CyberRoPe Foorumin päävalikko
 Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään            Kalenteri

COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
Sinä ja roolipelaaminen vol. 3 (Kysely)

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Tam 20, 2010 6:51 pm    Viestin aihe: Sinä ja roolipelaaminen vol. 3 (Kysely) Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä kertaa en kirjoittanut tätä kyselyä itse - vaikkakin osa näistä kysymyksistä, ollen varsin tavallisia ja yleispäteviä, on samoja tai hyvin samantapaisia, mitä itse jo olen esittänyt noissa tänne aiemmin kirjoittamissani kyselyissä, mutta on tuossa jotain uuttakin ja jos sinulla on yhtä tylsää, kuin minulla nyt, jaksat varmaan vastata joka tapauksessa.

Lötsin nämä Ginga Legends Platinum -roolipelin pelifoorumilta, kirjoittajana vierasnimimerkki Anonymous, sen tarkemmin en tiedä kuka tämän kyselyn on kirjoittanut. Törmäsin tähän googlettaessani jotain aivan muuta.

Roolipelit:
1. Kuinka kauan olet roolipelannut?
2. Missä roolipelissä aloitit pelaamisen? Miksi?
3. Missä muualla pelailet tällä hetkellä?
4. Lempiroolipeli, jossa pelaat/olet pelannut?
5. Oletko itse ylläpitänyt roolipelejä? Jos, niin minkälaisia?
6. Aihe, josta haluaisit roolipelin mutta josta ei ole vielä (ainakaan tietääksesi) tehty?

Ropehahmot:
1. Kuinka monella hahmolla pelaat?
2. Lempihahmosi, jolla olet pelannut/pelaat?
3. Tylsin hahmosi, jolla olet pelannut/pelaat?
4. Onko pelihahmoillasi joitakin yhteisiä piirteitä? Jos, niin mitä?
5. Millä valmiilla hahmolla (esim. elokuvan/Tv-sarjan hahmo) haluaisit pelata?
6. Onko sinulla ja hahmoillasi joitakin yhteisiä piirteitä? Jos, niin mitä?

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Tam 20, 2010 7:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
Vuodesta 2003.
Taisi olla Julman Kuun Rakkaus - Taru Sormusten Herrasta -roolipeli ja siksi, että foorumiroolipelaus alkoi kiinnostaa ja olen TSH-fani.
En pelaa enää JKR:ssä, koska se ei ole enää olemassa. Nykyään pelaan Harry Potter -roolipeleissä Seven Years of Magic, Hogwarts Refounded - HP AU ja Varjot - HP 1981. Sekä Half Light - Vampyyrikronikat, The Lost Story - Leijonakuningas AU, The Night Labyrinth - The Phantom of the Opera ja Peter Pan - Legends Live Twice.
4.Lempiroolipeli, jossa pelaat/olet pelannut?
Menneistä roolipeleistä oli eräs itse perustamani Kelmit RPG, joka tosin ei keskittynyt täysin Kelmeihin vaan omasi erään salaseura-juonen, johon liittyi myös Barty Junior. Nykyään pelaamistani suosikki on ehdottomasti Harry Potter: Seven Years of Magic. En ole viimeksimainitun ylläpitäjä.
Olen. Sekä fanipohjaisia, että originelleja. Enimmäkseen fanipohjaisia - myös ei-massahysteria-fandomeista, kuten esim. Peter Pan, Vampyyrikronikat ja Oopperan Kummirus. Olen ylläpitänyt muutamia Harry Potter -roolipelejä, ja erästä semi-originellia ihmissusi-roolipeliä, eli siis muuten itse keksitty, mutta toinen sen tapahtumapaikoista pohjautui The Howling-elokuvasta tuttuun paikkaan.
Nykyään ylläpidän kahta Harry Potter-roolipeliä, (toinen vuodesta 2006, toinen vuodesta 2008), Vampyyrikronikat-roolipeliä, Leijonakuningas AU-roolipeliä, Oopperan kummitus-roolipeliä, Peter Pan AU-roolipeliä ja yhtä realismiroolipeliä; sisäoppilaitos ongelmanuorille (vuodesta 2006.)
6. Aihe, josta haluaisit roolipelin mutta josta ei ole vielä (ainakaan tietääksesi) tehty?
Buffy Vampyyrintappaja tai Angel TVS - mieluiten niiden crossover.

