CyberRoPe Foorumin päävalikko
 Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään            Kalenteri

COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
Kysely: Sinä ja roolipelaaminen?
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Per Syy 15, 2006 2:55 am    Viestin aihe: Kysely: Sinä ja roolipelaaminen? Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi? (Kerro pois ja mielellään rehellisesti, se on tärkeää kysymysten kannalta.)
2. Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut?
3. Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan?
4. Mikä kategoria on sinulle mieluisin? Miksi?
5. Mikä oli ihan ensimmäinen foorumiroolipeli, jossa pelasit?
6. Pelaatko siellä vieläkin? (Jos se on enää hengissä.)
7. Millaisia pelaamasi / itse luomasi hahmot tuppaavat yleensä olemaan?
8. Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti.
9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
10. Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on?

+ Onko vielä jotain, mitä haluat jakaa kanssamme aiheesta sinä ja nettiroolipelit?

1. Ikäsi? (Kerro pois ja mielellään rehellisesti, se on tärkeää kysymysten kannalta.)
- Lähemmsä kolmekymmentä.

- Vuodesta 2003.

- Todennäköisesti kaikissa mahdollisissa. Fantasia, sci-fi, reaalimaailmaa nykyajassa ja menneisyydessä, ja pari elukkaropeakin on ollut mukana. Ainoa, että tulevaisuuteen sijoittuviin pelihin en ole tainnut osallistua.
Ei vois vähempää inspata sellaiset, ellei niihin sotketa kunnolla todella erikoisen kiehtovaa fantasia/sicifi-säätöä.

-Fantasia ja nykyaika. Nykyaika tarkoittaen siis 80-90 –lukua –ja 2000 –lukua. Fantasia varmaan siksi, että se on ylipäätään ollut aina mun seikkailunhaluista sydäntäni lähellä niin kirjallisuudessa, kuin elokuvissakin, joten siis myös roolipeleissä. Nykyaikaa reaalimaailmassa eli siis ihan ihmisillä ehkä siksi, että on ihanaa päästä elämään tavallaan ihan toista elämää ja pysyä kumminkin tutussa ajassa ja vähän tutussa paikassakin.

- TSH-roolipeli Julman Kuun Rakkaus, joka kuoli sitten kyllä jo pian eli en ehtinyt paljon pelailla, mutta olin siellä Frodo.

- En. Se pari kertaa sen jälkeen aloittanut uudestaankin, mutta ei kovin menestyksekkäästi, enkä itse sinne enää liittynyt. Oli kyllä todella hauskaa ja tuli laadukkaitakin pelitopicceja. Muistelen niitä siis lämmöllä.

- Rakastan pelata lapsihahmoilla ja nuorin onkin ollut 8-vuotias, vanhin lapsihahmo 12v. Mutta ylensä hahmoni ovat 16-25-vuotiaita. Ja jokaikinen hahmoni historiassani on ollut miespuolinen.

Olen huomannut, että minun hahmoni ovat enemmän tai vähemmän tunnevammaisia - joka ikinen on, mutta toinen eri tavalla kuin toinen ja toinen toista enemmän tai vähemmän. Heissä on yhteistä myös poikamainen (siis lapsellinen/lapsenmielinen) käytös, oli ikä sitten miä tahansa. Jokaisen historiasta löytyy traagisuutta ainakin jonkin verran, mutta yhdellä alusta asti itse luomallani on jopa suht normaali ja onnellinen lapsuus ja ainoa kunnolla synkkä tapahtuma hänen historiassaan on äitinsä kuolema.

En pidä liian negatiivisista hahmoista, pessimisteistä, enkä liiallisesta dramaattisuudesta, mutta en myöskään jaksa pelata liian tasapainoisella tai rauhallisella hahmolla. Enkä todellakaan liian aikuisella.

8. Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti.
- > Peter Pan. (16v).
Aikuistumisen kynnyksellä oleva teini ja kuitenkin vielä hyvinkin lapsi, poika joka kadotti kauan sitten muistonsa rakkaistaan, mutta osaa lentää onnellisten ajatusten voimalla. Peter Pan on fantasiahahmo, mutta se ei tunnu siltä. Siinä on aimo annos realismia ja täten seikkailut sen silmin ovat seikkailuja puhtaimmillaan. Peterissä on rutkasti syvällistä psykologiaa Neverlandin aiheuttaman unohduksen ja äitinsä unohtamaksi tulemisen takia.

> Täysin itse luomistani hahmoista ihmissusi Stephen Hunter King, jota puri ihmissusi kun hän oli 7-vuotias. Hän oli jo silloin suuri kauhufani ja aivan ihastunut kiroukseensa ja pitääkin sitä lahjana. Hän on hyvin positiivinen ja sosiaalinen persoona, joka myös rakastaa käytännän piloja ja väittelyitä. Hänen ihmissuteutensa hajoittaa perheen jossain määrin ja vaikeuttaa hänen suhdetta pikkusiskoonsa, mikä yhdistettynä vuosien täysikuihin, pikkuhiljaa muokkaa häntä synkempään ja epätasapainoisempaan suuntaan.

9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
- On ollut monia ropeja pystyssä. Tällä hetkellä mulla on pystyssä neljä roolipeliä. Aiheetkin on jokaisessa hyvin lähellä mun sydäntäni.

10. Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on?
- Kyllä mä tykkään, että ropessa täytyy olla ainakin juonirunko tai vaihtoehtoisesti tarpeeksi selkät muut kuviot tai joku erityinen jippo, kuten esim. juurikin ongelmanuorten sisäoppilaitos ja hekä tämä nimenomainen Lost Age voisi myös olla esimerkkinä. Vaikka siellä ei ole varsinaisesti juonta, siellä on niin hyvin rakennettu perusidea, että siellä kyllä pitäisi hyvin luoduilla hahmolla keksiä pelinaihetta pitkään. Totta kai täysin avoimessa ja epämietityssäkin ropessa mielikuvitusta omaava keksii vaikka mitä, mutta henkilökohtaisesti, se kävisi mielestäni lopulta tylsäksi, jos ei ole minkäänlaisia polkuja joita seurata.

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.

