästä Valtavasta issuestani äidinkieleni suhteen. Ihan todella jos voisin, pelaisin ylipäätään vain ja ainoastaan englanninkielellä.

> No siis minähän pelaan vain fanipohjaisissa roolipeleissä ja perustan lähinnä fanipohjaisia, jolloin ne ovat väkisinkin pohjautuvia johonkin elokuvaan/kirjaan/tms. Yleensä kyllä kehittelen siihen päälle jonkinlaisen itsekeksityn idean & juonen.
Ja mitä pelitopicceihin tulee, kyllä niihinkin joskus tulee ideanpoikanen jostakin lukemastani kirjasta tms. Ei koko juonipolkua, mutta pieni kipinä.
Tosin useimmiten pelitopicit syntyvät kyllä ihan puhtaasti siitä että olen päässyt hahmoni pään sisälle ja keksin kaikkea ihan tyhjästä. Pidän suunnitelluista topiceista reilun improvisointivaran kera. Tyhjästä on paha nyhjästä, nääs, eli ihan ilman mitään suunnittelua hyvin harvoin alan mitään.

14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.)
> Sarppa, samanikäinen (tai vuotta vanhempi minua) tyttö/nainen, joka pelasi Samvais Gamgia TSH-roolipeliss, jossa minä pelasin Frodoa, vuosia sitten. Sarppa osoittautui hyvin monella tasolla samalle aaltopituudelle kanssani ja elämänarvomme ovat melkein samalla kohdalla nekin. Mussa olisi ihan hirveän iso tyhjä tila, jos Sarppaa ei jostain syystä yhtäkkiä olisikaan elämässäni. Hyvin tärkeä ihminen mulle. Hän on myös toinen niistä kahdesta roolipelaajasta, jonka kanssa peli -ja hahmokemiat osuu aina täydellisesti yhteen ja parhaimmat pelitopicit syntyvät. (:

Toinen on ehdottomasti Lara, hänkin vuosien takaa. Eikä mulla kyllä ole mitään muistikuvaa missä roolipelissä ekan kerran törmäilimme. Eihän me oikeastaan mitenkään erityisen hyvin tunneta toisiamme vieläkään, mutta silti jotenkin hän on muodostunut mulle hyvin tärkeäksi ja jollain tapaa läheiseksi. En oikein osaa selittää kuinka se on mahdollista, niin vähän (toin mielestäni silti aika merkittävästi) kuin me omista elämistämme puhutaan toisillemme, mutta ehkä osasyy on se, että hän vaikuttaa todella lämminsydämiseltä ja sympaattiselta ihmiseltä ja meillä on paljon samanhenkisyyttä muutenkin.
Ja se, että hän on toinen niistä, joiden kanssa on tullut pelailtua monet parhaimmista pelitopiceistani.

15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.)
> No ei nyt kyllä tule mieleen mitään (erityisen) karmeaa ainakaan itseni suhteen peleissä.

16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtaca hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
> Jostain syystä mieleeni ja sydämeeni on kirkkaasti ja lämpimästi jäänyt ne ajat (eli ei oikeastaan hetki, vaan aikakausi), kun Liekehtivä pikari -roolipelini sai järjettömän ja aktiivisenkin pelaajavyöryn LP-leffan tiimoilta ja ko. pelin varsinainen idea pääsi oikeasti toteutukseen ja se oli kulta-aikaa se monine mahtavine peleineen! <3 Samoin edesmenneessä Kelmit RPG:ssäni ja Zigin edesmennessä Kelmit RPG:ssä oli monia ikimuisia pelejä. Peter Pan -ropeni oli myös kultaisia hetkiä maalaillut yksilö. Myös se yksi aivan hillitön aamyön tunteina pelattu peli, joka ikävä kyllä katosi kun alkup. foorumintarjoaja kaatui. Eli en voi nimetä mitään tiettyä hetkeä.

Tärkeitä ja hienoja ovat olleet myös ne hetket, kun sain Peter Pan -roolipeliini ensimmäiset pelaajat. En oikeasti uskaltanut laskea paljonkaan toivoa siihen, että tällainen aihe kiinnostaisi tarpeeksi monia, mutta kas vain, kuinka kävikään. Kourallinen todella innostuneita ja tasokkaita pelaajia saapui luokseni.

Hahmojen rooliin en nyt jaksa hypätä ja miettiä heidän parhaita hetkiään.

> Voi pyhä lehmä. Kaikkein sekopäisimmällä tavalla hauskin oli ehdottomasti Peter Pan -roolipelissäni erään ex-pelaajan kanssa vetämäni aamuyön topic Peter Panin ja jonkun vanhuksen ilkeän kaksoisolennon välillä. Arkistoin sen ko. foorumi Peliarkistoon. Se oli täysin kaistapäisen hulvaton ja välllä ilman mitään logiikkaa.

Mutta järjellisemmällä tasolla hauskimmat hetket ovat olleet Sarpan kanssa HP-roolipeliessä Siriuksen ja Barty Juniorin väliset pelit ja Peter Pan -roolipelissä eräässä Peter/Wendy/Helinä -topicissa, jossa sai katketa naurusta vähän väliä - maailman ihanin draamakolmikko. <3
Mutta erityisesti eräs topic Barty Juniorini ja Sarpan Sirius Mustan välillä, kun pojat olivat joutuneet samaan jälki-istuntoon jynssäämään poikien vessan lattiaa jästityyliin juuriharjalla. Se oli hillittömän hauskaa ja silti kehittävää ja tasokasta juuri niiden hahmojen suhteen.

> Taitaapi olla tuo Barty Kyyry Juniorini.
Se kun oli loistavsti jo valmiiksi hyvin pintapuolisesti rakennettu hahmo, josta pystyi vääntämään mihin suuntaan vain halusi, muuten en sitä olisi hahmokseni ottanutkaan, välttämättä. Koska se on yksi suosikeimmista hahmoistani ja yksi pisimpään hahmorivistössäni olleista, se on väkisinkin kehittynyt eniten, niin elämältään kuin persoonaltaankin.

Hahmoni tuppaavat joskus kuvauksissa olemaan ilman selkeästi mainittuja heikkouksia ja muutenkin... he kehittyvät kaikessa suhteessa pelien (eli elämänsä) myötä, kuten me ihmiset oikeastikin. Ei sillä, suunnittelen kyllä hahmoni aina hyvin ennen pelin aloittamista, mutta silti, en niin tarkasti etteikö niillä olisi varaa kehittyä paljonkin.

> En usko, että minulla on outoja hahmoja. ne on kyllä hyvin psykologisia aina, jotkut jopa hyvinkin mielenvikaisia, mutta siinä taas ei mielestäni ole mitään outoa.

> Tota... Kun mä en oikeasti edes tiedä miten se menee.
Hahmoni (puhumme siis täysin omista luomukistani) vain syntyvät.
Minulla on maailma edessäni (velhomaailma, ihmissusipainotteinen maailma, realismimaailma tms.) ja sitten vain päässäni alkaa kehittyä persoona ja menneisyys. Tosin, saavathan he ylensä kipinän jostakin ehkä kauankin aikaa sitten miettimästäni psykologisesta jutusta, ehkä elokuvan tai kirjan kautta. Mutta kukaan ei ole suoraan eikä merkittävästi pohjattu mihinkään valmiiseen.

Jostain syystä ensimmäisenä syntyy hahmon luonne pääpiirteittäin ja sitten vasta menneisyys, minkä jälkeen luonteeseen saattaa tulla lisäyksiä tai muutoksia. Käytän aina hahmojeni kuvina julkkisten kuvia ja aina onnistunkin löytämään juuri täydellisen sopivat visiooni ja jopa ulkopuolisten silmiin osuva ulkomuuoto hahmoon nähden. (Lukuunottamatta yksityiskohtia.) Se on todella harvoin, jos löydän kuvan ennen kuin hahmo alkaa kehkeytyä päässäni.

21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä?
> Voin. Minä en siis todellakaan tule milloinkaan luopumaan tästä harrasteesta niin kauan kuin mulla vaan terveyttä ja resursseja (eli nettiyhteys ja PC) riittää tähän. Mutta jos elämäni hyvin menee, siirtyy tämä sopivassa suhteessa sivummalle. Koskaan en kuitenkaan toivo olevani liian kiireinen pelatakseni kohtuullisen aktiivisesti.

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.

Viimeinen muokkaaja, Nibs pvm Per Kes 03, 2011 2:49 pm, muokattu 13 kertaa
Takaisin alkuun
Mida
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Jou 06, 2006 10:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
Mida. Todellakin, tuota olen käyttänyt, todellakin se pitäisi vaihtaa, mutta parempaa en vielä ole keksinyt.
Tosin, yhdessä ropessa tunnus on Frebia.

2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
Toivesalmessa tunnuksellani Frebialla on, sillä alunperin pistin siihen suoraan vain hahmon nimen, koska ajattelin tämän tulevan olemaan ainoa hahmo siinä pelissä. Mutta kuinkas kävinkään, Monica siirtyi Toivesalmeen ja Zelda siinä samassa.
Midalla taas ei ole mitään tekemistä em. kanssa.