Ropehahmot:
Seitsemällä.
Täysin oma ihmissusihahmoni Stephen Hunter King on ehdottomasti suosikein, mutta Barty Crouch Jr. ei kuitenkaan jää kovin kauas kakkoseksi.
Kaikkien aikojen suosikein:
Ehdottomasti täysin itse luomani ihmissusipoika Stephen Hunter King. Barty Crouch Jr. on silti ehdoton kakkonen. Ja ehdoton ykkönen, jos puhutaan vain canon-hahmoista.

Hunter nyt vain sattuu olemaan niin muhkea yhdistelmä monia rakastamiani asioita. Ja lisäksi, koska Hunterilla on:
- Positiivinen, elämää täynnä oleva persoona hallitsevana osana, vaikka pojan mielenterveys onkin vaarassa. (Kerrankin niin päin.)
- Sisarus. (Kellään muilla hahmoillani ei ole ollut.)
- Erityislahjana poikkeuksellisen upea lauluääni. (Mitään vastaavaa ei ennen hahmollani ole ollut.)
- Isäsuhde on kunnossa. (Ennennäkemätöntä hahmoarmeijassani.)
- Ihmissuteus on tietysti myös suuri vaikuttaja, tosin niitä minulla on ollut monia ennenkin, joten siksi nuo kaikki muut syyt olennaisempia.
En osaa sanoa. En ole kokenut ainuttakaan hahmoani mitenkään tylsänä.
No ainakin kaikilla tuntuu aina olleen jotain huomattavia perhesuhdeongelmia, jotka olennaisesti/suuresti vaikuttavat niihin.
Billy the Kid. (Young Guns -elokuvat.) Ja Connor 'Angel' TV-sarjasta.
Joitain perhejuttuja joihin saatan samaistua, ja joitain samoja elämänarvoja.

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.

Viimeinen muokkaaja, Nibs pvm Per Kes 03, 2011 2:42 pm, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
una
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Tam 21, 2010 12:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
Noin vuodesta 2005.

Hotel Groove - nimisessä hotelliropessa. Se vaikutti todella mielenkiintoiselta paikalta ja jotenkin vaan imaisi mukaan ropetukseen. En ole enää aikoihin pelannut siellä.

Blackmoressa sekä parissa muussa omassa ropessa. En juurikaan enää pelaa muiden ylläpitämissä ropeissa.

Ehdottomasti Blackmore. Paikka on lempilapseni ja kuten joskus olen sanonut, sydänverellä luotu. Oli perustamisaikanaan ainoa laatuaan, joten senkin takia on muodostunut erittäin rakkaaksi. Blackmore on myös kaikkein vanhin ropeni ja toivottavasti on vielä pitkään yhtä aktiivinen kuin nykyisin.

Joo. Lähinnä realismia, koska siinä genressä tykkään eniten pelailla. Lisäksi myös jotain fantasiaa ja vampyyrijuttuja.

---

xxxxxx

Ropehahmot:

MONELLA! Olen hahmohamstraaja eli en osaa pelata vain muutamalla hahmolla. Sen takia jätänkin tarkan luvun mainitsematta.

Ethan Lane ja Penelope Lloyd-Brooks Blackmorelta. Molemmat ovat mielenkiintoisia pelattavia ja ovat jotenkin muodostuneet todella rakkaiksi hahmoiksi. Lisäksi eräällä jo kuolleella Kelmit - ropella oli Hayden Lee niminen hahmo, joka on ehdottomasti yksi suosikkejani.

En omasta mielestäni pelaa tylsillä hahmoilla. Joku toinen voi olla toista mieltä.

Ei varmaankaan mitään suurempia yhteisiä piirteitä. Sattumalta saattaa tulla jotain luonteenpiirteitä, joita eksyy useammalle hahmolle. Lisäksi olen viimeaikoina tehnyt melkein kaikista naishahmoistani vaaleahiuksisia, vaikka ennen tein lähes poikkeuksetta brunetteja.

-

Eipä juuri. Ehkä teen tietoisesti kaikista hahmoistani erilaisia kuin minä itse, koska en pidä itseäni niin kamalan erityisenä persoonana, että haluaisin tehdä samanlaisen hahmon kuin olen.
Demicross
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Tam 25, 2010 5:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:

~ Mmmh... Olisiko sellaiset 4-5 vuotta??? Piiiitkiä taukoja on kyllä ollut välissä.