Viimeinen muokkaaja, Nibs pvm Per Huh 01, 2011 2:59 pm, muokattu 13 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
una
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Syy 15, 2006 8:19 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
x Aivan kohta 18

x Aloittelin varmaankin joskus viime vuoden alussa. Tarkkaa muistikuvaa ei ole, mutta jo viime vuoden kesällä pelasin aktiivisesti.

x Reaalimaailma ja mieluiten nykyajassa

x Juuri tuo yllämainittu ja vain sen takia, että en osaa pelata mitään fantasiaa, lukuun ottamatta vampyyreja yms.

x Hotel Groove, jonne eksyin joskus vahingossa ja oikeastaan sen takia kiinnostuin ropettamisesta. Pelasin siellä vähän aikaa ennenkuin liityin Zigin Kelmeille, eli nuo kaksi kuuluvat niihin ensimmäisiin paikkoihin, joissa pelasin.

6. Pelaatko siellä vieläkin?
x Kelmit on kuollut ja kuopattu. Groovessa en enää pelaa, mutta taidan vielä jollain listoilla roikkua.

x Jaa. En osaa kyllä sanoa mitään stereotypiaa luomistani hahmoista. Pyrin niistä tekemään edes jotenkin erilaisia, joten ei varmaankaan ole mitään yhtä selvää tyyppiä minun hahmoissa. Noh, onhan ne aina nuoria teini-iästä kolmekymppisiin.

8. Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista?
x Vaikea sanoa yhtä suosikkia, mutta ehkä kaikkein rakkaimmat mussut ovat Hayden Lee ja Luke Carlisle, molemmat tällä hetkellä Blackmorella. Haydenin loin tosin Zigin Kelmejä varten ja se oli jo siellä minun lempparini. Kun Soozin kanssa tehtiin Blackmore, halusin tyypin ihan oikeaan maailmaan, eli ei mihinkään taikamaailmaan, ja sinne Hayden sitten siirtyi.

Luke on sitten luotu Blackmoren sen muutettua vanhalta foorumilta uudemmalle. Narkkari ja symppis opettajalla on vain niin mukavaa pelata. Minusta täydelliset kuvat täydentävät hahmoa ja Lukelle sellaiset onnistuin löytämään, ainakin minun mielestäni. En jaksa nyt noista kahdesta sen enempää läpistä. Ne, jotka pelaavat Blackmorella, tietävät noista tietenkin enemmän. Kysykää jos kiinnostaa.

9. Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä?
x Kylläkyllä. Blackmorea pidän tälläkin hetkellä Soozin kanssa pystyssä ja aion pitää vielä seuraavat sata vuotta. Se ei lopeta ikinä.

x Joskus juonet ovat kauhean rajoittavia, joten pelaan mieluummin sellaisissa paikoissa, jossa juonta on vähän tai sitten ei ollenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
vanitsu
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Syy 18, 2006 11:06 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
- Yhdeksän(toista).

- Umm. Lumppari tökki minut pelaamaan kun olin ammattilukion ekalla eli olen ropettanut noin kolmisen vuotta.

- Eka ropeni oli feodaalijapaniin sijoittuva rope, sitten on ollut liuta harry potter-pohjaisia pelejä (jotka on kaikki kuolleet liian nopeasti), yksi vampyyriropekin on tullut kokeiltua, sekä Ragnarok Online-pohjainen, mutta muuten olen pysytellyt nykyaikaropeissa - joko absurdeissa tai sitten realistisissa. Tällä hetkellä maailmaani täyttää oma cyberpunk-tyylinen kauhuskenerope ja nuorisorikollisten sisäoppilaitos-rope.

- Absurdit nykyaikaropet sekä keskiaikaan (tai aikaan ilman nykyaikaisia mukavuuksia) sijoittuvat ropet. Siksi kun absurdeissa nykyaikaropeissa on kiva kikkailla kaikenlaisilla muodillisilla tyylisuunnilla ja psyko-rooleilla sekä homopareilla. Keskiaika/vanha-aika-ropet sen takia kun satun vain pitämään siitä ajanjaksosta historiallisesti eniten.

- Edo. ^__^

- Pelaisin, jos se olisi vielä hengissä.

- Joko paljon omien mielipiteideni tai arvostamieni asioiden kaltaisia tai sitten ihan päinvastaisia. Riippuu mistä roikkuu. Ulkonäöltään ne ovat sen näköisiä mikä minun silmää säväyttää.

- Jack Fairy. Rakastan häntä, sillä Jack on karun nuoruuden kokenut ja isänsä tappanut 19-vuotias jätkä, joka on joutunut jo 15-vuotiaana vääriin piireihin ja nyt toimii lähinnä irtosuhteiden ja alkoholin varassa. Jack Fairy on miehen peitenimi. Oikeasti nuorukainen on nimeltään Alexander Dawson. Hän on käynyt läpi jo viitisen ropea, joten elämänkokemusta löytyy.

- Pidän pystyssä Evil's Playgroundia ja Megalomaniaa. Evil's Playground on juuri tämä cyberpunk-tyylinen kauhuskenerope hylätystä huvipuistosta, jota johtaa Tekoäly ja jengit tappelevat keskenään elintilasta. Vanhan EP:n pelaajille tiedoksi. Kahden vuoden jälkeen se ON parempi. XD Megalomania taas on hp-rope, joka kituu elämän ja kuoleman rajamailla. Loin sen siksi, että saisin jotain sisältöä ainoan tyttöhahmoni Candyn elämään.

- Sekä että. Pidän tosin juonirungollisista enemmän, mutta juonettomatkin ovat kivoja, sillä niissä pystyy kikkailemaan punaisen langan muiden pelaajien kanssa... :twisted:

+ Onko vielä jotain, mitä haluat jakaa kanssamme aiheesta sinä ja nettiroolipelit?
- Ei taida olla. Nojaa. Ehkä se, että piirrän hahmoni yleensä itse. Ainoat hahmoni, joihin olen lainannut muiden kuvia ovat: Jack Fairy/Alexander Dawson (Jonathan Rhys-Meyers), Thomas Atkins (Christian Bale), Tekoäly (DeG:in Die), Jester (DeG:in Kyo) ja Blaise Zabinia pelatessani käytin ulkonäkönä myös Jonathan Rhys-Meyersin pitkätukkaisia kuvia. En pidä siitä, jos viisitoistavuotiaalla tytöllä käytetään kuvina nelikymppistä naista, jolla on F-kupin tissit tai sitte viisitoistakesäisen jätkän kuvina esimerkiksi Johnny Deppiä leffasta Pieni Suklaapuoti, jonka roolihahmoa ei saa 15-kesäiseksi tekemälläkään. Eli haluan sanoa, että järki käteen kuvia valitessa. ;3

<3 : Vanitsu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Lara
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Syy 18, 2006 4:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

- 19

- Näin äkkiseltään arvioituna kaksi ja puoli vuotta. Suurinpiirtein ainaskin.