Ne ovat kaikki i-h-a-n-i-a-! :)
Mutta... Eääh, menee liian vaikeaksi, mutta Tuossa toisessa löpisin Nanmaniellesta, niin tässä sitten sanon, että Armaganta Haiveltor Werte. Oman ropeni vankikarkuri, puolihaltia joka on väärällä henkilöllisyydellä kohonnut ryysykarkurista arvostetuksi merivartijakapteeniksi. Arma osaa kaikki käyttäytymissäännöt ja on hillitty ja viileä (yleensä), mutta osaa myös ilmaista tunteensa erittäin hyvin sekä hyvässä että pahassa.
Ulkonäöltään kunnioitustaherättävä, melkein kaksi metriä pitkä ja kalpeaihoinen. Omistaa pitkät, hopeanvalkoiset hiukset ja pukeutuu siististi mustaan, joka on koristeltu hopealla. Hänen laivansa on Danger, myöskin mustahopeaksi tehty.

Zeldalez, ihka ensimmäinen hahmoni, jolla pelaan edelleen (itse asiassa olen erittäin huono luopumaan hahmoistani, kiinnyn niihin liikaa :P). Zelda on aika tavallinen hemmo, mutta minusta niin ihana. Puolihaltia, joka osaa muuttua mustaksi leopardiksi, kuuluu merirosvolaiva Sant Monican miehistöön, vaikka vihaakin tappamista ja toisten vahingoittamista. Ihmettelen välillä, miksi jätkä on yhä merirosvo luonteestaan huolimatta.

Totah. Öm, roolipelistä toiseen seilaava Taikalaiva, luulisin. En kovinkaan monessa ole pelannut, tai en ainakaan niin erikoisissa.

En mitään tärkeää, en. En uskaltaisi, nytkin porukat katsovat pahalla tietokoneenkäyttöäni. Mutta tunnustan, että olen myöhästynyt muutamista harkoista, koska minun oli saatava kirjoitettua jokin vuoro loppuun.
En ole mitään tärkeää skipannut, ehkä muutaman elokuvan/TV-sarjan sekä kieltäytynyt lähtemästä kävelylle tai jtn. x)

Aa, tälle oli tulossa omakin kysymys. ^^'
Juu, siis olen ja ylipäätänsäkin tehnyt jotain muuta konella, kuten juuri äsken kieltäydyin lähtemästä kävelemään. Heidän kanssaan en voi hirveästi edes keskustella roolipelaamisesta, kun niillä ei ole hajuakaan koko touhusta.

Varmaankin reilut puolitoista vuotta..? Luulisin, jotain nelisen kuukautta alle neljätoista taisin olla.

Molemmilla tykkään pelata eikä kumpikaan tunnu hankalalta. Vaikka tyttö olenkin, ensimmäinen hahmoni oli mies. Eikä silloin käynyt mielessäkään, osaisinko sittenkään pelata miehellä, pelasin vaan. Ehken osaa täysin sopeutua, mutta mielikuvitus auttaa.

10 löytyy, kaikki eivät aktiivisesti ole esillä tällä hetkellä, kun yhdenkin roolipelipaikka on pahasti jäähyllä.
Luomisjärjestyksessä:
Zeldalez
Armaganta
Chedes
Diacia
Nanmanielle
Erébia
Frebia
Daiki
Halwyn
Tarasios

Vaikea kuvitella, että sellainen olisi ikinä mahdollista, mutta js olisi, niin enpä tiedä. Pidän tätä kuitenkin itselleni täysin vapaaehtoisena harrastuksena, ja kuitenkin tunnen joskus pientä syyllisyydentuntoa, kun vastaus myöhästyy ect. Ettäh, sanoisin että en voisi. Harrastukseksi jääköön.

En, en sitten minkäänlaisia. Vastahan syyskuussa sain virallisesti luvan k-15-peleihin, enkä ole ollut liittyneenäkään ropessa, jossa olisi näille tarkoitettu alue.

13. Oletko kehihttänyt tarinaa/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen?
En suoranaisesti, mutta olen saanut vaikutteita hahmoihin ja heidän menneisyyksiinsä kirjoista ja elokuvista. Ehkä olen joitain ideoita saanut hahmojen päämääriin muualta, mutta tykkään sekoitella ja miettiä ne itse.

En ole paljon tutustunut muihin roolipelaajiin, en itse asiassa livenä nähnyt ketään (tietääkseni, siis). Kuitenkin, olen tutustunut roolipelaamisen kautta yhteen sen verran, että sekä juttelemme todella paljon mesessä ja kirjoittelemme kirjeitä.

Eh. Ei hajuakaan, stressaan ja rakastan kaikkia hetkiä niin vietävästi, joten.. ^^'

16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtava hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
Öö... No, oikeesti, en tiedä, en ole ajatellut niitä niin. Monia hyviä hetkiä on ollut, mutta sillä lailla mainittavaa en saa kaivetuksi muistini sokkeloista.

Niitäkin on monia, voi ei kun ei aivot toimi.
No, nauroin aika lailla pelatessani ensimmäisen hahmoni Zeldalezin kanssa jonkinmoista taistelu-kommellus -kohtausta, mutta en osaa kuvailla sitä paremmin. Hauskoja rooleja kun tulee vähän väliä luettua, joidenkin pelaajien kanssa enemmän ja joidenkin vähemmän.

Zeldalez puolihaltiamerirosvoni on saanut ystäviä ja tuttavia paljonkin sekä muutaman mojovan arven, mutta en voisi sanoa hänen liiemmin kehittyneen mihinkään suuntaan.

Erébia, ehdottomasti. Kieroutunut, korkeasta virasta pois potkittu velho, joka hautoo sokeasti kostoa koko maailmalle. Käyttää kaikkia toisia likaisen työn tekijöinä. Oudosta en nyt tiedä, mutta kyllä se taitaa se oudoin olla. Oikeasti en sanoisi yhtään hahmoani oudoksi, vaan pikemminkin erikoiseksi.

No, ensiksikin olen lukenut jonkun kirjan, jossa olevan hekilön jotain piirrettä haluan kokeilla tai sitten näen kuvan, josta haluan ottaa mallia hahmolle.
Tai sitten vain päätän, että nyt on luotava hahmo. Ensimmäisenä mietin, millainen hahmon tulee olla, onko se rikollinen vai vähän arvovaltaisempi, nainen vai mies jne. Tuntuu, että se vain syntyy, se hahmo. Yleensä tutkailen omia vanhoja hahmojani ja mietin, mitä puuttuu ja mitä on liikaa.

25 vuotiaana? No jos yhä pidän tästä ja minulla on aikaa ja tarvittavat välineet. Uskon kuitenkin, että vuosien myötä, kun tämä minun "teiniyteni" menee ohitse, innostus hiipuu. Ja jos ei innostus varsinaisesti, niin muut asiat vievät huomion, mutta toivon että voisi todella tätä tehdä, jos tämä vain silloin on mieluinen juttu.

Fenyan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Kaotsu
Vieras

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Jou 07, 2006 1:21 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
Kaotsu ja sen lukuisat variaatiot...

2. Onko millään nmimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
Eipä juuri. Vanitsuhan minulle aikoinaan keksi nettinimen Kao-Kao, joka on vuosien varrella muuttanut muotoaan nykyiseen.

Dean, jota pelasin aikoinaan Merguksen tekemässä jengipelissä. En muista pelin nimeä tähän hätään, mutta tosiaan pidin tästä hahmosta sen tähden, että tämä oli päällisin puolin aikuinen, mutta sisältään vielä pikkupoika, joka tuli peleissä esiin hienoin tavoin. Tietenkään se ei olisi onnistunut ilman loistavia vastapelaajia. Harmi, että sekin peli kaatui...

Hmmm.. Tää on paha. En nimittäin hirveästi laske päiviä pelatessani jossain peleissä. Mikähän olisi pitkäaikaisin... Varmaan Eldarion, Aragornin poika, mutta se ei tarkoita sitä, että hahmo olisi ollut pelikentällä aktiivisesti.

Edo Dynasty tai juuri tämä Merguksen jengipeli, jonka nimeä en muista kokonaan, mutta siinä taidettiin mainita Blue Trance. Olisiko joku Gangs Of Blue Trance? Hitto, en mie muista. ^^"

No en yleensä roolipelaamisen tähden, mutta jos skippaan jonkun tunnin/tapahtuman niin yleensä päädyn siksi aikaa koneelle ja sattumalta roolipelifoorumeille. :P

Nuorempana kyllä, nykyisin en. Olen huomannut, että ystävät ovat korvaamattomia toisin kuin pelit.

Jotain kolmisen vuotta. En muista tarkalleen.

Jostain syystä poikahahmoja minulla on ollut huomattavasti enemmän kuin tyttöhahmoja. Ehkä se johtuu siitä, että olen kuulemma aika maskuliininen luonteeltani. Poikahahmoilla pelaaminen luonnistuu jotenkin helpommin, vaikkei temperamenttisissä tytöissäkään vikaa ole. ^^

Neljä

En. Pelaamisesta menisi maku, jos sitä työkseen tekisi.

Olen... tosin yleensä jälkeenpäin topicia lukiessa huomaa että sekstaavat hahmot ovat harrastelleet kamasutraa jopa ensitreffien jälkeen kun pelaajat eivät ole osanneet lukea toistensa ajatuksia siitä missä asennossa hahmot ovat puuhastelleet ja ovat sitten kirjoitelleet hahmot mitä erikoisimpiin ja epäuskoisimpiin asentoihin, joiden toteutukseen tarvittaisiin taitoa. :P

13. Oletko kehittänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen?
Monestikin. Joskus kun itseltä alkaa ideat loppua, pidän viikonlopun mittaisen leffaputken ja suunnittelen niiden pohjalta juonta hahmojeni pään menoksi.