~Aloittelin ropessa nimeltänsä Wilderness, koska ystäväni suositteli sitä.

~Tällähetkellä pelailen vain Altalonissa, en muualla. Toistaiseksi ainakaan..

~Noh, olen tykästynyt tuohon Altalonin maailmaan melkolailla, toivotaan että se nyt saadaan kunnolla käyntiin.. :)

Jeps, tällähetkellä ylläpidän juuri tätä Altalonia. Olen aiemmin pitänyt paria erilaista fantasiaropea, ja yhtä englanninkielistä. Harmi kyllä nämä eivät oikein saaneet ilmaa siipiensä alle.

~Jaa-a... Ei nyt tule kyllä mitään sen ihmeellisempää mieleen.. :S

Ropehahmot:

~Tällähetkellä kolmella.

~Njaa, varmaankin yksi tämänhetkisistä hahmoistani eräs nimeltänsä Gahn Wild.. :)

~Bleeeh... Mikään erityisemmin tylsää ei kyllä nyt tule mieleen..

~Höm, nyt kun asiaa tarkemmin mietin.. niin itseasiassa ei paljoa.. o.o' Pahis hahmoista sen verran, että kaikki ovat yleensä suuntaan tai toiseen vinksahtaneita, mutta eivätkös kaikki pahikset ole? :D

~En haluaisi pelata valmiilla hahmolla.. En vain jotenkin pääse tällaisten hahmojen pään sisään niin hyvin kuin omieni. :P

~Jokaiselta hahmolta löytyy yleensä ainakin jokunen piirre. Itse piirre ja onko se sitten ulkonäössä tai luonteessa jne. riippuu ihan hahmosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
evely
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Tam 28, 2010 1:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:

Aloitin roolipelaamisen ylä-asteella, taisi olla kahdeksannella luokalla... Aikaa siitä on siis kulunut.

Hmm... itse asiassa en muista kyseisen paikan nimeä. Sorgen. ^^' Sen kuitenkin muistan, että hahmot olivat mangamaisia ja he elivät jossain random kaupungissa. Senkin muistan, että paikka oli aikas kuollut, pelillisesti, jo siinä vaiheessa, kun kokeilin siipiäni roolipelimaailmassa. En siis saanut siitä paljoa iloa irti, kunnes peli lopetettiin. Ensimmäinen hahmoni siinä paikassa oli etunimeltään Evely ja se on jäänyt hiukan tavaksi nimimerkillisesti.

Immortal Dream -niminen peli oli kyllä paljon muistettavampi (portaaleja menneisyyden, nykysyyden ja tulevaisuuden välillä) ja se oli toinen pelipaikka, johon tutustuin, samoin Ananke (hahmoja, jotka ovat puoliksi kissaeläimiä ja toinen puoli ihmisyyttä). Miksi näihin tutustuin? Haluni kokeilla tätä ropegenreä mielenkiinnosta ja kyseiset paikat tuntuivat aloittelijaystävällisiltä. Ja siinä vaiheessa en löytänyt oikein muuta järkevää (eläinropet eivät ole koskaan sykähdyttäneet).

En pelaa enää niissä paikoissa. Pelaaminen on ikävä kyllä vähentynyt ajan kuluessa, syynä useimmiten turhautuneisuus. Se on aina häirinnyt, että jos on löytänyt mielenkiintoisen idean roolipeliksi, niin sitten se on joko toteutettu huonosti tai sitten siellä ei ole pelaajia, jotka olisivat aktiivisia (tai osaa pelatava laadukkaan oloisia pelejä). Näin on käynyt jokaiselle paikalle, jossa olen ollut ja se tietenkin vähentää pelaamista, koska vastapelaajat eivät vastaa ja kokemus tyssää siihen. Nykyisin olen modena yhdessä oppilaitospelissä ja Aston High on paikka, jossa nykyisin pelailen suhteellisen aktiivisesti.

Se oli vampyyri-ihmissusi-rope. Idea oli simppelin kliseinen, mutta siihen aikaan halusin kokeilla vampyyrina oloa ja se tuntui hyvältä. Hahmoni oli hyvisvamppi, joka tappoi vain hyvästä syystä.