- Fantasia, reaalimaailmassa sekä nykyaika että menneisyys sekä sitten erikseen mainittuna vielä tuo "cyberpunk-tyylinen kauhuskenerope" Vanitsun ilmaisua lainatakseni. ^^

- Oikeastaan fantasia ja reaalimaailman nykyaika ovat aika lailla samalla linjalla. En osaa eritellä niitä, kun molemmissa on puolensa.

- Darkness Is Falling. Elikkäs se Daltsun ja Kaotsun ylläpitämä Harry Potter-rope. Oi mitä nostalgisia muistoja tuleekaan. <3

- Pelaisin varmasti, jos olisi hengissä. Valitettavasti ei ole enää aikoihin ollunna mitään kunnon eloa. Tai onhan sitä yritetty pariinkin otteeseen herätellä henkiin jälkeenpäin, muttei se ole oikein ottanut tulta alleen.

- Joko melkoisia synkistelijöitä tai sitten aivan päinvastoin, sekopäisiä ilopillereitä. Tai räväköitä rämäpäärokkareita. Aika paljon tietynlaisia ääripäitä. Tavallisen tylsiä hahmoja en jaksa enää luoda yhtään. Hahmossa pitää olla jotain särmää ja persoonallisuutta. Ulkonäöltään hahmoni on mieluiten persoonallisia ja ehkä omien ihanteideni mukaisia. En ole sitä niin miettinyt, valitsen kuvat niin kuin ne sopivat parhaiten.

- Nikita Lee. Siinä on asenteellinen esimerkki itsevarmasta, yllytyshullusta, auktoriteetteja kunnioittamattomasta rämäpäisestä rokkaritytöstä. Nikitassa on poweria ja viehätysvoimaa. Ehkä syvällä sisimmässäni haluaisin olla yhtä vapaa ja omilla ehdoilla elävä ihminen, kuin Nikita on. Loin Nikitan alunperin Beverley Falls-ropeen, mutta sittemmin tyttönen - tai hivenen muunneltu variaatio siitä - on päätynyt mukaan myös neljään muuhun peliin. Alkuperäisellä Nikitalla on jo melkoisesti takana ja elämä edessä. Oikeastaan lähes ainoa hahmoni, johon olen todella kiintynyt.

- Olen pitänyt pystyssä No Fear - Destination Darkness-ropea, joka kylläkin kuoli ennen kuin kunnolla pääsi alkamaankaan. Se oli reaalimaailmaan sijoittuva nykyaikapeli, tapahtumapaikkana tuntematon ja salaperäinen pikkukylä Englannissa, missä kenelläkään ei oikein mennyt hyvin.

- Kultainen keskitie on paras valinta. Jonkinlainen idea pitää pelillä olla, ja mielellään juonirunkoakin edes vähän. Mutta liian tiukka ja kaikenkattava juoni tavallaan tuhoaa mielenkiinnon peliltä aika äkkiä. Mitä enemmän saa käyttää mielikuvitusta ja sopia suhteita ja sattumuksia toisten pelaajien kesken, sen kiinnostavampana ja yllätyksellisempänä roolipeli pysyy. :>

- Eipä mitään ihmeellistä, muuta kuin että haluan sanoa, että olen ehdottomasti samaa mieltä Vanitsun kanssa tuosta kuva-asiasta. Hahmojen kuvien tulisi tietenkin olla sen hahmon ikäisen näköisiä. Nelikymppinen Johnny Depp on ilman muuta komea herra, muttei ehkä kuitenkaan ole 15-vuotiaan pojan näköinen. ;>
Ja sitten tähän vielä sen verran - vaikka meneekin periaatteessa hieman ohi aiheen - että minäkin piirtäisin hirveän mielelläni kuvani itse, jos vain omistaisin skannerin ja lisäksi jaksaisin nähdä niin paljon vaivaa, että saisin paperille sen millaisena hahmoni haluan nähdä. Ehkä vielä jonain päivänä. :>
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Syy 18, 2006 4:44 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäkin allekirjoitan tuon ikä/kuva-suhteen ongelman. En ymmärrä miksei monikaan viitsi vähän des katsoa minkä valitsee teinihahmolle ulkonäöksi. Kyllä niitä teininäyttelijöitäkin riittää varmasti sata joka sormelle, jotta niistäkin sopiva löytyisi. ^_^

Mutta minä taas en ole kovin ihastunut hahmojen kuvien piirtämiseen, jos kyseessä on ihmishahmo.
Mielestäni on paljon realistisempaa, jos välttämättä tahtoo kuvia hahmollaan käyttää, että ne kuvastavat oikeasti aitoa ihmistä.
Siis tuo mm. myös realistisempaa tunnelmaa. Ja kyllä, mieletäni roolipeleissä - myös fantasia yms. - realistisuuta on hyvä olla aina jollakin tasolla jossain suhteessa. ^^
Vaikka monet piirrostyylit ovat kyllä hienoja, mutta harva osaa piirtää kuvaa hahmostaan niin, että se näyttää aidosti ihmiseltä.
Toivottavasti kukaan ei nyt mene ja käsitä viimeisntä lausettani väärin.

Ja kyse on tottakai taasen vain minun mielipiteestä ja mieltymyksestäni.

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.
Takaisin alkuun
'Ruca
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Syy 20, 2006 1:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut?
Hmm. Uskaltaisin veikata, että sellainen 1,5 vuotta tai hieman alle.

Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan?
Fantasia ja reaalimaailma.

Mikä kategoria on sinulle mieluisin? Miksi?
Erilaiset reaalimaailman versiot tuntuvat vetävän puoleensa. En osaa sanoa miksi, mutta sitä pelaan ehdottomasti eniten.

Mikä oli ihan ensimmäinen foorumiroolipeli, jossa pelasit?
X.

Pelaatko siellä vieläkin?
Kyllä, vaikka se tällä hetkellä metsästääkin uutta tilaa itselleen.