14. Paras roolipeliliittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.)
Reija varmaanki, vaikka välillä kärttyilläänkin toisillemme niin asiat on aina saatu sovittua kuitenkin.

No voin sanoa etten ole nauttinu Vanitsun kanssa tappelemisesta. Ne on varmasti ollu kamalampia hetkiä roolipeleihin liittyen. Sen jälkeen tulee varmaan hahmojen välisten rakkaussuhteiden särkymiset. Non aina ikäviä.

En tiä... Edossa pelaaminen oli ihanaa. Siinä vain oli sitä jotain. Tietenkin omassa pelissäki koetut jännittävät hetket on ollu mahtavia. Niistä suuri kiitos Marialle ja Reijalle ainakin. ^^

Apua... No varmaan just joku semmonen tilanne ku olen parittanu hahmoani jonkun toisen pelaajan kanssa ja kaksikko on päätyny mitä erikoisempaan asentoon harrastelemaan pikkukivaa ja sitä on sitten myöhemmin selvitelty mesessä toisen pelaajan kanssa ja ihmetelty naureskellen että miten siinä niin kävi.

Jaa-a... Mie en pelaa pahemmin fantasia pelejä, jossa voitais mitata kehitys erilaisin taikavoimin tai taistelutaidoin, mutta jos reaalipohjaisista peleistä pitää nyt sitten joku mainita niin kai se sitten Domi on, joka on eniten miun nykyisistä hahmoista kehittyny. Tosin varmaankin lähinnä fyysisesti. x) Tyhmä se on vieläki.

NANAKO! Ja tätä en muuten perustele mitenkään... xD Asianomaiset kyllä tietää mistä on kyse, jos ovat samassa pelissä olleet.

Yleensä hahmoni syntyvät monista yksittäisistä ajatuksista, joita kerään aluksi paperille ja sen jälkeen muokkaan ne hahmokuvaukseksi Wordissä. Monesti niihin tulee lisäyksiä jälkeenpäin kuten hahmojen allergioita, heikkouksia tai hyveitä, jotta peleistä tulisi jännempiä.

Riippuu vähän millaisia pelejä on tarjolla. Nytkin alkaa jo tuntua siltä, etten tahdo löytää millään mieluisia roolipelejä niin mitenkäs sitten kymmenen vuoden päästä. Ainakaan Harry Potter ei olisi silloin enää muodissa, joka olisi varsin hienoa (ei minulla itse kirjasarjaa vastaan mitään ole, mutta HP-roolipelejä on aivan liikaa).
Eli jos kymmenen vuoden päästä joku on kehittänyt mielenkiintoni herättävän pelin niin miksipä ei. Toki pelaaminen olisi varmasti paljon antiaktiivisempaa kun nykyisin. En ole ajatellut lorvia koko elämääni tyhjanpanttina.
Takaisin alkuun
Nithnar
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Jou 08, 2006 1:35 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
-Nithnar (ent. zarine)

-Eei. Joissakin paikoissa minut on tunnettu jonkin hahmoni nimellä, mutta se on edelleenkin vain sen hahmon nimi, ei nimimerkkini..

-Minulla on montakin suosikkia... Eniten pidän hahmoista, jotka olen kehitellyt hyvin (omasta mielestäni siis), joilla on helppo pelata ja jotka ovat vain jotenkin läheisiä minulle. Yksi suosikeistani on hahmo, joka on hieman tympääntyneen, usein masentuneen oloinen vastarannan kiiski, jonka harteille on ympätty paljon vastuuta. Ehkä tuon hahmon kautta pääsee sitten jollain tavalla purkaman omiakin turhautumisia kun se vihaa suurinta osaa ympärillä olevista ihmisistä ja tekee vain sitä mitä haluaa eikä tippaakaan enemmän, tällä tavalla kapinoiden ympäristöään vastaan. Yksi toinen suosikki on vakavasti masentunut nainen, jolla on (kliseisesti) traaginen menneisyys. Tuon hahmon avulla taas pääsi (en pelaa sillä enää) tutkiskelemaan ihmisistä löytyvää pimeyttä, hahmon masennus kun on hyvin lohdutonta. Hahmo on sulkenut tunteensa ja ajatuksensa muulta maailmalta, jopa itseltään. Vaikka hahmo on nuori, hän on kokenut paljon (liian paljon), eläminen on vain päivästä toiseen väkisin roikkumista sillä aikaa kun odottaa omaa kuolinpäiväänsä. Muitakin suosikkeja löytyy, jotka eivät ole noin masentuneita :) Mutta nuo ehkä tärkeimmät.

-Hmmh, en nykyään pelaa ollenkaan vanhoilla hahmoillani, joten :/

-Noh, en osaa vastata kun en oikeastaan ole ollut kuin ihan muutamassa pelissä... Tapanani on asettua yhteen peliin ja pelailla sitten siellä, uuteen pelin liittymisen kynnykseni on aika suuri.

-Jahas, en muista. On sitä tullut lintsattua, muttei kyllä koskaan roolipelauksen takia.

-En.

-Olikohan se sitten sen jotain 4 vuotta... kai.

-Ei oikeastaan mitään väliä. Enemmän kyllä taitaa olla tyttöhahmoja, mutta pelaan kyllä kummillakin mielellään. Enemmän se riippuu hahmon luonteesta.

-3 ihan aktiivista.

-Jahas. Todennäköisesti en. Olen kuullut että on todella suuri virhe tehdä harrastuksesta ammatti, että se kuulemma tappaa kaiken ilon. Olen aika varma, että en, koska aina ei huvita ropettaa, joten olisi kauheaa jos olisi PAKKO ropettaa :/

-Juu. Mutta ei niin että sitä olisi kuvattu mitenkään järkyttävän yksityiskohtaisesti. En nyt osaa näistä k-jotain jutuista sanoa, mutta en varmaan voisi pelata sellaista k-18 tason juttua, sehän menee jo pornoksi? K-15? No mutta silleen että on kuvaillut että mitä tapahtuu.

13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. Pohjautuen?
-Ai johonkin pohjautuen? En.

-No eipä ole varsinaisesti sellaisia syntynyt... Tietysti jotkut ovat erityisen mukavia, joidenkin kanssa tulee pelattua enemmän ja heitettyä läppää+muuta, mutta ei sellaisia todellisia ystävyyssuhteita.

-Hmmh, ei kyllä tule mitään erityistä mieleen. En ole jostain syystä koskaan saanut kehitettyä joidenkin hahmojen suhdetta niin pitkälle, että olisin saanut jotain karmeaa/järisyttävää/surullista/jne. aikaan, siis ihan itse pelissä. Harmi, koska nautin hahmojeni kidutuksesta >:) Pöytäroolipeleissä sen sijaan on sattunut kaikenlaista, karmeaakin :P

-Hehe, eipä tule tähänkään mieleen mitään erityistä foorumiropeista. Olen itse todella kärsivällinen ja hidas hahmonkehittäjä, mielestäni hahmo ei voi pysyä samanlaisena jatkuvasti, siis ihan TÄYSIN samanlaisena. Yleensä ajan hahmon hitaasti pisteeseen, jossa kaikki lopulta räjähtää, en vain ole koskaan päässyt tuohon räjähdyspisteeseen asti, kun ropet ovat lopettaneet toimintansa tms. Enkä tarkoita tuolla räjähdyspisteellä että hahmo oikeasti räjähtäisi esim. pimahtamalla (vaikka tarkoitan kyllä sitäkin), vaan että jos esim. hahmo on hyvin sulkeutunut, niin tuolla pisteellä tarkoitan sitä hetkeä kun se lopulta uskaltaa luottaa johonkin toiseen jne.

-Hehe, pöytäropeissa näitäkin on vaikka millä mitalla. Kirjoitin tähän ensin jotain muuta mutta 19. kysymys muistuttikin minua toisesta hahmosta, jonka kanssa hauskin pelihetki on koettu. Ja se meni näin. (Lue ensin vastaukseni kohtaan 19 niin saat käsityksen hahmosta) Tämä hahmo ryyppäsi parin kaverinsa kanssa (toiseen tämä oli ihastunut, toinen oli järkyttävän ruma ja myöskin bi, miehiä kaikki) ja lopulta ilta päättyi niin että nämä kolme päätyivät... köh... sänkyyn keskenään. Hahmoni sai vihdoin parasta kaveriaan, kun tämä taas luuli saavansa jotain kaunista neitokaista XD Voi herranjestas, tuota kirjoittaessa oli hauskaa. Pelit on hieman rauhoittuneet vanhoista hyvistä ajoista...

-Jahas, hankala sanoa kun suurimmalla osalla hahmoista on lopetettu pelaaminen ennen kuin olen ehtinyt niitä niin paljoa kehittää :/

-Haha, pakko olla se pitkähiuksinen, blondi bishie-poika joka oli bi, rakastunut parhaaseen kaveriinsa (mies) ja draamakuningas, vaikka välillä kuningattarelta vaikuttikin. Tämä oli siis ihan sekopää heppu, joka iski miehiä ja naisia sieltä täältä ja rakasti ja palvoi kaikkea mikä liikkui, kaikkein eniten tietysti itseään.