Kahta olen ylläpitänyt hetkisen ajan ja molemmat eivät saaneet menestykkäitä siipiä allensa. Haunted Motel ja kivisen tien kylä. Ensimmäinen rope sijoittui englantilaiseen motelliin, jossa kummitteli ja toinen sijoittui 20-luvun Suomeen.

Joku rikostutkija -aiheinen.

Ropehahmot:

Nykyisin 2-4, se vähän riippuu mielialasta.

- Kaikilla hahmoillani on oma tärkeytensä ja siksi kaikki ovat yhtä lemppareita, omalla tavallaan. Muttah... jos on pakko valita, niin nykyisin nro 1 hahmo on Milo Fross (opiskelijapoju, joka on täysi nörtti).

Evely taisi olla tylsin, koska se siinä ei ollut mitään erikoista. Hän oli normaalin oloinen hahmo, jonka ihminen unohtaisi, jos hänet taipaisi ruuhkaisessa bussissa. Mutta toisaalta... Hahmoissani on ripoteltu aina jotain omalaatuista, jotka kuvastavat minua, joten ne eivät voi olla täydellisesti tylsiä. *virn*

He ovat yleensä hyviksiä.

Mentalist-sarjan etsivä Grace Van Pelt (näyttelijänä Amanda Reghetti). Mielenkiintoisen oloinen neitokainen.

On paljonkin. Jokaisessa hahmossani on joitain piirteitä, jotka kuvastavat minua luonteellisesti, aatteellisesti tai jollain muulla tavalla. Siten hahmoihin on niin helppo samaistua ja pelata niillä, kun tietää, että heissä on jotain yhteistä pelaajan kanssa. En tee sitä tarkoituksella, se vain tapahtuu luontevasti ja se ei ole ketään haitannut.
Suoviitta
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Lau Hel 13, 2010 7:44 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
Aloitin joulun 2006 tienoilla, mutta minulla on ollut välillä tosi epäaktiivisia kausia. Joskus 2007-2008 oli kai aktiivisuuden kulta-aika, joka näyttää uudelleenalkaneen taas nollaysin lopputalvesta, jee!

Aloitin ValkeaaTaikaa -nimisessä hukkafantsussa, koska se iski. Tykkäsin siitä kovasti siihen asti, kun sen tarina päättyi. Pidin sitä kovin mielenkiintoisena ja hyvänä pelinä, vaikka minulla olikin sen kanssa joskus teknisiä ongelmia. En enää pelaa siinä, en varmaan pelaisi vaikka se olisi yhä olemassa. Ei kiinnosta susifantasia enää sillä tavoin.

Nykyään pelaan vain parissa pelissä, vaikka tahtoisin ehkä pelata useammassakin. Pelaan Orbis RPG:ssä, sillä se oli mielestäin paras löytämäni peli. Pelaan myös engelskaksi Elf Questiin liittyvässä Self-Elf Holtissa.

Taitaapa olla tuo Orbis. Aikanaan se oli ValkeaaTaikaa ja sen seuraaja Susien Renessanssi.

En, mutta olisin ehkä halunnut.

Sellainen tietty scifi-steampunk-kauhu-tulevaisuusjuttusekoitus jonka juonta olen pyöritellyt mielessäni. Ehkä pyöräytän sellaisen joskus.

Ropehahmot:
Pelaan tällä hetkellä kahdella. Voisin ottaa vielä yhden johonkin kolmanteen peliin.

Jaa-a. Nykyinen Ireneia Merensilmä on aika hyvä. Myös Susien Renessanssissa ollut Arorea Ariarta oli kiva hahmo pelata (ja toki ensimmäinen hahmoni Luname myös). Ja Morfoosi!

Kaikki Arorean jälkeiset susihahmot. (Paitsi Morfoosi, josta tykkäsin.)

Huumori yhdistää. Niillä on paljonkin yhteisiä piirteitä, mutta en vaan saa niihin sellaista otetta, että voisin pukea nämä sanoiksi. Luonteessa on jotain samaa. Rentous, rohkeus ja ulospäinsuuntautuneisuus ovat ainakin hahmoillani hyvin yleisiä piirteitä.

En oikein tiedä. Jollakin Avatarin Navi-hahmolla voisi olla jännä pelata.