Millaisia pelaamasi / itse luomasi hahmot tuppaavat yleensä olemaan?
Naisia. Yleisesti hyvin vahvoja sellaisia. Miehiä pelaan harvemmin, mutta taitaa minulla olla jopa kaksi mieshahmoa.

Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti.
Ehdottomasti kiintynein olen Beatrix Delaneyyn, mutta en tiedä. Arthur Blake kyllä nousee kärkeen, mikä on harvinaista kun ottaa huomioon, että tämä on mies. Arthur on vahvatahtoinen persoona, jolla on eräänlainen isoveli-kompleksi. Tämä haluaa suojella heikompia ihmisiä. Ulos päin herra tuppaa antamaan itsestään täydellisen kuvan, mutta sisältä päin tämä onkin enemmän hajalla kuin muut samassa paikassa olevat hahmot.

Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
Olen. Se on kutsutuille henkilöille tarkoitettu pieni Hp-aiheinen paikka. Tämän lisäksi autan Antoniuksen pystyssä pitämisessä, mikä syökin enemmän aikaani kuin se täysin oma Hp-aiheinen foorumi.

Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on?
Sellainen löyhä juonirunko on mielestäni ehkäpä paras. Tapahtumat etenevät vaikkapa kohti sotaa ja sitä kumpi puoli voittaa, mutta ennalta ei ole määrätty mitään erikoista kaikille hahmoille erikseen tai näiden toimia ei ole sidottu maailman kuvaan. Voisi ehkä sanoa, että pidän eniten paikoista, joissa on harvinaisen tarkka maailmankuva.

Onko vielä jotain, mitä haluat jakaa kanssamme aiheesta sinä ja nettiroolipelit?
Eipä oikeastaan. Aiheesta voi aina kekustella kanssani lisää mesessä tai yksäreissä, jos nyt jotain haluaa tietää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Frankie
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Syy 21, 2006 5:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi? 16, mutta helmikuussa kunnioitettavat 17.

2. Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut? Vaivaiset n. 2 vuotta tulee kohta täyteen.

3. Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan? Roolipelit joissa pelaan käsittelevät yleisesti fantasiaa ja siitäkin tällä hetkellä kaikki ovat Harry Potter-painoitteisia. Myös koiraroolipelit ovat suressa suosiossani, mutta on vain hieman vaikea löytää hyviä ja mielenkiintoa yllä pitäviä koiraroolipelejä tätä nykyä.

Fantasia ja koira-aiheiset, kuten jo edellä mainitsinkin. Ennen pelasin TSH the Gamessakin, mutta nyt sekin on jäänyt koska kukaan ei siellä vastallut topiceihini.

Öö.. olisikohan ollut Karae Densetsu Ninken, jossa pelaamisen loptein ropen kuollessa. Tosin suunnittelin lähteväni sieltä jo siinä vaiheessa kun se vielä oli suht. hengissä, koska kuitenkaan pelit eivät siellä kulkeneet kovinkaan hyvin.

6. Pelaatko siellä vieläkin?
En pelaa, koska kyseinen rope kuoli, mutta se pystytettiin uudestaan. Uuteen en enää viitsinyt liittyä, johtuen edellisen peliongelmista.

Heh.. Olen huomannut että suurinosa luomistani hahmoista on ollut ns. sadisteja ja murhaajia, vaikken itse sellainen olekkaan. Esim. Will McDonnell: kuolonsyöjä, murhaaja ja sadistikin vielä. Gold Eye ja Tsukikami: kummatkin maailman kaltoin kohtelemia murhaajia, mutta silti hyviä sotureita (susia).

Will McDonnell on paras tällä hetkellä pelattavani hahmo. Loin sen ensikerran liittyessäni Harry Potter ja Liekehtivä Pikari-Wicked gameen ja siitä oli tarkoitus tehdä ensimmäinen kuolonsyöjä jolla pelaan ja niinhän siitä tulikin enkä voisi kuvitella lupuvani niin hienosta hahmosta.(: Luonteeltaan se on sellainen sadistimurhaajahullu, joka menneisyydessään tappoi jopa oman veljensä. Minulla on viha-rakkaus-suhde tähän hahmoon..<3
Toinen uskomaton hahmo on Gold Eye, joka tosin oli valmiiksi luotu mutta ihana hahmo silti<3 Jos saan toisen tilaisuuden pelata sillä niin heti onnistuu!

Minulla on Harry Potter ja Feeniksin Kilta-rope pystyssä tällä hetkellä ja toinen roolipeli on Azkabanin Vankiin liittyvä. Kilta on ollut hengissä melkein puolivuotta, jos ei enemmänkin ja Vanki nyt ei koskaan ole käyntiin lähtenyt kunnolla. Oli minulla muitakin ropeja,mutta nekään eivät kovin hengissä ole.

Sellaisissa missä on juonirunko. Tuntuu jotenkin vaikealta pelata hahmolla pelissä, jossa ei ole juonen häivääkään missään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Hijiri-chan
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Syy 22, 2006 2:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?:
17

2. Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut?:
Parisen vuotta, välissä on kuitenkin ollut jonkin verran taukoa.

3. Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan?:
Enimmäkseen fantasiassa ja reaalimaailmassa mutta myös yhdessä sci-fi-aiheisessa olen pelannut.

Reaalimaailmaan pohjautuvat. Pelaan mielelläni "normaaleilla" ihmisillä jotka eivät omaa mitään erikoiskykyjä tai vastaavia. Tosin pidän kyllä fantasiastakin mutta nykyään pelaan enimmäkseen reaalimaailmaan tai lähitulevaisuuteen pohjautuvissa peleissä.

Lähitulevaisuuteen sijoittuva roolipeli, jossa hahmoina olivat vampyyrit, furryt ja ihmiset.

En pelaa.

Yleisimmin jonkinlaisen surullisen menneisyyden omaavia, ujoja ja hiljaisia nuoria (poikia, en pelaa tytöillä ^^'). Toisaalta on minulla kyllä sellaisiakin hahmoja joilla on ollut iloinenkin lapsuus mutta jostain syystä omat hahmoni tuppaavat melko usein olemaan ainakin nykyiseltä luonteeltaan melko surullisen oloisia.