-Juu, eli aloitan miettimällä millainen hahmo maailmaan sopisi. Käyn läpi eri vaihtoehtoja, millainen menneisyys hahmolla voisi olla, millaisissa oloissa tämä olisi voinut kasvaa. Sitten käyn läpi eri luonteenpiirteitä ja sitä, että millainen hahmo voisi olla. Kehittelen muutaman vaihtoehdon, yleensä yksi on kuitenkin ylitse muiden (joskus saattaa olla kaksikin, joista pitää valita). Mietin että millaisella hahmolla haluaisin pelata. Jos minulla on jo jonkinlainen hahmo, päädyn tekemään uudesta hahmosta aivan erilaisen. Istun alas ja kirjoitan kaiken mitä vain keksin hahmon luonteesta, joskus jopa ulkonäöstäkin. Ensin pääkohdat, sitten yksityiskohtaisemmin. Lisäilen luonteenpiirteitä ja oikkuja, jotka sopivat hahmoon. Sitten ulkonäkö, jos en ole vielä kirjoittanut, lopuksi menneisyys (yleensä). Nimen mietin joko ihan alussa tai lopussa. Alussa on helpompi etsiä nimi, koska jos sen etsii lopuksi niin on hankalaa löytää tarpeeksi hyvä. Jätän hahmon sikseen ja seuraavana päivänä katson mitä tuli kirjoitettua. Korjailen, lisäilen ja jätän taas sikseen. Joskus hahmon tekemiseen menee viikko, joskus pari päivää. Päivässä kyhätyt hahmot ovat liian hätäisiä ja harvoin niin hyviä kuin haluaisin niiden olevan. Ja kun välissä on muutama päivä miettimistä, niin hahmon sisäistää paremmin.

-Kyllä, ehdottomasti. Itse ainakin toivon, ettei tämä harrastus katoa ja että intoa löytyy vielä kymmenenkin vuoden päästä :D Tietenkin toivon että olen tuohon mennessä löytänyt itselleni Elämän, ja että rooli- ja muihin peleihin ei mene niin paljoa aikaa kuin nyt (aika epätodennäköistä?). Toivon myös että roolipelit kehittyvät entisestään ja tulevaisuudessa laatu tulee näin kaiken kaikkiaan oleman parempi (ja puhun nyt keskiarvosta, suurin osa foorumiroolipeleistä on edelleen aika huonoja). Ja uusia ideoita myös lisää.

S.O.A.D - Chop Suey
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zigi
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Jou 08, 2006 10:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[Jep, Kao - se rope oli Gangs of Blue Trance. Tuli mieleen tuosta, kun sen nimeä muistelit^^]

1. Nimimerkkisi?
Zigi, kun piti keksii jotain, joka rimmaa nimeen Jimi.

2. Onko millään mimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
Lasketaanko se, että yhden ropehahmoni nimi on Jimi mutta nettinimeni ei varsinaisesti sinänsä liity hahmoon? Niin juu, selitän taas selvästi.

The Iris Coden Theo. DN Angel Darkin ulkonäkö, siivet ja eri luonne + eri menneisyys, rajat rikkova rakkauden kohde, temperamenttiakin löytyy jne. Siit vaan vahingos tuli sellainen ihanuus >___>

Umm... Omista hahmoistani se on Jaded ropessa Ginga Legend Platinum. Se oli hahmo, jolla koko ropetushomman aloitin ja se hahmo on olemassa edelleen jos/kun GLP saadaan taas takas (kazorumin foorumilla kun on -.-(. Kirjojen hahmoista oon pelannut pisimpään samassa foorumissa Ginin poikaa Weediä ja foorumi on Saphir Ginga - eri asia tietenkin kuinka aktiivinen olen ollut mutta kuitenkin.

Mikähän se ois... o_o Uu hitto ku mulle ei nyt tuu mitään mieleen.

Jaa tietääkö joku milloin en tekisi niin? Skippaan koulun siis.

Juu. Ja toisinaan teen niin edelleen. Ovathan ne ystävät tärkeitä mutta on miullaki rajani milloin lähden ja milloin en xP

Ainakin yli kolme vuotta.

Ihmisten osalta tytöillä, koirien osalta pojilla^^

No comments.

Ahem, toki. Kunhan siinä olisi vaihteluakin välillä eli ei koko ajan samaa ropea jne ;P Ja foorumissa tietenkin kaikki yms. Kyllä, minulla on siihen sääntöni.

Since I was born, baby! Eli juu, onhan noita tullut monesti pelattua.

Tottakai. Sieltähän saa nimittäin hyviä inspiksiä.

Ensin on pakko sanoa Snowe - rakastan sitä tyttöö aivan liikaa ja meidän yhteisymmärys pelaa hyvin<3 Ropetaustani eivät todellakaan olisi samat ilman häntä nimittäin hää veti mut Harry Potter ropetukseen kunnolla mukaan^^

Saippuaoopperaa pahemmat sopat xP

Weedillä pelatut suloiset topicit kuten ensinäkeminen isänsä kanssa (joka jäi kesken koska en ehtinyt sinne ensin vastaamaan ja kun oisin vastannu niin kazorum meni KAPUM/KAPUTT!). Ja sitten tietenkin kun Harry pääsi näkemään vanhempansa ja Jamesin ja Lilyn topicit jne.

"Ystävät hei, takana olisi yksi lisää...", "Haitko hänet todella noin nopeasti?"

Harry Potter, ehkä. Tai James Potter.

Miksihän minulle ei juuri nyt tule ketään mieleen?

WEED: Napsin perustiedot sieltä täältä, kysyn pelinjohtajalta minkä ikäiseksi hää on Weedin ajatellut ellei sitä erikseen mainita jossain. Ulkonäköön katson Weed mangaa ja animea, vertailen eroja ja koska Weedin väritys on mangassa samantapainen kuin animessa niin ei tarvitse miettiä kumman pohjalta teen sen kuvauksen (toisin kuin Gin ja Ginin isä Riki, jotka ovat jaloistaan eri väriset ja tykkään enemmän mangaversioista ;P). Luonne -- no, Weed on kuin isänsä mutta animessa koin yllätyksen, kun se on niin fanaattisesti puolustamassa elämää. Eipä sillä, se oli minusta tosi ihailtavaa. Mietin mitkä sanat kuvaisilivat sekä luonnetta että ulkonäköä, saatan etsiä vähän apua akitan rotumääritelmästä yms jotta saan kuvaukseen muutakin kuin turkin väristä (esim, tassujen muoto =P) yms. perusjutuista, jotka jokainen muukin voisi siihen kirjoittaa. Menneisyys osion kirjoitan sitten sen mukaan miten siinä ropessa se menee - joissakin peleissä se menee niinkuin Weed-mangassa tai animessa, joissakin ei.

Juu, kyllä tottakai vaikka en tykkää noin kauas miettiäkään lähes minkään asian suhteen ^_^

Viimeinen muokkaaja, Zigi pvm Lau Hel 10, 2007 11:15 am, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
evely
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Sun Jou 10, 2006 12:06 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi: Evely, Kituliini, MykkäMaskotti
2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa? Evely on ollut kahdessa peli paikassa hahmoni etunimi ja siitä se kai sitten taisi jäädä. Lyhyt, ytimekäs, hiukan naisellinen ja no, nimi.

3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi? Pidän kaikista hahmoistani, mutta taidan antaa suosikki tittelin herralleni, Halevy Wataly. Tämä teini-iässä elelevä nuorukainen vain on symppis ihminen luonteeltaan, johon monet tykästyvät, varsinkin nuoret neidot. Ensimmäinen mies -hahmoni.
4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi? Evely Wataly.
5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut? Ananke -Predator Land- roolipeli, jossa elellään kissan ja ihmisen välisen mutaatiomuodossa. Siellä seikkailen sinitukkaisella Neko Chigau neitokaisellani.

6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi? En tarkoituksella. Jos olen pahasti kipeä, niin sitten jään kotiin ja saatan ropettaa netissä.
7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa? Riippuu seurasta. Jos kyseessä on ne ns. ystävät jotka roikkuvat kiinni kuin iilimadot (=jotka luulevat olevansa parhaitakin kamuja, vaikka eivät olekkaan kuin puolituttuja), niin sitten jään mieluusti kotiin. Mutta jos he ovat niitä ystäviäni, joita pidän todellisina ystävinäni, niin sitten lähden tuulettumaan. Kyllähän ropettaa voi illemmallakin.

8. Kauanko olet roolipelannut? Niukasti alle kaksi vuotta.
9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla? Tytöillä, koska ymmärrän heidän ajatuksiaan paremmin.

Norton's Private School= opiskelija Joanne Dalin & terveydenhoitaja Nina Willer
The Lost Age= Rose D' Monight (lomalla)
Damned For All Time= Natalie Bendamor
Silver Hill= Cristy Hiltons
Immortal Dream= Evely Wataly & Halevy Wataly & Oz Shikury
Ananke The Preadator Land= Neko Chigau

11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen? Mielenkiintoinen kysymys, jota voi ajatella niin monella eri taholla. Ehkä. Roolipelaaminenhan on tavallaan kuin kirjan kirjoittamista, mutta vain oman hahmonsa näkökulmasta + muitten hahmojen n-kulmat, jotka on itse keksinyt. Kirjoillakin saa rahaa, jos ne menestyvät ja pitkään olen miettinyt, kirjoittaisinko joskus vanhempana kirjan vaiko en. Joten...vastaus on ehkä. En kuitenkaan omistautuisi tähän hommaan kuin tavalliseen työhön. Lisäelantona tietty, mutta ei päätuottona.