Samanlainen huumorintaju ja addiktio kahviin (mikäli se pelin puitteissa on mahdollista). Kaikilla hahmoillani on selkeä mielipide kahvista (niinikään jos se pelin puitteissa on mahdollista). Itse puollan kyseistä litkua, mutta voisin ehkä tehdä jostain hahmosta vannoutuneen teenlitkijän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite MSN Messenger
Sulka
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Lau Huh 17, 2010 7:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
> around 4 vuotta taitaa tulla täyteen nyt... aloittelin vuoden 2006 syksyllä. Välissä oli kyllä ainakin vuoden tauko.
> Wempulin ylläpitämässä Meishin Mythologyssa. En muista miksi juuri siellä, kai koska se oli aloittelijaystävällinen, mukavan oloinen ja siellä sai pelata taruolennoilla.
> Meishiniä ei ole ollut olemassa varmaan moneen vuoteen. Pelaan tällä hetkellä Lion's Landissa, Gryphon's Tearissa sekä omassa ropessani Valveessa.
> nohhh tietenkin Valve koska se on oma luomukseni sekä Lion's Land :'D
> no tuota Valvetta ainoastaan. Se on sinänsä melko geneerinen fantasiamaailma, ainoa koukku on oikeastaan se että siellä pelataan unilla.
> Avatarin maailmasta olisi ihan jännää olla peli (ja sellainen luultavasti onkin jo siinnyt) sekä Maameren tarinoista. Ingens oli tällainen mutta se kai lopetti. :<

Ropehahmot:
> tällä hetkelllä... öööhhh... yhdeksällä
> Kumo -leijona on ikuinen suosikkini
> Tafari, hirveä tönkköpökkelö. Lopetinkin sillä.
> melkein kaikilla taitaa olla jollain tavalla erikoiset/huomiotaherättävät silmät
> hmm. Maameren tarinoiden joillan hahmoilla voisi olla kiva pelata, esimerkiksi Ged/Varpushaukka.
> jokaisessa hahmossa on jotain minua, eniten ehkä Jaelissa jonka luonne on todella samanlainen kuin omani. En osaa sanoa mitään piirrettä joka yhdistäisi kaikkia, tosin.
Äffä
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Sun Hei 17, 2011 9:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
11 vuotta suurin piirtein.

Ginga Centerin Hopeanuoli-roolipelissä. Innostuin ajatuksesta, että voisin "herättää henkiin" kehittämäni fanitarinan hahmon...

Tällä hetkellä aktiivisuutta riittää 2:lle omalle ropelle, Husky Hazard ja Katukanit.

Ehkä Valkoisten saari II, mutta aika moni on ollut kiva ja mielenkiintoinen.

Jeps, on noita ollut aika liuta. :D Pääasiallisesti koiraeläinroolipelejä.

Usvasaari-sarjasta kehitetty rope voisi olla mielenkiintoinen fanirope. Ja edelleen toivoisin, että löytäisin intoa toteuttaa sen Lemmikki.sessä aikanani uhoamani "mummoropen". Myös muuten maailma kaipaisi lisää hulluja ropeja, miksei vaikka joku Teletappirope...? :'D

Ropehahmot:
Tällä hetkellä viidellä.

Niitä on tosi paljon, eniten mieleenpainuneita ovat olleet KNDW:n Darla, VS:n Sarla, Stefanon, Stefanos, Tigris, Flare ja Damoniach, sekä Inlerni AK:ssa.. Eräs erittäin ikimuistoinen oli An Orderin Schruller. Nykyisistä hahmoistani ehkä Kirnara on eniten meikäläisen mieleen.

VS:n Werlac ja Luciiwa Blue Fang taisivat jäädä vähän ontoiksi. Samoin 2 Clichéeseen luomaani hahmoa ja useat muut, joilla en oikein saanut kunnolla koskaan peliä aikaan... INDW:ssä pelasin aikoinaan Akamella, mikä oli ehkä eräs tylsimpiä hahmojani evör.

Aika usein tulee luotua vahvoja, samaan aikaan maskuliinisia ja feminiinisiä naishahmoja, sekä "hyviä", että "pahoja". Eräs hahmotyyppi, johon olen viime aikoina tykästynyt, ovat pelkurimaiset omaa etuaan tavoittelevat hännystelijät tai muuten vain sellaiset alistuvat raukkamaiset persoonat. VS:ssä Damoniach oli ensimmäinen tällainen hahmo, joskaan se ei ollut mikään pelkuri... Sen sijaan Schruller-tikruni oli se läpimurto näissä hahmoissa, sen jalanjäljissä on seurannut muita hahmoja, viimeisimpänä HH:n Petten ja KK:n Yel...