En millään pysty sanomaan omista hahmoistani vain yhtä suurinta suosikkia :\ Kaikki ovat jollakin tapaa yhtä rakkaita ja tärkeitä.

En ole toiminut, olen kyllä ollut moderaattorina yhdessä pelissä, ja olen edelleenkin vaikka kyseinen peli tällä hetkellä onkin aika hiljainen. Olen myös suunnitellut omien pelien toteuttamista mutta ne ovat kuitenkin aina jääneet siihen suunnitteluvaiheeseen. Aikani ei riittäisi oman pelin ylläpitämiseen kun pelaan jo niin monessa muussa pelissä ^^'

En niinkään välitä siitä onko pelissä valmista juonta vai ei. Juoni kuitenkin kehittyy aika monesti sitä mukaa kun pelaa.

Viimeinen muokkaaja, Hijiri-chan pvm Kes Lok 11, 2006 7:17 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Luce
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Syy 22, 2006 3:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

15, tammikuussa 16. Ellen erehdy, taidan olla nuorin aktiivinen kävijä näillä foorumeilla?

Näin yhtäkkiä arvioituna luulisin, että kolme tai neljä vuotta. Ensimmäinen roolipelivuoro tuli tehtyä erääseen foorumroolipeliin, joka oli tarkoitettu aloittelijoille. Myöhemmin sitten tutustuin chatroolipeleihin ja sen kautta niihin roolipeleihin, jotka ovat suunnattu hiukan kokeneemmille.

Yleensä fantasiassa, eniten fantasian alalajeista olen kiinnostunut tästä niin kutsun keskiajan fantasiaroolipelistä, ja sen lisäksi sitten cyberpunk alkoi kiinnostsaa muutamia kuukausia sitten. Tällä hetkellä pelaan tosin vain yhdessä cyberpunkroolipelissä ja olisi mukavaa tutustua useampaankin.

Fantasia kiinnostaa eniten. En tiedä miksi, mutta olen vain sattumalta suuntautunut siihen eniten. Fantasia on mielenkiintoinen aihe roolipelata ja se antaa paljon mahdollisuuksia.

Ensimmäinen peli, jossa pelasin, oli erään keskustelufoorumin ohessa oleva roolipelialueessa. Pelissä pelattiin melko lyhyillä ja yksinkertaisilla vuoroilla ja siitä tulikin melkoisen pitkä, muistaakseni vajaat sata sivua. Pelin nimi liittyi jotenkin varjoisiin katuihin, mutta en muista, mikä se kokonaisuudessaan oli.

En, koska koko foorumi kuoli aikoja sitten ja se oli muutenkin ilmaiselle palvelimelle tehty, joten tulevaisuudesta tuskin on epäilyjä: se poistettiin aikanaan.

Kaikki hahmoni ovat melko erilaisia, kun sukupuolta ei lasketa mukaan. Jotkut kylmiä ja tunteettomia, toiset iloisia ja puheliaita. Kaikki ovat miehiä, koska koen, että miehillä pelaaminen on mielenkiintoisempaa ja se tarjoaa enemmän mahdollisuuksia.

Shaith Yithural. Puolivampyyri cyberpunkroolipelissä, joka on joutunut vankilennolle, koska jäi mekaanisten raajojen laittomasta eteenpäin välittämisestä. Hahmo on luonteeltaan melko vaihteleva, riippunee henkilön mielen tilasta. Toisinaan kylmän välinpitämätön tai ystävällinen sekä toverillinen. Henkilö on myös melko hillitty ja rauhallinen eikä omaa kykyä joutua jokaiseen ongelmaan, joka tulee nurkan takaa esiin. Osaa yleensä taktikoida itsensä aika taitavasti ongelmista.

Kerran aioin aloittaa pelin, mutta se lopahti jo ennen kuin kirjoitin tekstit valmiiksi, koska kiinnostus lakkasi heti alussa. Tuosta lähtien olen pelannut vain muiden tekemissä roolipeleissä, koska olen huomannut, että oman roolipelin ylläpitäminen vaatii paljon kärsivällisyyttä sekä aikaa. Jälkimmäistä noista minulla toki on tarpeeksi, mutta kärsivällisyyttä ei sitten nimeksikään.

Riippunee vähän. Jos juoni on mielenkiintoinen ja pelattava, saatan ehkä nauttiakin siitä enemmän kuin rungottomasta pelaamisesta, mutta jos se on sekava ja tylsä, silloin ei oikein jaksa kiinnostus riittää.
Takaisin alkuun
evely
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Lau Syy 23, 2006 5:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
Joulukuussa täysi-ikäiseksi.

n. kaksi ja puoli vuotta.

Nykyisyys & rinnakkasi/mielikuvistus maailma.

Nykyisyys on tutuin ja turvallisin. Sitä hetkeä on vain omasta mielestäni helpompi kontroloida.

Roolipeli Chaost. Peli sijoittui Australiaan ja oli manga/anime tyylinen.

En pelaile. Foorumi kaatui, koska väki ei enää käynyt paikassa. Harmillista kyllä... aihe oli mielekäs.

Suurin osa hahmoistani ovan teini-ikäisiä murkkuja, jotka haikailevat elämälleen suurta rakkautta ja päämäärää. Kolme hahmoistani ovat yli kaksikymppisiä naisen alkuja ja vain kolme miespuolista hahmoa, niillä on kylläkin hupaisaa pelailla. Luon aina itse hahmoni ja heissä kaikissa paistaa läpi joissain asioissa oma itseni.