12. Oletko pelannut seksikohtauksia? En vielä, mutta odotan innolla sellaisen topsun tulevan vastaan. *vinkki, vinkki* Kirjoittelen vapaa-ajallani muutenkin aikuisviihdettä koskevia tarinoita/fikkejä, joten ei sellaisen kirjoittaminen pelivuorona ainakaan minulle olisi mikään ylitsepääsemätön este. ^-^'
13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen? Välillä.

14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.) Olen saanut tämän ropetuksen ansiosta neljä henkilöä lisää tuttaviini, jonka kanssa keskustelen mesessä. Kai sitäkin ystävyydeksi voi kutsua. En ole koskaan tavannut heitä, mutta ehkä sitten joskus...
15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.) Kun peliseuralainen kirjoittelee muutamien lauseiden pituisia viestejä ja hän tekee sitä miltein joka kerta. Eihän sellaisesta saa mitään irti ja itselle tulee vaikeuksia keksiä mitään, miten saisi pelin kulkemaan eteenpäin. Kyllähän kaikilla tulee niitä hetkiä, kun ajatus ei vain luista, mutta onko pakko kiusata sillä aivottomuudella vastapelaajaa.

16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtava hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.) Yleensä kaikki romantiikkaa hehkuvat pelini, jossa vartavasten molemmat pelaajat yrittävät saada hahmonsa rakastumaan.
17. Hauskin roolipelihetki? (Samalla ajatuksella, kuin edellisetkin.) Kun pelikamu vetää kunnon huumorilla vuoronsa, jolla voi löytää itsensä vaikka lattialta naurukohtauksen vallassa. Ei tietenkään liian överiä, mutta hupaisat vuorot aina pelastavat synkähkön päivän.

Joanne Dalin.
19. Oudoin roolipelihahmosi? Neko Chigau.

20. Millainen on hahmonluontiprosessisi? Ne pompahtavat mieleeni. Kirjoittelen kaikki tiedot tietokoneelleni, jotka tulevat mieleeni sinä päivänä ja etsin täydellisen kuvan hahmolleni. Ripottelen mukaan aina hahmoihini myös jotain ominaisuuksia mitä itsekkin omaan, jotta ne olisivat henkilökohtaisempia henkilöitä.
21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä? En ehkä, sen näkee sitten millainen taukki minusta kymmenen vuoden päästä sitten tulee. *virn*
Laynie
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Lau Jou 30, 2006 7:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
Laynie, joskus harvoin Adeacia tai Leianne.

On erittäin paljon. Laynie on rakkaimman roolipelihahmoni nimi ja olen myös larpannut tätä ihastuttavaa neitosta. Adeacia on myös yksi hahmoistani.

Laynie Viherlehti. Minun rakas ja ihastuttava Synkmetsän prinsessani. Laynie on sellainen hahmo, joka on kehkeytynyt pitkän ajatustyön tuloksena sellaiseksi kuin mitä hän nyt on. Hän on pieni osa persoonaani. Alunperin kutsuin häntä nimellä Leianne tai lyhyemmin Leian, mutta myöhemmin Laynie vakiintui. Pelaan hänellä eräässä Middle Earth-pelissä. Luonteeltaan haltiaprinsessani on hyvin ailahtelevainen, mutta toisaalta ajattelevainen. Hänessä asuu myös pieni maailmaa ihmettelevä luonnontieteilijä. Se peilaa omia kiinnostuksiani. Häneen voisi liittää adjektiiveja sinisilmäinen (vaikka oikeasti silmissä onkin vihreää) ja lapsekas. Syvällisempää puoltakin hänestä löytyy, varsinkin tajutessaan olevansa rakastunut. Laynie on ollut hirveän pitkään osa minua, vaikka netissä olenkin roolannut hänellä vasta puoli vuotta.
Mainitsisin myös Curlyn, Kadonneen Pojan Peter Pan-ropesta. Hänessä on ristiriitaisuutta ja kehitystä. Juuri sellaisia asioita, mitä tekee ropetuksesta mielekästä.

Toistelen Laynieta. Hän oli ensimmäinen hahmoni nettimaailamassa ja pelaan hänellä edelleen aktiivisesti.

Öö, luulen, että en ole pelannut tarpeeksi paljon löytääkseni oikein harvinaisia ropeja. Ainutlaatuisin? En osaa sanoa mitään.

En. Suhtaudun koulukäyntiin sen verran suurella mielenkiinnolla, että siinä suhteessa roolaus jää toiseksi. Olen outo ihminen, mutta lukio on todellakin kivaa.

Eeen. Valitettavasti näen tällä hetkellä parhaita frendejäni sen verran harvoin, että en missään tilanteissa jätä aikaa heidän kanssaan käyttämättä.

Vähän yli puoli vuotta.

9. Pelaatko mieluummin poika- vai tyttöhahmoilla?
Mhmhh. Tämä on hankala. Samaistun huomattavasti helpommin tyttöhahmoihin (mistäköhän johtuen? :D), mutta poikahahmoilla pelaaminen on myös ihan kivaa. Se on hirveän hahmokohtaista, mutta koska minulla on sen verran paljon enemmän tyttöhahmoja, niin sanotaan heidät. Mutta...tällä hetkellä minulla taitaa olla kaksi poika-/mieshahmoa, ja he ovat molemmat erittäin rakkaita.

Listaanpa heidät...

Laynie Viherlehti, ihastuttava Synkmetsän prinsessa,
Tarya Lómion, synkistelevä ja epätoivoisen rakastunut mustahaltia,
Adeacia, gondorilainen poliitikkoneitokainen,
Curly, Kadonnut Poitsukka,
Alice Lavir, rakastunut ja ristiriitainen vampyyrinmetsästäjä myös lääkärikandi,
Eleanor Feartear, matemaatikkovampyyri,
Adealais Laurent, Jane Eyrea muistuttava ranskalaisneiti

En. Ihanahan tämä on harrastuksena, mutta elämässä on niin paljon muitakin intressejä. Minulla on muita suuntia jossain kaukana häämöttävän työni varalle.

En. En ole oikein missään ropessa löytänyt oikein aihetta siihen.

Joskus. Jotkut kappaleet voivat inspiroida hyvinkin paljon. Samoin kirjat.

Hmhmm. Valitettavasti en ole löytänyt mitään kovin merkittäviä ystäviä netistä. Toistaiseksi ainakaan. Middle Earthissa minulla on muutamia tärkeitä ihmisiä ja Peter Pan-ropessa on loistava yhteishenki, mutta niihin ne taitavat jäädä.

Erään ropen lopettaminen hiukkasen harmitti, noo, ei paljon. Joidenkin foorumeiden ylipienet insidepiirit laskettakoon myös karmeuksiin.

Yömyöhään venyvät pitkät online-pelit. Yleensä parhaita ovat Layniella pelaamani.

Peli, jossa Laynie ja eräs mustahaltia seisovat keskellä Bruinenin kahlaamoa kiistelemässä tyypilliseen tapaansa jostain maailman turhanpäiväisimmästä asiasta. Koski menettää malttinsa (koska ei satu pitämään Aranelista) ja pyyhkäiseen kaksikon koskiseikkailuun.

Noo, mainitsen Tarya Lómionin. Hänen olemuksessaan tapahtui suuria muutoksia hänen rakastuttuaan haltiaan. Myös Laynie kasvaa silmissä ja hänen luonteestaan löytyy hirveästi uusia puolia rakastuneena.
Luulenpa kuitenkin, että Curlysta kasvaa jossain vaiheessa kehittynein hahmoni. Tällä hetkellä hän on sen verran ristiriitainen, että siitä on suorastaan pakko löytää joitain kehityspolkuja.

Kaikissa hahmoissani tuppaa olemaan jokin outo piirre (yleensä se johtuu siitä, että tuppaan heille kiinnostuksen johonkin tieteeseen). Mainittakoon oudoimmaksi Alice Lavir. Hän on vampyyrien keskuudessa elävä ihminen, joka päivisin työskentelee sairaalassa lääkärikandina, mutta öisin toimii vampyyrinmetsästäjänä. Lisäksi alitajunnassaan hän haluaa muuttua vampyyriksi. Hänessä asuu todellakin hirveitä ristiriitaisuuksia. Harmittaa, että olen pelannut hänellä niin vähän.

Noo, kaikki alkaa inspiksestä johonkin ropeen ja mahdollisesti johonkin siellä tarjolla olevaan hahmoon. Curly taitaa kyllä olla ainoa ns. pelin tarjoama hahmo, jonka olen luonut. Kaikki muut ovat täysin omia hahmojani.
Aloitan yleensä hahmon tarkoituksesta ja roolista pelissä. Hahmolla täytyy olla jotain annettavaa peliin.
Sitten hoidankin hankalimman osuuden eli kuvat. Harrastan sellaista ei-kovin-tyypillistä juttua, että käytän useilla tyttöhahmoillani omia kuviani. Muokattuna tietysti. Ne löytyvät Laynielta, Alicelta, Eleanorilta ja Adealais'ta. Myös 'edesmenneellä' Marian-neidolla (Robin Hood) käytin omaa kuvaani. Aina en tee varsinaista kuvaa, vaan saatan tehdä esimerksi allekirjoitusbannun tai vastaavan, josta tunnistaminen ei ole niin helppoa. Muuten kuvat löytyvät netistä, mikä on yleensä hirmuhankalaa.
Hahmoa kirjoitan hyvin paljon inspispohjalta. Jos minulla on jokin tietty vahva visio, korostan sitä sekä luonteessa että menneisyydessä, mutta muuten tuppaan luomaan aikas samantyylisiä hahmoja, tietysti erilaisin tarkoituksin, mutta kuitenkin. Monilla on kiinnostuksia, jotka peilautuvat suoraan itsestäni. Esimerkiksi Curly-parka lukee matemaattis-luonnontieteellisiä aineita, Laynie on pikkuluonnontieteilijä ja vampyyrinikin ties mitä friikkejä. Vaikutteita tulee myös kirjallisuudesta.

