CyberRoPe Foorumin päävalikko
 Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään            Kalenteri

COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
Kysely: Sinä ja roolipelaaminen?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Oruma
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Jou 17, 2007 7:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
- 17
2. Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut?
- 13 vuotiaasta lähtien eli 4 vuotta
3. Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan?
- Lähinnä nuo koiraeläinropeissa, mutta myös parissa ihmispelissä.
4. Mikä kategoria on sinulle mieluisin? Miksi?
- En osaa sanoa o..o Kummassakin on puolensa.. Ehkä pelaaminen on mukavampaa ihmisillä, mutta no.. en osaa sanoa ^^'
5. Mikä oli ihan ensimmäinen foorumiroolipeli, jossa pelasit?
- Arf.. en muista nimeä. Se paikka kuitenkin kuta kuinkin kuoli lähes heti, kun olin littynyt.
6. Pelaatko siellä vieläkin? (Jos se on enää hengissä.)
- En pelaa, koska kuten sanoin, son kuollut.
7. Millaisia pelaamasi / itse luomasi hahmot tuppaavat yleensä olemaan?
- Hmm. Monet ovat yleensä melko samanluonteisia kuin minä itse. Melko ujohkoja vieraassa seurassa, mutta tutusttuaan sosiaalisia yms.
8. Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti.
- Nyt tuli vaikea, kiinnyn niin moniin hahmoihini. No koirahahmoista suosikkini on varmasti DOTC roolipelistä Gordon, umpi kiero benkalainen, joka rakastaan ja jumaloi itseään, tykkää manipuloida muita. Tällä pojalla on myös sellainen vaatekappale, mitä millään muulla hahmolla ei tiettävästi tässä ropessa ole, eli silinteri, jossa on herttaässäkortti 8D Ihmishahmoista suosikkini on Hawaiiropen Judy Stenward. Se on hahmo, jollainen itse haluaisin olla, eli olen tehnyt siitä periaatteessa oman unelmani kuvajaisen. Ammatiltaan Judy on tanssija, ja luonteeltaan melko tempperamenttinen ja hyvän tuulinen. Hän pystyy myös muuntautumaan tuulihaukaksi.
9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
- Olen joskus aikanaan pitänyt Ikura nimistä roolipeliä pystyssä. Siinä oli kaksi laumaa, kissaeläinten ja koiraeläinten laumat, ja nämä ottivat aina silloin tällöin yhteen ja näin. Ikura kuitenkin kuoli sen myötä, kun toinen pitäjä epäaktivisoitui lähes kokonaan, enkä jaksanut pyörittää yksinään ropea.
Uusi roolipeli idea on kehitettynä mielessä, mutta yritän ensin saada värvättyä itselleni jonkun kaveriksi pitämään sitä roolipeliä.
10. Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on?
- Sillä ei ole minun kohdallani oikeastaan väliä, saa siis olla mitenkä päin tahansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Aqwell
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Kes 06, 2008 11:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi? (Kerro pois ja mielellään rehellisesti, se on tärkeää kysymysten kannalta.) Olen 15 (ainakin tämän vuoden)

2. Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut? Reilut kaksi vuotta.

3. Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan? Fantasia

4. Mikä kategoria on sinulle mieluisin? Miksi? Fantasia, koska se vain tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta tämän normaalin maailman rinnalla. Siellä tapahtuu myös paljon jännittävämpiä asioita (omasta mielestäni).

5. Mikä oli ihan ensimmäinen foorumiroolipeli, jossa pelasit? Ensimmäinen foorumi oli Myrkmeren vanha linna

6. Pelaatko siellä vieläkin? (Jos se on enää hengissä.) Pelaan kyllä.

7. Millaisia pelaamasi / itse luomasi hahmot tuppaavat yleensä olemaan? Niissä on aina jokin erikoinen piirre ja ne ovat yleensä hyvin ystävällisiä.

8. Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti. Angelica ehdottomasti. Hän on nuori geenivioittunut Aqurae (oma luomani hahmo), joka on jättänyt vanhan elämänsä taakseen. Hän poikkeaa normaaleista Aquraeista monella tavalla ja peittää silmänsä aina liinalla, koska näkee maailman säpsähtelevinä välähdyksinä, joka on varsin häiritsevää. Häntä yritetään saada takaisin Aquraeen, mutta hän on päättänyt olla palaamatta. Oli syy mikä tahansa.

9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi? En ole.

10. Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on? Minulle se on aivan sama.

+ Onko vielä jotain, mitä haluat jakaa kanssamme aiheesta sinä ja nettiroolipelit? Eipä nyt tule mieleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Banaanimuhennos
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Hei 15, 2008 9:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi? (Kerro pois ja mielellään rehellisesti, se on tärkeää kysymysten kannalta.)
18, olen siis syntynyt vuonna 1990.

Noin kolme vuotta, aloitin 2005.

Enimmäkseen oon viihtynyt fantasia-aiheisissa, mutta myös koiraropea ja scifiä on vuosien aikana tultu kokeiltua.

Se on se fantasia, tosin en ole aivan varma syystä. Todennäköisesti siksi, että en ole koskaan realismia osannut pelata, sitä kun saa tarpeeksi "oikeassakin" elämässä. Eläinroolipelitkään eivät ole minun juttuni, eläimellä pelaaminen ei vain ole kiinnostanut.

Se oli erään kaverini luoma Star Wars-aiheinen rope, pelasin siellä itsekeksityllä rodian-hahmollani, johon tykästyin kovasti.

En pelaa, paikka kuoli melko pian, sen pelaajilla (tai adminilla) ei ollut kiinnostusta paikan pyörittämiseen, ja se kuihtui pian kasaan.

Hmm... Pelaan mieluiten miespuolisilla hahmoilla, mutta yritän tehdä jokaisesta erilaisen, joten yhteisiä piirteitä on hieman hankala listata. Iältään ne (he?) ovat useimmiten 18-25 -vuotiaita. Melkein kaikissa on joitain piirteitä myös minusta (vaikka en sitä kaikissa tapauksissa haluaisi edes myöntää) vähintään jossain syvällä, vaikka hahmo vaikuttaisi pintapuolisesti vastakohdaltani. Ihmismäisiä ne siis ovat kuitenkin aina.

8. Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti.
Suosikkini tällä hetkellä on ihmismies Elias Dornell. Suosikki muuttuu usein pelitilanteen/inspiraation mukaan ja koska pidän kaikista hahmoistani hirmuisesti, ei yksikään niistä nouse ylitse muiden. Elias on suosikkini sen takia, että hänen luonteensa on kehittynyt pelien aikana paljon ja syventynyt siinä samalla. Alunperin hän oli hymyilevä, vitsaleva veikkonen, oikea naistennaurattaja. Mutta pikkuhiljaa on tullut ilmi, että iloisuus oli vain suoja kaikkea pahaa vastaan, ja samalla hän on "aikuistunut", vaikka oikeaa aikuista hänestä ei taida tulla ikinä. Kaiken lisäksi hän joutuu ties millaisiin ongelmiin, joista ei heti eroon päästäkään :D (hahmon kiduttaja vauhdissa...).

9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
En ole, mutta yksi on oikeastaan suunnitteilla. Nimeltään se on Arkhaios, ja peli on antiikkiin sijoittuva fantasiarope (pari antiikin Kreikan mytologiaolentoa on mukana). Yritän saada pelin valmiiksi syksyyn mennessä, mutta olen "hiukan" innostunut tietojen kirjoittamisessa, enkä ole koskaan koodannut aikaisemmin, ja kun tähän kaikkeen vielä yhdistää perfektionismin niin tässä projektissa menee aikaa. Aloitin sen loppukeväänä/alkukesänä, ja nyt olen jo ohittanut puolenvälin sen tekemisessä :] .

10. Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on?
Viihdyn parhaiten paikoissa, joissa on joustava ja todenmukainen juoni. Kunhan siihen ei ole pakko sitoutua, eikä se vaikuta väkisinväännetyltä, niin tavallisesti olen silloin tyytyväinen. Eikä juonen tarvitse olla mikään erikoinen, on parempi, että se on syntynyt lähes itsestään ja toimii paikan ympäristön yms. kanssa hyvin.