Halevy Zack Wataly, lempinimi Haly. Hän on 17 -vuotias miehen alku, vaaleaverikkö, joka seikkailee Immortal Dream -ropessa. Pelin kuluessa hän rakastuu tulisesti nuoreen neitoon, joka vei hänen sydämensä ensimmäisen tapaamisen aikana. Symppis poju. ^_^'
Ulkonäkö: Nuori miehenalku, joka rakastaa pukeutua kirkasvärisiin vaatteisiin ja mustaan. Vaalea pörrötukka, jossa on tummempia raitoja. Tummat aurinkolasit aina mukana, roikkuu yleensä paidan kauluksesta. Tumman siniset silmät, johon liian moni tyttö ja poika on langennut. Vasemmassa silmäkulmassa lävistys. Häntä ei koskaan nähdä rööki suussa elikä ei tupakoi.
Luonne: Halevy on enimmäkseen iloinen ja suojeleva persoona. Siellä Haly, missä apua tarvitaan. Kohtelias nuorukainen, joka rakastaa pientä huomiota. Ei rakastu helpolla, vaan yleensä leikkii toisten tunteilla. Hän ei tee sitä tahallaan, muttei hän pysty muuttamaankaan omia tunteitaan. Haly on myös vähän liiankin lapsellinen, eikä ota vastuuta mistään kovinkaan tärkeistä asioista. Hänelle ystävät ja perhe ovat kaikki kaikessa. Ilman heitä elämä ei olisi elämisen arvoista.
Historia: Asunut koko elämänsä ajan Fujissa, kunnes perhe muutti toiselle paikkakunnalle. Haly on ujo poju sisimmässään, mutta jääräpäinen ja äkkipikainen, jos sitä itse haluaa. Kavereiden ja ulkopuolisten miestä Haly on hyvin itsevarma, mutta mukava seuralainen. Otti Fujissa lävistyksen silmäkulmaansa, vain kapinoidakseen vanhempiansa vastaan. Suojelee "heikompia", ainakin jos heitä kiusataan. Häntä ei saa helposti suuttumaan.

Jeps, yhden olen kyhäilly, mutta se kaatui, mutta ei minun ansiositani --> jakeluhyypiöt, jotka antavat ilmaisia foorumisivuja käyttöönsä, niin he möhlivät jotain ja kuulemma monien hermot ovat kirellä heidän takia. En jaksanut paikkaa uudelleen pystyttää. Tekeillä olisi myös kaksi muuta... hmm, kunhan ensin keksinin peli-ideoilleni nimet.

Juoni ei ole kovinkaan tärkeä. Onhan sellainen taustalla tukena tietenkin hyvä olla, mutta ilman mitään juonta on jotenkin vapaampi pelailla ja mitä vain voi tapahtua. Esimerkiksi jostain sarjasta/elokuvasta/kirjasta perustettu rope on jotenkin yksitoikkoisempi. Päähenkilön tavat ja tekemiset pystyy liian helposti arvaamaan ja tuloksena olisi ketjuhkorope...Elikä tylsähkö. Vaikka hahmoa saisikin muuteltua oman mielen mukaan, mutta silti taustalla kummittelee ne samat teot, ajatukset ja ilmeet. Siksi teenkin omat hahmoni alusta loppuun itse ja annan toiselle jännitystä elämään, kun antaa vastapelurille ihmetystä mitäköhän tuo heebo seuraavaksi tekee. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni, kun sen yritetään ahtaa pieneen säiliöön. ^_^'

Itse en ole koskaan tehnyt lapsihahmoa, koska sellainen ei vain ole tullut mieleen. Kun tarkemmin miettii miksi en ole sellaista koskaan ajatellut edes tekeväni, niin suurin syy on ehkä epätietoisuus, unohdus, liika haasteellisuus ja pelko. Ei sitä tiedä vaikka joskus ottaisin ison harppauksen ropemaailmassa ja yrittäisin pelailla lapsensilmillä näkevällä hahmolla. Saa nähdä...aika näyttää.

//Edit. Oli pakko hiukan uudistaa tietojani, vanhat tiedot järsivät silmäkudostani tai muuten vain häiritsivät.

Viimeinen muokkaaja, evely pvm Tii Hei 31, 2007 2:18 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Nithnar
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Syy 27, 2006 2:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-21 (ja pian taas yhden enemmän -_-)

-Nelisen vuotta. Alle neljä vuotta näin ”kunnolla” (ts. Pelannut jossakin tietyssä pelissä), mutta ennen sitä pelasin mm. chat- ja mesepelejä, tai ainakin yritin (lopputulos ei ollut kovinkaan kummoinen).

-Fantasia, ja yhdesti eksyin nykyaikaan ja -maailmaan sijoittuvaan ropeen, joka kyllä kuoli aika nopeasti.

-Fantasia. Se vain jostain syystä kiinnostaa eniten, ja olen muutenkin aina lukenut fantasiakirjoja , pelannut fantasiapelejä ja ollut muutenkin kiinnostunut fantasiasta. Nykyisin voisin liittyä myös nykyaikapeliin (vai miksi niitä sitten sanotaankin), koska olisi mielenkiintoista tehdä hahmo, joka elää nykymaailmassa, mutta jonka elämä kuitenkin olisi täysin erilainen omasta elämästäni. Toisin sanoen voisin olla joku muu. Fantasiapeleissä tämä ei mielestäni ole ihan sama asia, koska pelit sijoittuvat aivan toiseen maailmaan, jossa on kaiken maailman olentoja ja mönkiäisiä (eli siis fantasia- ja taruolentoja), ja joka ei yhteiskunnalliselta rakenteelta vastaa meidän maailmaa ollenkaan. Sama periaate kuitenkin sekä fantasia- että nykyaikapeleissä. Niin, en vain ole löytänyt sellaista nykyaikaan sijoittuvaa roolipeliä, joka olisi tarpeeksi laadukas, ja joka ei olisi liian rajoittava (esim. sisäopilaitokset ynnä muut kouluihin liittyvät asiat).

-Ajan Pyörä-roolipeli, en muista ollenkaan, oliko sillä jokin erityinen nimi(?). Pelit tapahtuivat vanhoissa kunnon vieraskirjoissa :)

-En, kuoli suht nopeasti kun siihen liityin. Tilalle nousi toinen samanlainen, joten liityin sitten siihen :)

-Useimmiten ne tupaavat olemaan juuri sellaisia, mitä niiden ei pitäisi olla. Hahmoillani on aina jokin konflikti, esim. asemastaan/ammatistaan huolimatta käyttäytyvät jollain tavalla, miten ei pitäisi. Hahmoilla saattaa olla menneisyydessä jonkin tapahtuma, joka on vaikuttanut näiden käytökseen ja luonteeseen, mutta ei tietenkään aina. Ja kuten Fenrirkin, käytän hahmoissani psykologiaa, siitä kiinnostuneena ja vähän opiskelleenakin en edes voisi olla käyttämättä. Jokaiselle hahmon teolle on selitys, eivätkä nämä koskaan tee sellaista, mitä näiden luonne tai psykologia ei selittäisi (eli vaikka nämä joskus käyttäytyisivät luonteensa vastaisesti, niin kaikelle löytyy kyllä selitys ;) ). Muuta yhteistä hahmoissani on mm se, että jokaisessa on hieman minua :) Ja se, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