Hhhmm. Kymmenen vuoden päästä olen 26v ja todennäköisesti vielä yliopistossa opiskelemassa. Luulenpa, että jos minulla on kiva sinkkukämppä ja nettiyhteys, niin voisin hyvinkin kuvitella itseni sinne ropettamaan, silloin, kun en jaksa lukea tentteihin. Se tietysti edellyttää, että minulla on edelleen laadukasta peliseuraa ja kiinnostusta. Todennäköisesti pelaan tuolloin vähemmän kuin nykyisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iizzie
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Tam 01, 2007 2:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
Iizzie, joskus tavattu myös Gingerbreadina

2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
Nope

Jaxon Meers tai Kimberly Trachtenberg... Noiden kahden väliltä en osaa päättää. Jaxon on tavallaan niin erilainen kuin minä. Se viehättää siinä hahmossa. Kimberlyn tai Kimin itsevarmuus viehättää.

Kimberly Trachtenbergillä olen pelannut pisimpään...

Eipäs tule mieleen

Joku tapahtuma on varmaan tullut skipattua, mutta ei koulua sentään...

Kaverit voittaa tässä asiassa

Hieman yli puolisen vuotta varmaan

Tyttö....

Laskin just että olisi ollut 9, mutta kaksi on tulossa lisää

Voishan sitä harkita

Ensimmäinen on just meneillään...

13. Oletko kehittänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen?

Ei ole tullut kehiteltyä

14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde?
Noh yksi vähän parempi pelikaveri mulla ainakin on... kaikki varmaan tietää kuka?

15. Karmein hetki roolipeleissä?
Semmoinen pikkuinen sananvaihto yhden ylläpitäjän kanssa

16. Paras roolipelihetkesi?

Paras... en osaa sanoa... on vaan monia hyviä hetkiä

17. Hauskin roolipelihetki?
Hauskoja on taas monia...

Kimberly... taas

Mun tänään tekemä Skye on hieman oudohko.. ainakin omasta mielestäni

No ekaksi mietin nimen ja ehkä myös kuvatkin... Sitten alan luoda kuvaa päässäni hahmosta ja alan kirjoittamaan sitä pikku hiljaa wordilla. Myöhemmin lisäilen jotain yksityiskohtia ja sen sellaista.

En ajattele niin pitkälle. Ehkä pelaan ehkä en... se riippuu siitä miten elämä kuljettaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Unipantteri
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Tam 01, 2007 10:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:
Unipantteri täällä, mutta muualla pääsääntöisesti Haapa- nimellä esiinnyn

Varmaan juuri tällä nimimerkillä eniten. minulla on yksi roolipeli jossa pelataan unipanttereilla. Idean koko unipantteriin sain yhdestä lyhyestä unenpätkästä, jossa iso vihertävä pantteri riepotti ilkikurisesti olkalaukkuani. (no ei minulla ole olkalaukkua, mutta unessa oli)

Vaikea sanoa. Todella vaikea. Olen yrittänyt tehdä mahdollisimman mielenkiintoisia hahmoja. Mutta nykyisin suosikkini taitaa olla Herra X tai Sangpromesse. X tämän salaperäisyyden vuoksi ja Sang kaiketi tämän skitsofrenian vuoksi.

Rebtar, valkopohjainen, siivekäs koira jolla on violetti harja ja punaisia juovia lähtien silmänurkasta ja jatkuen melkein koko ruumiiseen.

En osaa sanoa.

korkeintaan joitain kotitöitä. Ei nyt juuri tule mieleen mitä.

En oikeastaan. Jos on vaihtoehtona lähteä ulos jonkun oikean ystäväni kanssa, kone sammuu lähes välittömästi(tai päästän veljen koneelle).

Marraskuun viimeisenä päivänä tuli tasan vuosi ensimmäisestä pelityksestäni.

Riippuu roolipelin/sen hetkisen pelin luonteesta ja hahmosta itsestään.

10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on?´
Monta. Kaikilla en pelaa aktiivisesti. Jotain 10 ja 20 välillä.

En, haluan kirjailijaksi. Roolipeli on hyvä harrastus

Kyllä. (Lyhyestä virsi kaunis)

Ei nyt ainakaan tule mieleen.

Minun ja erään jippiistä bongaamani mese/chatti-roolipelaajan välinen. Olemme tunteneet... no kauan, ehkä vuoden. Tapaan hänet joskus tämän vuoden puolella, ehkä saamme jotain järjestetyksi talvilomalle. Juululoma oli turhan kiireinen.

15. Karmein hetki roolipeleissä?
Ei juuri erityisen karmaisevaa tule mieleen, mutta se on ärsyttävää, kun on joku lempihahmoista pelissä ja pelityskaveri alkaa syystä tai toisesta tympiä.

16. Paras roolipelihetkesi?
Kaverin kanssa mesettäessä, kun molemmilla sattui inspaamaan ja teksiä tuli...

17. Hauskin roolipelihetki?
No jaa. Joskus tulee hauskoja pikku juttuja, mutta on lähes mahdotonta eritellä erikseen hauskinta

En oikein osaa sanoa.

Kaikki ne kai ovat omalla tavallaan outoja, mutta Sang taitaa mennä kärkeen.

Vaihtelee. Joskus keksin ensin luonteen, joskus jaas ulkonäön, kyvyn tai menneisyyden. Sitten vain alan miettimään kaikkea muuta siihen sopivaa. En oikein osaa sitä paremminkaan selittää.

Kyllä, mahdollisesti jos aika riittää.
Frankie
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Tam 10, 2007 4:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi: Frankie nykyään, mutta ennen olin Khiva Kami.

2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa? Öh..O.o Ei oikeastaan. En kyllä tajunnut tätä kysymystä kokonaisuudessaan kaiketi, mut mut.:D Ei nickiläni ole mitään yhteyttä hahmoihini. En ole ottanut sitä keneltäkään hahmoltani, eikä yksikään hahmoni ole saanut nimeään siitä.^^

3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi? Will McDonnell varmaankin (kuolonsyöjä HP-RoPeissa). Sillä on/oli mielenkiintoista pelata, koska se oli niin... outo hyyppä.:D Se siis oli kokenut kaikkea elämänsä ikana ja se oli sellanen tyyppi, joka suurinpiirtein vihasi kaikkea mikä vähänkin liittyi jästeihin tai "hyvään taikuuteen". Sitä oli hauska kiusata kaikissa topiceissa, joihin se yleensä joutui "hyvisten" kanssa. Toisten kuolonsyöjien kanssa en sillä ole vielä ehtinyt pelaamaan kuin aivan vähän. Silloinkin vastassa oli Matohäntä, jota Will suurinpiirein halveksi. Hauska oli pelata ja käsitykseni mukaan myös vastapelaajat tykkäsivät.^^
Nykyään kyllä lempiropehahmokseni alkaa kohoamaan Gary Barrelow, joka on rumpali uusimmassa ropessani. Hän on ihana persoona, joka sai alkunsa eräästä kuviksen työstäni.^^

4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi? Will aika varmasti. Sillä olen pelannut useammissa roolipeleissä.

5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut? Hmm..O.o Varmaankin Heishi no Shikyo, jossa pelattiin Hopeanuoleta tutuilla susilla. Rakastin sitä RoPea mutta sitten se piti vaihtaa toiseen osoitteeseen ja olin aluksi mukana siinä hommassa mutta pelien siirto oli sitten vähän hankalaa ja se sitten jäi. Tuo RoPe on kyllä ehdottomasti yksi suosikeistani<3

6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi?? Öö.. En oikeastaan.:D Joskus atk-tunneilla yläasteella tungn kaikkiin roolipeleihin pelaamaan koska ei ollut muutakaan tekemistä mutta en nyt noin muuten. Ja läksyjä on joskus jäänyt tekemättä ropettamis-innostuksen takia..;) (Nytkin pitäis olla lukemassa historiaa, mutta mutta...:P)

7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa? En, koska vaikka roolipelaaminen onkin ihaaa, kavereiden kanssa pitää viettää laatuaikaa kun sellaista on vain harvoin.^^ Vain lauantai-iltaisin, koska kaveriporukka nyt on vähän hajonnut ympäri Suomea kouluihin.:(

8. Kauanko olet roolipelannut? Kolmas vuosi lähti käyntiin. Vuodesta 2004 siis.^^

9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla? Pojilla, vaikka olenkin juuri sitä vastakkaista suupuolta..;) Yleisestikään naishahmoilla pelaaminen on ollut hieman vaikeaa, vaikkenymmärrä miksi.:D On niilläkin ihan kiva pelata, mutta.. En vain osaa samaistua niihin niin kuin poikahahmoihin..xD

10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on? Tällä hetkellä on viitisen, joista kolme on yleisissä roolipeleissä ja kaksi sellaisissa sisäpiiri-ropeissa. Parhaimmillaan mulla on ollut 11 ja kaikilla olin aktiivinen, mutta sitten jouduin luopumaan hahmoistani muiden kiireiden takia..:(