+ Onko vielä jotain, mitä haluat jakaa kanssamme aiheesta sinä ja nettiroolipelit?
Eipä ole, ja jos jotain tulee mieleen, niin eiköhän siitä löydy foorumilta keskustelutöpö.
Takaisin alkuun
Neftichan
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Hei 17, 2008 5:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?

18 olen syntynyt vuonna-89

vasta vuoden. Ennenmmin olen kyllä saurannut ropeja, mutten liittynyt mukaan. (tyhmä minä)

Fantasia, en pelaa ainoatakaan realistista peliä.

Fantasia. Olen tympiin tynyt normaaliin elämään niin on se kivaa pelata aivan normaalista poikkeavaa :)

Don-chan, koira roolipeli. Siitä se alkoi kun päätin pienessä ropessa kokeilla millaista on se ropetus.

Pelaan, pelaan :) tosin olen porukan vanhin.

Naispuolisia, ja heill äno yleensä muutamia samoja ominaisuuksia, kuin minulla. Pelaaminen onnistuu paremmin. Pahoilla(ilkeillä hahmoilla pelaaminen ei oikein kunnolla onnistu minulta, olen liian kiltti. :D

Nanita pokemon ropesta (ihminen). Hän on aika lailla kuin minä luonteeltaa. Ystävällinen, mukava, luotettava. siksi hänellä on kiva pelata ja onhan hän eniten mielikuvitusta käytetty hahmo. Hänellä pelit sujuu hyvin ja niitä tuntuu aina kun olisi liian vähän.

Olen ja pidän edelleen kaukametsä return nimistä ropea yllä. Se on aika uusi. Pelaaminen tapahtuu eläimillä. Lajit ovatkin tuttuja niille jotka ovat tätä kysyistä piirettyä seurannut lapsena. Pelaamionen tapahtuu foorumissa.

Minusta jonkin lainen juoni on mukava, mutta ei liian vaativa juoni. Muuten hahmon tekokin rajoittuu liian tuikaksi. esim. koira ropeissa on paljon semmoisia, että valkoiset toiselle puolelle ja mustat toiselle. Onhan se kiva idea, mutta ei innosta paljoa liika erottelu.

+ Onko vielä jotain, mitä haluat jakaa kanssamme aiheesta sinä ja nettiroolipelit?

Eipä oikeastaan :) ihmettelen vain mikä tässä ropettamisesssa viehättää :D
Takaisin alkuun
Sogurd
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Lok 29, 2008 10:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
1992 syntynyt, ensi keväänä 17 - tällä hetkellä siis vielä 16.

2007 alkuvuodesta aloitin, eli piakkoin kaksi vuotta.

Jokainen (kolme peliä...) ovat liittyneet joillakin tavoin fantasiaa. Ensimmäisessä ja toisessa pelattiin susilla, tämän hetkisessä ihmisillä, jotka kykenevät muuttumaan joksikin eläimeksi. Jokainen sijoittunut omanlaiseen maailmaansa ja ollut kytköksissä jollakin tavoin fantasiaan.

Fantasia. Olen aina pitänyt fantasiasta - ensimmäisestä itse lukemastani romaanista lähtien, joka oli joskus ensimmäisen luokan paikkeilla Harry Potter ja Viisasten kivi.

Sielujen säikeet, varsin uusi roolipeli, jota itse kolmen muun kanssa ylläpidän.

6. Pelaatko siellä vieläkin? (Jos se on enää hengissä)
Pelaan.

7. Millaisia pelaamasi/itse luomasi hahmot tuppaavat yleensä olemaan?
Yleensä... yleensä ne ovat rauhanomaisia ja ennen kaikkea syvällisiä ja omalla tavallaan erilaisia ne ovat olleet silti jokainen. Nyt on kokeiluun tulossa pian hieman erilaisemman persoonan omaava hahmo, jolla pelaamista odotan suurella innolla. Kunhan nyt saisin sen ensin edes luotua.