-En osaa valita rakkaista hahmoistani vain yhtä suosikkia, vaan niitä on useampia. Kaikilla hahmoilla ei tietenkään ole yhtä mukava pelata kuin joillain toisilla (tällaisiakin tulee valitettavasti joskus tehtyä :/), ja nämä hahmot usein tippuvat kelkasta jossain vaiheessa. Kun mietin kaikkia hahmojani, joilla nykyään pelailen sekä niitä, jotka on kuopattu ikuisiksi ajoiksi, niin tulee mieleen suunnilleen viisi suosikkihahmoa. Mutta niistä en vain osaa valita, kaikki ovat kuitenkin niin erilaisia ja jokaisella on mukavaa ja erilaista pelata :)

-Olen pitänyt pystyssä paria peliä, toinen niistä on Sceretla, joka on kylläkin tällä hetkellä tauolla. Fantasiaa siis itse kehitellyssä maailmassa. Pelin ylläpitäminen on aikaavievää puuhaa, ja joskus todella raskasta. Varsinkin, kun maailma ei ole lähelläkään valmista, kaikkia uudistuksia pitäisi tehdä ja pelatakin vielä kaiken lisäksi :) Pidän siis tällä hetkellä luovaa taukoa, jonka tosin käytän maailman ja pelin kehittämiseen.

-Eniten pidän noiden kahden yhdistelmästä, eli on maailma, jossa hahmot elelevät omaa elämäänsä, mutta aina välillä tulee jonkinlaista juonta, joka koskee sitten kaikkia. Liian rajoittavista juonista en pidä, vaan juoni saisi olla ennemminkin sellainen hahmon toimille suuntaa antava. Jonkinlaista juonta, tai ideaa olisi kuitenkin ihan hyvä olla, koska jos pelaajille annetaan vain valmis maailma, jossa ei koskaan oikeastaan tapahdu mitään, niin ei sitä jaksa loputtomiin erilaisia hahmojen välisiä juonikuvioitakaan keksiä.

-No ehkä sellaisen hauskan yksityiskohdan voin mainita, että luulin nuorempana, että roolipelit olivat ainoastaan fantasia- tai scifiaiheisia. Vasta joskus muutama vuosi sitten sain selville, että jotkut pelaavat jopa nykyaikaan sijoittuvia roolipelejä (ja puhun nyt siis todellakin pöytäroolipeleistä, nettiroolipelejä ollut silloin olemassakaan ja jos oli, en ollut koskaan kuullutkaan), ja tämä oli minusta todella outoa, mietin että miksi joku haluaisi pelata nykyaikaan sijoittuvia roolipelejä :P Nykyään asiaan on jo kuitenkin tottunut ja itsekin voisi harkita nykyajassa pelaamista :)
Takaisin alkuun
Vihreä Liekinheitin
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Per Syy 29, 2006 8:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-17 ja reippaasti yli puoli

-4 vuotta

-Fantasia, Hopeanuoli peli ja koiraeläin pelejä.

-Fantasia, sillä nykyään en enää hirveästi pidä koiraeläin-peleistä.

- Joku Hopeanuoli aiheinen, en muista enää nimeä.

-En. Ei ollut pelaajia niin se lakkasi olemasta

-Rauhallisia vanhuksia tai ihan teinejä.

- Craig Harmaaparta. Susivanhus, jolla on arpia ympäri kehoa ja joka on erittäin rauhallinen ja viisas persoona.

- Olen. Mystery island rope on tällä hetkellä ainoa ja varmaan ainoaksi jää. Ja se on perus fantasiapeli.

- Kyllä ja en, Se hieman riippuu juonirungosta. Liian tiukka ja puhki kuluneet juonet eivät kiinnosta.

- Olin alussa aika riippuvainen roolipeleistä, mutta pääsin siitä irti jo monta vuotta sitten. Nykyään vain mukava harrastus
Takaisin alkuun
Carabella Lëralondîr
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Lau Lok 14, 2006 7:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

- 17

- Pari vuotta piakkoin, nuorempana jotakuinkin vuoden, mutta välissä sitten oli iso tauko

- Aika usein fantasiaa / nykyaikaa

- Fantasia/nykyaika. Fantasiassa saa käyttää mielikuvitustaan olla luova. Nykyaikaa pelattaessa puolestaan on mukava setviä ihmissuhteita ja käyttää hyödyksi sitä nykyteknologiaa :D

- Sitä vuosien takaista en muista. Mutta aloittaessani uudestaan, se oli Haaksirikko.

- Pelailen juu.

- Itsepäisiä, uhkarohkeita, mysteerisiä, seikkailunhaluisia ja omaperäisiä, persoonallisia ihmisiä joilla on räiskyvä temperamentti. Melko lailla hahmot ovat "omakuviani".

- Tuota noin. Se varmaankin on Castle's Realmissa pelaamani Carabella. Hän kun on sellainen "minä", eli rohkea, hieman mysteerinen ja itsepäinen. Toinen itse linnan omistajista, jossa peliä pelataan. Hän on nuori, 19-vuotias, mutta järkevä ja viisas tyttö. Hän osaa sanoa asiat suorasukaisesti ja on sarkastinen, ulospäinsuuntautunut neitokainen. Carabellan vanhemmat kuolivat tytön ollessa 13-vuotias, jolloin tyttö muutti isoäitinsä luo asumaan, joka puolestaan menehtyi tytön ollessa 17 ja tällöin Carabella sai serkkunsa kanssa linnan perinnöksi tältä. Tyttö kun on niin mielenkiintoinen hahmo minulle.

- Olen. Tällä hetkellä ylläpidän ystäväni kanssa Castle's Realm-roolipeliä, joka syntyi yhteisideanamme. Tämän lisäksi ylläpidän tai olen ylläpitänyt hieman kuollutta Kymppikerho-roolipeliä. Sitten on vielä Krilian, joka pohjautuu omaan "fantasiaromaaniini", jota tosin en tällä menolla saa valmiiksikaan xD

- Molemmissa varmaan. Ehkä enemmän kuitenkin niissä, jossa ei ole tarkoin määriteltyä juonta. Tietysti suuntaa-antava juoni on aina hyväksi, mutta kuitenkin vapaammat ovat siitä mukavia, että voi huoletta keksiä mitä tapahtuu kysymättä saako niin tehdä.