11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen? Tuskin, koska epäilen ettei se olisi enää niin kivaa jos sitä tekisi työkseen. Kyllä viimetingassa voisin, jos muuta työtä ei olisi ja saisin tästä rahaa mutta en muuten. Menee liikaa jo näyttelemisen puolelle.:)

12. Oletko pelannut seksikohtauksia? En ole, enkä tiedä tulenko.:D

13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen? Kyllä olen.:D Niin roolipeleissä kuin omissa tarinoissanikin.^^

14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.) Kyllä oikeastaan erään tyypin kanssa kaveerataan sillee. Mutta ei me vielä tavattu olla sille livenä, mutta toivottavasti tapaamme ensikesänä.^^

15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.) Se kun sain eräältä adminilta haukut, vaikken tiennyt edes mitä väärää olin tehnyt. Onneksi se sitten päätyi sovintoon.:)

Se kun pelasimme aikonaan erään kaverini kanssa Feeniksin Kita-ropessani Weasleyn kaksosilla ja kaverini hahmolla. Se peli oli jotakin niin ihanaa, mutta kuten kaikki pelit. Mikään ei kestä ikuisesti ja sekin peli tyssäsi. Oli ihanaa mennä koulusta kotini ja rynnätä koneelle pelaamaan sitä topicia.^^

Kts 16.:D Liittyen siihen topiciin. Weasleyn kaksosilla oli ihana päästä heittämään typerää läppää ja kun kaverini osasi vastata niill juuri sillee ihanasti ja kummatkin si kokoajan nauraa.:D

Will McDonnell edelleen.:D ja Gary Barrelow kehittyy kokoajan.^^

Tristan Wandener joka on outo hiippari ja josta en itsekään koskaan meinannut saada selvää..xD Ihanahahmo sekin oli kieltämätä.:D Tai on, koska sehän vielä on yhdessä ropessa mut se rope taitaa olla päiviensä päässä..

20. Millainen on hahmonluontiprosessisi? Ulkonäköä, historiaa, luonnetta ja ikää ja sen semmosta. Sitten lopuksi vasta nimi, koska se on minusta kaikkenvaikeina keksiä.^^

21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä? Kyllä itseasiassa.:D Tosin tuskin tässä samassa paikassa, mutta ehkäpä roolipelaankin vielä silloin. Harrastuspohjalla.;)
Shikaru
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2007 7:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi: Cat, Shikaru, Fatalin (yleisyysjärjestys, olen harkinnut vaihtavani Fataliniin)
2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa? Shikaru on ensimmäinen foorumipelihahmoni. Eli kyllä.
3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi? Shikaru, tietysti, ensimmäinen ja rakkain. Muistuttaa paljon itseäni ja on hyvin kehityskelpoinen suuntaan jos toiseenkin. Vaikkakin se on saanut paljon vahvoja kilpailijoita, kun pelaan nytkin niin monessa paikassa ja monella hahmolla.
4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi? Shikaru, joka on ollut ihan alusta lähtien, eli sellaiset neljä vuotta.
5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut? Vaikea sanoa... Hm. FFxKH ehkä. Eli Final Fantasyjen ja Kingdom Heartsien maailmat samaan peliin tungettuna. Ei niitä paljoa massatuotantona ole.
6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi?? Olen. Vietän päiväni niin paljon mielummin roolaten kuin tylsillä enkun tunneilla.
7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa? En. Kyllä minä sen verran pystyn irtaantumaan tästä vehkeestä.
8. Kauanko olet roolipelannut? Neljä vuotta.
9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla? Vähän molemmilla. Koirahahmoni ovat aika usein uroksia ja ihmishahmot taas naispuolisia. En tiedä mistä se johtuu, mutta näin olen huomannut.
10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on? 14. Eh. ^^' Ja vielä olisi suunnitteilla pari koiranpentua, liittyminen yhteen uuteen ropeen ja yksi ihmishahmo.
11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen? Ehdottomasti.
12. Oletko pelannut seksikohtauksia? Yhden... Tai melkein. Se seksikohtaus vähän niinkuin sensuroitiin pelistä. Eli pelattiin siihen kiihkeä alku, mutta sitten hyppäsimme pelissä aamuun, joten likaisimmat yksityiskohdat jäi piiloon. Mutta seksikohtaus silti.
13. Oletko kehittänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen? En tietääkseni. Yritän luoda päässäni yksilöllisiä juonenkäänteitä. Ja ihan ilman apuja.
14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.) Varmaan Kicchanin kanssa olen parhaiten tutustunut. Mutta on paljon muitakin, jotka tunnen läheisiksi.
15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.) Karmeinta on se, että Proboards hävitti WF:n. Ja sitten sama kävi GLP:lle. Ja nyt ilmeisesti juuri tänään FFxKH:lle. Sen pahempaa ei ole. Riitoja tai muuta ei ole ollut muistaakseni eikä muutakaan peleissä.
16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtava hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.) Ensimmäinen pelini oli tietysti ikimuistoinen. Mutta sen lisäksi on niin paljon hyviä pelejä, joista päällimmäisenä nyt tulee mieleen Squallin ja Rinoan herkät hetket. Se kun on menossa oleva peli.
17. Hauskin roolipelihetki? (Samalla ajatuksella, kuin edellisetkin.) Ainoana tulee mieleen meseropetus Kiksin kanssa. xD Pelleiltiin muutamien hahmojen kustannuksella.
18. Eniten kehittynyt hahmosi? Shikaru, tietysti. Ennen se oli ihan kersa, mutta nyt siitä on tullut aikuinen ja odottaa pentujakin. Ja toisena, vähän eri tavalla kehittynyt hahmo on Shiraki, joka muuttui paljon, kun herätin sen eloon FFxKH-peliin kahden vuoden jälkeen. Sen väri ja luonne muuttui, mutta nimi pysyi. Shiraki on tehty kunnioittaen sen alkuperäisideaa ja siskoa, joka sillä edesmenneessä TMF:ssä oli. Näin se saikin paljon Kaminarin, siskonsa, ulkoista näköä.
19. Oudoin roolipelihahmosi? Joku omakeksimäni velho-olento, joka ei osannut puhua. Loin sen omaan fantasiaropeeni, joka ei menestynyt alkuunkaan ja elin varsin lyhyen aikaa.
20. Millainen on hahmonluontiprosessisi? Monimutkainen. Ensin mietin luonnetta. Sitten luon ulkonäön. Ja sitten onkin aika miettiä menneisyyttä. Tässä vaiheessa luonne saattaa muuttua, koska olen aika perusteellinen sen suhteen, kuinka joku luonteenpiirre on muodostunut hahmolleni. Koira/susihahmoillani jos on koruja, niin selostan tarkkaan, mistä ne on saatu, eihän kukaan synny korvarengas nahassaan.
Viimeinen vaihe on nimi, jos ei päähäni ole jo alkumetreillä tullut jotain erinomaista nimivaihtoehtoa. Yleensä kuitenkin nimi jää viimeiseksi ja tuottaa päänvaivaa. Selaan läpi nettisanakirjoja, eri maiden nimilistoja, kaikkea siltä väliltä. Yhdelle hahmolleni tahdoin jumalan nimen ja siinä sitä olikin selaamista. Kyseisen jumalan piti jotenkin kuvata hahmoa, mutta nimen piti olla sellainen, johon voin olla tyytyväinen. Viimein se löytyi ja olenkin erittäin tyytyväinen valintaani.
21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä? No... Vaikea sanoa. Tahtoisin sitä, mutta se voi olla epätodennäköistä. Olen kuitenkin silloin jo lähemmäs kolmeakymmentä. Tiedän, että tulee vaikeaa olemaan se lopettaminen, kun sen aika koittaa. Mutta siihen ikään mennessä luulen, että on jo muutakin tekemistä, kuten vaippojen vaihtoa ja sen sellaista. Toivottavasti ainakin.
Takaisin alkuun
Hijiri-chan
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2007 7:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi: Hijiri-chan

2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?: Ei. Hijiri tulee Yami no Matsuei-animen Hijiri Minase-nimiseltä sivuhahmolta ja chan-liitteen ajattelin vain lisätä siihen. Hahmojeni nimet ovat sen verran tavallisia japanilaisia nimiä etten ole ajatellut käyttää niitä nettiniminäni.

3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi?: Inhoan tällaista kysymystä koska en yksinkertaisesti pysty sanomaan vain yhtä. Jokainen hahmo on minulle tietyllä tavalla tärkeä enkä vain voi sanoa sitä yhtä eniten rakasta.

4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi?: Hmm, tällä hetkellä varmaankin Izumi Nakamura tai Kenji. En muista kumpaan roolipeliin liityin ensin joissa nämä pojat ensin olivat, mutta veikkaisin että heistä jompikumpi, Kenji ilmeisesti sillä liityin peliin (jossa hänellä vieläkin pelaan) muistaakseni joskus vuonna 2004-2005 alkupuolella.

5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut?: En pysty sanomaan. Kaikki pelit joissa olen ollut mukana ovat olleet omalla tavallaan näitä kaikkia.

6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi??: En.

7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa?: Pakko myöntää että kyllä. Mutta onneksi vain kerran.