Gingasta suosikkihahmoni, Gin, Riki, Hopeanuoli, Smith, Kurotora, Gaia, Kamakiri ja Yukimura olisivat ainakin kiinnostavia. Balto-sarjan Kiilu voisi myös olla jännä. Täytyy kyllä myöntää, että olen aina ollut huono pelaamaan valmiilla hahmoilla.

Väkisinkin sitä ottaa omasta luonteestaan erilaisia ulottuvuuksia ja leikittelee niitä. Hauskaa on myös luoda hahmoja, joilla on erilainen luonne kuin minulla. Ne tuovat enemmän haastetta, kun pitää asettua erilaisen persoonan mieleen ja auttavat samalla ymmärtämään ihmisten erilaisuutta. Esim. Yel-kaniinini kanssa jouduin meneillään olevassa pelissä hankalaan tilanteeseen, kun hahmo on korviaan myöten täysi nynny ja joutui tilanteeseen, jossa itse olisin ilman muuta mennyt puolustamaan pulaan joutunutta. Piti sitten jotenkin sumplia, mitä hahmoni luonteella varustettu tyyppi tekee.
Tietty manipuloiva asenne on kyllä yhtenäistä minulle ja hahmoilleni.. Samoin kenties omapäisyys, määrätietoisuus ja tietynasteinen hulluus. 8D
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unipantteri
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Elo 19, 2011 8:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
Vuoden 2005 marraskuusta.

Jippiin vanhalla foorumilla jossain randomissa fantasiaseikkailussa, joka vaikutti hauskalta.

No siis en enää pelaa Jippissä. Pelaan nykyisin ColorDogsissa, Riimususissa, Clishéessä ja omassa viritelmässäni Uhrilahjassa.

Vaikea sanoa... Ehkä Riimusudet ovat kolahtaneet parhaiten sekä juoneltaan että pelaajakunnaltaan. Color on toisaalta myös lähellä sydäntä, sillä olen pelannut siellä vuodesta 2006 ja siellä on paljon rakkaita hahmoja ja muistoja ja tuttuja ihmisiä.

Kyllä. Kaksi ensimmäistä eivät tainneet kerätä ainuttakaan pelaajaa. Toinen oli joku random fantasiakissapeli joka sijoittui johonkin epämääräiseen paikkaan. Toinen oli joku, missä oli ihmissusia, vampyyrejä, mutatoituneita ja kaikkea muuta ilman sen kummempaa juonta keskenään. Viimeisin luomukseni on Uhrilahja, jossa pelaillaan anthroa muistuttavalla keksimälläni lajilla ihmolla. Siinä kantava juoni on viljelevien kasvisihmojen ja edelleen keräilytaloudessa elävien (ja metsälle kasvisihmoja urhaavien) lihansyöjäihmojen välinen yhteiskunnallinen konflikti.

Sellainen peli, jossa pelattaisiin sivettieläimillä ynnä muilla epätavallisilla, mutta vähän basic kissoja ja koiria ja susia muistuttavilla pelattavilla.

Ropehahmot:
Hmm... Täältä löytyy kaikki muut tällä hetkellä käytössä olevat paitsi Uhrilahjassa pelittämäni Ketunlieko. Eli yhteensä tällä hetkellä 15.

Vaikea sanoa. Suunnilleen kaikki ovat jollain lailla rakkaita. (Ne jotka eivät ole... no niille on jo suunniteltu poismeno.)

Ehkä ensimmäinen hahmoni ColorDogsissa, joka oli joku täydelliseksi poikakaveriksi suunniteltu koira, jolla ei oikeastaan ollut kunnollista persoonaa ollenkaan.

Suurin osa hahmoistani on joko selkeästi sanavalmiita tai sitten toisesta ääripäästä, verbaalisesti epälahjakkaita. Jostain syystä minulla on myös enemmän häiriintyneitä naispuolisia kuin miespuolisia hahmoja. Suurin osa nykyisin pelaamistani uros/mieshahmoista on suhteellisen mukavia ja tasapainoisia. Tällä hetkellä on enemmän nais/naaraspuoleisia hahmoja, mutta vielä muutama vuosi sitten oli toisin päin. Niin ja naarashahmot ovat useimmiten hyvin voimakastahtoisia.