Tähän onkin hieman hankalempi vastata. Ensimmäisellä hahmollani pelasin vuoden, ja se kehittyi erittäin paljon pelin myötä ja oli sinällään varsin mielenkiintoinen, mutten sanoisi kuitenkaan, että suosikki, vaikka vertailukohteita onkin melko vähän: loput hahmot ovat olleet lyhytikäisiä, ja tällä hetkellä ainut hahmoni on vasta ensimmäisessä pelissään. Ehkä se on silti tämä nykyinen hahmo, Sogurd nimeltään, joka on punatukkainen kolmeakymmentä ikävuotta lähenevä, yhden eriskummallisen tyttären isä. Pelin maailmaan tyypillisesti kykenee muuttumaan myös eläimeksi - miehen eläinhahmo on vapaa tuulihaukka.

9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on/oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
Olen. Tällä hetkellä ensimmäistä foorumiroolipeliäni, Sielujen säikeet -nimellä kulkevaa, vasta tänä syksynä ovensa avannutta peliä. Pelissä pelataan ihmisillä, jotka kykenevät muuttumaan myös sielun säikeensä avulla eläimiksi - miljöönä toimii Lyhtykujan kylä ja juonesta voit lukea pelin sivuilta, jotka löytyvät googlettamalla. Ripaus fantasiaa kuuluu tietenkin henkeen.

Minusta juonirunko on ehdoton. En ole ollut roolipelissä, jossa ei olisi ollut juonirunkoa, sillä sen ollessa hyvä ja toimiva, peli on idealtaankin paljon kiinnostavampi ja enemmän mukaansa tempaava kuin ilman sitä.
Grimhild
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Nov 18, 2008 3:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
20, huhtikuussa 21

Melkein 12 vuotta.

Fantasia ja eläinpelit

Fantasia. Olen vain viehtynyt siihen.

NDW (ninja dogs web). pelasin siellä ehkä vuoden.
Ihan ensimmäinen peli ol ichatissa pelattava juttu. Sillä ei ollut silloin nimeä. Se oli vapaamuotoinen, kunnes keksin siihen juonen, jonka mukaan pelailtiin (1997) ja siitä syntyi ja kehittyi ensimmäinen oma roolipelini ValkeaaTaikaa, joka lopetettiin 2008. Tämä oli siis oma pelini.

En pelaa enää, sen päivitetyssä 2008 syksyllä luodussa versiossa kyllä.

Monimutkaiselta vaikuttavia hahmoja, jotka kuitenkin noudattavat simppeliä logiikkaa. Yleensä ne ovat kieroja, omalla tavallaan koomisia ja pahiksia, joilta löytyy heikkous tai useampikin. Hahmoni ovat inhimillisiä ja niiden persoona on hyvin syvä.

Hmm... kiro, jota olin sen melkein 12 vuotta pelannut oli suosikkini. Se nyt tosin kuolla kupsahti ValkeanTaian mukana. Kiro oli alunperin järjetön pahis, joka teurasti kaikki jotka silmiinsä sai (mitä muuta voi odottaa hopeanuolta katsoneen 8wee muksun hahmolta?). Sittemmin hahmon luonteeseen tuli syvyyttä ja lopulta ennen kuolemaansa se oli yksinäinen ja ylpeä angstaaja joka vältteli kaikkia ja jonka hermo petti helposti.

Susien Renessanssi - ValkeanTaian päivitetty versio on ensimmäinen "kunnollinen" foorumipeli (puoliksi sellainen) jota olen ylläpitänyt. SRän sivuilta voi katsella lisää. valkeaataikaa[dot]com. Susilla pelattava fantasiaa sisältävä peli, jossa on vähän erilaisempi juoni. Vaatii pelaajalta aika paljon.

Pelissä on oltava juoni, mutta sen on oltava pelaajien muokattavissa ja joustava niin, että peli kulkee ilman pakkopullaa. Peli ei kuitenkaan saa olla tästä huolimatta niin vapaata, että juoni hautautuu tai se muuttuu täysin toisenlaiseksi. Pelaajat tekevät pelin ja ratkaisevat loppupeleissä miten se juoni toimii.