8. Kauanko olet roolipelannut?: En muista kovin tarkkaan, vuodesta 2004 loppupuolelta tai 2005 alkupuolelta.

9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla?: POJILLA~ <3 Minulla ei ole yhtäkään tyttöhahmoa enkä mitä ilmeisimmin tule koskaan sellaista tekemäänkään.

10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on?: Tällä hetkellä 17 mikäli laskin oikein. Lisääkin on tulossa kunhan vain löydän aikaa kirjoittaa hahmoesittelyjä.

11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen?: En.

12. Oletko pelannut seksikohtauksia?: En. (Vielä)

13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen?: En.

14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.): Onhan näitä. Prince of Tennis-aiheisen roolipelin kautta olen tutustunut moniin aivan ihaniin ihmisiin.

15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.): En ole edes tainnut kokea tällaista. Välillä joissakin peleissä harmittaa välillä se että tuntuu kuin kaikki muut tuntisivat toisensa paljon paremmin ja olen itse se ainoa joka ei kuulu porukkaan.

16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtava hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.): Jos jollakulla hahmoistani menee hyvin, hän saa ystäviä tai menestyy muuten asioissaan.

17. Hauskin roolipelihetki? (Samalla ajatuksella, kuin edellisetkin.): Ei tule mieleen.

18. Eniten kehittynyt hahmosi?: Varmaankin Hoshi Shiguri.

19. Oudoin roolipelihahmosi?: Hoshi Shiguri 8D

20. Millainen on hahmonluontiprosessisi?: Hmm, ensin luon päässäni jonkinlaisen mielikuvan tulevasta hahmosta. Mietin menneisyyttä, luonnetta, ulkonäköä. Kun olen jonkin verran saanut kehiteltyä näitä osioita, piirrän jonkinnäköisen kuvan. Sen jälkeen kirjoitan puhtaan hahmoesittelyn, nimen, ulkonäön, menneisyyden, luonteen, pienen nippelitiedon yms.

21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä?: En halua ajatella niin kauas mutta ei se varmaan mahdotontakaan olisi.
Wieteri
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2007 9:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi:

Nykyisin Wieteri (joskus kauan sitten Brisco(4ever), Flyer sekä Wiatr)

Flyer tulee 'ensimmäisen' hahmoni nimestä, muut taas eivät liity hahmoihin mitenkään

Jaa-a, hankala kysymys. Jos olisi ihan pakko joku sanoa niin Kayo, sillä se poikkeaa täysin kaikista muista hahmoistani. Mutta oikeastaan en osaa sanoa, jokainen on jollain tapaa rakas.

Tällä hetkellä jäljelläolevista hevonen, Ramon. Herra on jo reilusti yli vuoden vanha.

Enpä osaa sanoa tähän yhtään mitään.

Enpä muistaakseni.

Laitetaan koskaan -sanan tilalle aina, ystäviä kun en omista.

En sitten ikinä ole jaksanut laskea sitä tarkkaa aikaa, mutta muistaakseni vuodesta 2004

Ehdottomasti miespuolisilla. Lapsenakaan leikeissä en hallinnut naispuolisia tyyppejä, enkä nytkään. Kaksi naispuolista tosin on tällä hetkellä, vaikka niistäkään toista en koskaan tammana ajattele (eli hevosia kummatkin).

Insomnia: Ramon, Ellis, Hunter, Dash, Seth, Keena
Keten: Kayo
London's High School: Taichi
Alla Taivaan: Ceviz
Mese: Dolfi, Shin
Sekä insidefoorumilla Leif

Eli tällä hetkellä 12, tosin ainakin yksi tulossa lisää jossain välissä.

Voi kun olisikin mahdollista, eli kyllä.

Kaipa tähän täytyy kyllä vastata, tosin ensimmäiset juuri tällä hetkellä vasta menossa.

Täytynee sanoa että olen, tavallaan. Olen altis vaikutteille.

Roolipelien kauttahan ne kaikki ovat tulleet. Sally (kauan sitten jo kylläkin lopettanut), Narya, Wolga, Jasny, Dessle sekä Nenna, jonka tunnen myös irl

Vaikea kysymys tämäkin. Näin ensimmäisenä mieleen tulee eräs insidefoorumilla pelattu peli, joka johti muutaman kuukauden välirikkoon minun ja sen toisen välillä.

Hm. Jos joku pitää sanoa niin tällä hetkellä vanhimmalla hahmollani Ramonilla pelattu noin puoli vuotta kestänyt peli. Siinä tuli oikein opittua panostamaan vuoroihin, yhden kirjoittamiseen kun kului vähintään tunnin verran ja todella paljon suunnittelua. Siitä oppi paljon.

Tähän en kyllä osaa sanoa mitään, sillä niitä on monia ja parasta on vaikea valita.

Vaikea on tämäkin. Sanoisinpa että Dolfi, Ellis tai Hunter.

Outoja ne on kaikki. Ellis oli ennen tosi outo, ja on vieläkin. Ulkomuotonsa perusteella Hunter. Kayokin on outo, omalla tavallaan.

Ensin saan idean, millaisen hahmon haluaisin. Jos sille ei ole vielä sopivaa roolipeliä valmiina, etsin sellaisen. Sitten kulutan tuhottomasti aikaa hahmon suunnitteluun, ennen kuin alan kirjoittaa mitään ylös. Yleensä se alkaa erityispiirteistä, luonteesta, menneisyydestä, ulkonäöstä. Nimi on se vaikein.
Tekstit tulee usein kirjoitettua järjestyksessä menneisyys, ulkonäkö, muut tiedot, luonne. Jostain syystä se luonne ottaa aina koville, vaikka sitä luultavasti tulee eniten suunniteltua.

Kyllä voin, sillä en muuta elämää omistakaan kuin netin ja roolipelit. Tosin ajat muuttuvat, että en osaa sanoa miten käy.
And someone's there next to you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Mad Cobbler
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Sun Hel 11, 2007 1:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Nimimerkkisi: Eli siis paremmin tunnettuna Kumppari, moi vaan.

2. Onko millään nmimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa? ~ Ei. Vakinikillä on vaan oma tarinansa: Se tulee haukkumasta 'senkin nokain kumppari'.

3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi? ~ Ei viittis kahteen kertaan jaaritella. Vampyyri Dawn, koska se on niin totaalisen rakas mulle, ja hemmetin ärsyttävä.

4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi? ~ Amanen poismenon jälkeen se on tuo Dawn.

5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut? Natsi, kun on oma lapsi niin siihen saa upottaa omia ideoitaan. Mulla on siellä vallan ihana NPC; hahmon mokoma on herätyskello ja hemmetin puhelias yksillö. Pumpkin King, siellä oli kivaa. Kaipaan hemmetisti.

6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi?? ~ En. Riparilla meni kyllä useamman yön unet pelatessa, jos tää sit lasketaan. Ja olen pelannut kyllä koulutunnin aikana. Yleensä en ajele harrastuksilla velvollisuuksien ja vastuiden yli, niin hauskaa kuin se olisikin.

7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa? ~ Kyllä. Syy on yksinkertainen, kun lähimmät ystävättäreni asuvat kuudentoista kilometrin päässä, eikä ole paikallisliikennettä, menene pelaamaan ystävieni kanssa.

8. Kauanko olet roolipelannut? ~ Kolme vuotta.

9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla? ~ Uke-pojilla, ja miesmäisen asenteen omaavilla naisilla. x)

10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on? ~ Kolme omaa, yksi laina, muutamia NPC härpäköitä.

11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen? ~ En.

12. Oletko pelannut seksikohtauksia? ~ Olen. Hetero että homo seksiä on kyllä tälleen kirjoitettuna koitettu. HC, alistusleikit tai väkivalta sun muut moiset kakka ja roolileikit ei kyllä oo kivaa pelata seksikohtauksissa, enemmän tykkään soft/herkistely/fluffi naimisesta.

13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen? ~ No kyllä olen. Vähän viitaten.

14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.) ~ Vanha ystäväni Ani, aina sydämessäni. Toinen rakas Meriel/Vaeltaja, mikä hänen vakinikkinsä onkaan. Hän on rakas ja hyvä ihminen.

15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.) ~ No ei tule mieleen. Mitään epäilyttävää tahi epämiellyttävää en ole joutunut tekemään enkä vasten tahtoani.

16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtaca hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.) ~ Suhtaudun roolipeliin vähän niin kuin sen hahmon elämään; huippukohtia ei oikestaan ole, mutta semmoisia piikkejä kyllä. Hyvän pelin vielä parempi päätös tai semmoinen 'tö kohta'-joka tuo hahmosta jotain mielenkiintoista esiin, ovat varsin jännittäviä ja mielekkäitä pelattavia.

17. Hauskin roolipelihetki? (Samalla ajatuksella, kuin edellisetkin.) ~ Ne hauskimmat ja mauttomimmat vitsit on varmaankin offin puolella.

18. Eniten kehittynyt hahmosi? ~ Taitaa olla Dawn. Outolapsi on tuo Frankini, joka on pysynyt käytöstä huolimatta ilahduttavan omanlaisenaan, vaikka onkin päässyt ainakin huumeista eroon.

19. Oudoin roolipelihahmosi? ~ NPC Pedro, puhuva herätyskello.

20. Millainen on hahmonluontiprosessisi? ~ Pitkä, ehkä loputon, sekava, täynnä kompromissejä. Hyvä jos hihnan päästä tulee sit loppujen lopuksi mitään hahmoa.

21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä? ~ Varmasti voin.
Takaisin alkuun

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
CyberRoPe topic RSS feed