Hmm... dr House vois olla mielenkiintoinen, tosin luulen, etten osaisi pelata sillä. Ihan varteenotettava vaihtoehto olisi meidän kaksi kissaamme, joilla on ollut kaikenlaisia kummallisia juonenkiemuroita.

Naishahmojen sanavalmius ja tietynlainen rohkeus puhua melkein kelle tahansa ja voimakastahtoisuus ovat itsessäni tunnistettavia ja hahmoissani toistuvia piirteitä. Liitän usein myös hahmoihinki joitain yksittäisiä itsestäni havaitsemiani piirteitä ja vähän kärjistän niitä ja liitän muihin piirteisiin ja uuteen ympäristöön.
sotrue
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Jou 06, 2011 1:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roolipelit:
- jos plussataan, jaetaan miinustetaan ja otetaan summa sekä erotus, niin saadaan tulokseksi vähän päälle 7 vuotta.

- Aloitin pelaamisen kaverini kanssa, koska keksimme että tarinointi mielikuvitushahmoilla oli hauskaa. Mm huomasin osaavani kirjottaa hieman, kun kirjotimme kavereiden kanssa niitä vihkoheppatallejen hoitotarinoita. Siitä sitten, löysin koiraroolipelin nimeltä Kaaos, ja liityin mukaan esin pitkään mässäiltyäni rohkeuteni kanssa, enkä kadu päätöstä.

- Pelaan tällähetkellä vain London Callingissa, syystä tuntemattomasta että tunnen etten voi keskittyä kuin yhteen asiaan kerrallaan. Mutta, kylläpä olen katsellut muitakin pelipaikkoja nyt, vaikka nirsolta vaikutankin.

- Hankala sanoa; Cliché tai Blackmores school vaikka taika niistäkin aikanaan katsoi. Ei minulla lempiroolipeli paikkaa ole ikinä ollut..

- Kerran tein koira-aiheisen pelipaikan, nimeltä Tulisaari. Mutta minulle tuli melkein heti valmistumisen ja ensimmäisten pelaajien jälkeen asenneongelma ja lopetin pelaamisen, siirtyi peli kavereiden käsiin. Enkä itseasiassa tiedä mitä sille sittemmin kävi.

- Onhan noita halujani soveltavia pelejä, aina ei vain tunnu löytyvän sitä oikeata koska ne todellakin soveltavat, eivät ole täydellisesti sitä. Mutta eipä oikeastaan tule mieleen.

Ropehahmot:
- Tällähetkellä foorumissa virallisesti hahmoja on 4. Ideoita on montamontamonta kymmentä, ja sellaiset hahmot joita olen tuomassa on n. 5 kpl lisäksi. Ja vanhoja hahmoja, joilla voin vieläkin pelata jos löydän hyviä paikkoja, on n. 5-10 kpl

- Hmm, Elias, Mason tai Ayumi. Eli lytätään ne yhdeksi kokonaisuudeksi.

- Hah, ei semmoista ole itseasiassa ollut. Eikun, on. Solen.

- Ne eivät juurikaan tulisi toimeen keskenään. Luon ääripäitä hahmoistani. Mutta yleensä niiden ajattelutavat poikkeavat toisistaan viimeistään jos ne käytökseltään muuten olisivat samanlaisia. Koska haluan tehdä erilaisia hahmoja, en tee yleisesti yhteisiä piirteitä..Tai vältän niitä. Mutta yleisesti ottaen, jossakin vaiheessa peliä on mahdollista että hahmot vaikuttavat samalta iloisena ollessaan. Ne ovat humoristisia ja sarkastisia ja tekevät pilaa itsestään, ja loukkaavat itseään helposti.

- Hah, jaa-a.. en ole ikinä ajatellut. Tuota voisi mietiskellä joskus.

-Joo, ne kaikki tulevat äitiluojaansa jollain pienellä piirteellä. Esim, Eliaksessa on sitä viettiä ja huumoria mitä minussa, Masonissa on sitä ujoutta mutta pakko vastuuntuntoollisuutta ja omatunnon kolkutusta kuten minussa. Ayumi on minun "angsti" puoleni, päästän sitä kautta usein surua pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
CyberRoPe topic RSS feed