/EDIT
Kirjoitan näköjään siansaksaa, mutta ei se mitään... Selvän kuitenkin saatte. x)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Suoviitta
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Lau Hel 13, 2010 9:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
16

Kolmisen vuotta

Fantasia (anthro), fantasia med hukkaset, koiraelukkarealismi.

Tykkäisin ehkä steampunk/scifitulevaisuuspeleistä, mutta en ole löytänyt kivoja sellaisia. Tällä hetkellä se siis on fantasia, koska olen löytänyt hyvän sellaisen pelin.

Kaaos RPG. Sitä ennen pelasin chatissa.

En.

Nykyisellään ne ovat yleensä neutraaleja (eivät hyviksiä eivätkä pahiksia) oman tiensä kulkijoita, rentoja, rohkeita, ulospäinsuuntautuneita ja sen sellaisia.

Jaa-a. Minulla on parikin suosikkihahmoa. Esimerkiksi uteliaan sosiaalinen kultaseppä Ireneia.

En. On kyllä käynyt monesti mielessä.

Juonirunko tai ainakin hyvin toimiva pelimaailma ovat hyvä selkäranka itse sepitetylle juonelle ja tarinalle. Valmis juoni on myös hyvä ja toimiva, kunhan se on moniulotteinen ja tarjoaa erilaisille hahmoille pelattavaa.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite MSN Messenger
Yuff
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Hei 06, 2010 10:49 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
~~ Joulukuussa 21.

~~ About 7½ years.

~~ Fantasiaa susilla, örkeillä ja kaiken näköisillä ihme otuksilla sekä ihmisillä. Realismiä koulupeleissä, kaupunkipeleissä ja asuntopeleissä, sekä historiaa. Sitten myös ihan tavallisissa eläinpeleissä ja yhdessä naruto-pelissä.

~~ Historia, ehdottomasti. Rakastan historiaa, olen aina rakastanut ja tulen aina rakastamaan. En tiedä mikä siinä on, mutta mitkään muut pelit eivät inspaa niin kuin historiapelit.

~~ Valkeaa Taikaa, kun serkkuni ylipuhui minut. Tosin en oikein lämmennyt susipeliin, joten lopetin pian ja aloitin jossain koulupelissä, en muista nimeä.

~~ En todellakaan : D Eikä se tosin taida olla enää hengissäkään?

~~ Sekopäisiä ja iloisia, jotka yleinsä saavat muut hahmot raivostumaan ympärillään. Tämä on täysin totta, sillä jokaisessa hahmossani kasvaa vitsiniekka. Minulla on yksi poikkeus, sillä yksi hahmoni on ilkeistä ilkein, mutta kuinka ollakaan: seitsemän vuotta kun on pelannut hupiveikoilla, niin meinaa tällä "pahiksellakin" pelaaminen muuttua huumoriksi D:

~~ Jo lukiessani kysymystä mielessäni kaikui vain yksi nimi 'Matthew Evans', tuo on yksi harvoista hahmoistani joka on täyttänyt jo viisi vuotta. Evanssilla pelaan Our Dutyssä, jossa hän toimii lääkintämiehenä. Evans on vain jotenkin niin erilainen kun kaikki muut hahmoni, ja hänen pitkä tarinansa on niin ihana. Ah, en pysty kuvailemaan tätä hahmoa lyhyesti : D

~~ Ylläpidän Our Dutyä yhdessä serkkuni kanssa. Our Duty kertoo toisen maailmansodan länsirintamasta.

~~ Vaikka hullulle kuulostaa, niin on pakko sanoa, että tämä riippuu täysin päivästä ja mielentilasta. Toisina päivinä en voi sietää juonettomia pelejä, kun taas toisina en muita haluakkaan. Peleistä, joiden ylläpidossa olen toiminut (noin 13 peliä) on ollut ehkä puolet juonettomia ja puolet juuri tällaisia juonellisiä. En osaa vastata tällaiseen, mutta täytyy ehkä kuitenkin sanoa, että mielummin pelaan juonettomassa pelissä, kun sellaisessa jossa juoni on huonosti toteutettu tai liian monimutkainen.[/i]

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
CyberRoPe topic RSS feed