- Pakko myöntää, että tulen usein riippuvaiseksi niistä. Esimerkiksi, vaikka Castle's Realm on oma ropeni, olen siitä nyt jo äärettömän riippuvainen. Samoin on haaksirikon laita, mutta se taas ei ole oma.
Takaisin alkuun
Unipantteri
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Sun Lok 15, 2006 1:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Ikäsi?
15 vuotta

Viime kevättalvesta

Susi ja fantasia ropeissa, en juuri muualla

Fantasia, kenties liityn jossain vaiheessa skifi -aiheiseenkin.

Jippiin roolipelaus foorumilla

On hengissä, mutta en käy siellä kovin aktiivisesti. Siellä on minulla pari peliä kesken, mutta vaikuttaa siltä että ne kuivuvat kokoon, kun niin käy minulla ei ole enää syytä sinne palata

Yritän tehdä niistä monipuolisia, mutta jotenkin niistä tuppaa aina tulemaan jonkin verran viisastelevia. Taidan tehdä niistä hieman itseäni muistuttavia tahtomattakin.

Vaikea valita, mutta taidan kallistua suden nimeltä Sangpromesse puoleen. Haän on muuten musta valkoinen, mutta olkapäässä on punainen veripisaran muotoinen punainen kuvio. Hänellä on aika paha ja erikoinen skitsofrenia. Ja tällä hetkellä hänellä on viisi persoonaa jotka jatkuvasti härnäävät hänen mielessään toisiaan ja käyvät valtataistelua. Persoonien nimet ovat: Terä, Harha, Uljas, Virnu ja Syvä. Lisäksi Sangilla on miekka joka ajoittain puhuu hänelle, tai ainakin hän kuvittelee sen puhuvan. MIekka on hyvin verenhimoinen ja haluaisi tappaa kaikki, mutta Sang useimmiten pitää oman päänsä.

Minulla on kaksi roolipeliä, joissa molemmissa on hyvin hiljaista. Ropejen nimet ovat: TäydenkuunKaaos, tulevaisuuteen sijoittuva roolipeli ja toinen on LÉA, jossa pelataan furryillä, koirasusilla ja eräänlaisilla kissaeläimillä. AIka voi olla melkein mitä vain, sillä tämä on eräänlaisessa välimaailmassa.

Riippuu juonesta. Jos se on kiinnostava sitten pidän sellaisesta enemmän.
Unski
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Sun Nov 19, 2006 12:17 pm    Viestin aihe: Re: Kysely: Sinä ja roolipelaaminen? Vastaa lainaamalla viestiä

1.Ikäsi?
- 18, joulukuussa 19.

2.Kauanko olet nettiroolipelausta harrastanut?
- Noin 3 vuotta, normaalia nelisen.

3.Minkä kategorian ropeissa kaikkiaan?
- Tarjonnan sanelemana pääosin fantasia. Aihe/genre kärsiikin jo inflaatiosta

4.Mikä kategoria on sinulle mieluisin? Miksi?
- Uskoisin että kauhu, science-fiction tai realismi. Mikä tahansa joka pyrkii loogiseen tarinaan sekä aimo tujaukseen uskottavuutta.

5.Mikä oli ihan ensimmäinen foorumiroolipeli, jossa pelasit?
- Tuttavan Eternal Chambers- foorumilla n. 1,5 vuotta pyörittämä fantasiapeli annoksella omia ideoita. Pelasin skitsofreenistä ilveilijää/bardia.

6.Pelaatko siellä vieläkin? (Jos se on enää hengissä.)
- En enää, tarina saatiin kunnialla päätökseen ja hahmoni päätyi jopa suhteeseen toisen tuttavan hahmon kera. Myös yllämainittu mielenterveys ongelma alkoi parantua, kun hahmoni uskalsi kohdata oman ongelmansa.

7.Millaisia pelaamasi / itse luomasi hahmot tuppaavat yleensä olemaan?
- Pyrin oikeastaan aika paljon tuomaan huumoria mukaan, koska olen itse sellainen ihminen. Voin siis olla kuin oma itseni pelissä, jos hahmokin on huumorin ystäviä. Usein pyrin myös liittämään jonkinlaista surullistakin aspektia mukaan jottei hahmo jäisi täysin yksiulotteiseksi. Sosiaalisuus on yleensä vahva osa hahmojani.

8.Mikä/kuka on oma suosikkisi pelaamistasi hahmoista? Kerro siitä/hänestä lyhyesti.
- Yllä mainittu ilveilijä, Fiedeli. Hän jäi orvoksi nuorena ja omasi aiheesta tukahdutettuja lapsuuden traumoja, jotka vaikuttivat vakavasti hänen mieleensä. Hän kantoi kasvoillaan kaikenaikaa valkoista pantomiimimaskia, koska hänen kasvojaan oltiin viillelty ja satutettu poltinraudalla hänen uransa aikana ns. tosikkojen toimesta.

9.Oletko itse toiminut pelinjohtajana, eli pitänyt pystyssä foorumiroolipeliä? Jos olet, minkä niminen ja millainen se on / oli? Jos et, oletko ajatellut alkavasi?
- Kyllä olen, tälläkin hetkellä pyöritän roolipeliä nimeltä Psykopatiani. Kyseessä on kauhupeli, jota ovelasti pelaajat pelaavat nimettöminä versioina itsestään. Kauhuskeneä kunnioittaen, kukin heistä on täysin tabula rasa, eli muistin menettäneitä. Pelissä ei ole mm. taistelukohtauksia, koska internetissä on vaikeaa simuloida foorumeilla tällaista nopeatempoista toimintaa. Sen sijaa monessa vaiheessa pelaajien matkalla ulos kompleksista heidän tielleen tulee lukuisia moraalisia ja eettisiä ongelmia. Otan esimerkiksi tuoreimman vuoron isä Georgen, joka on katolilainen ja mielisairaalan vanha potilas. Hän ei kestä enää elämäänsä ja haluaa kuolla, mutta vahvana uskovaisena ei tohdi tappaa itseään Helvetin pelossa.
Tilanne: Osoittavatko pelaajat uskonnollisuutta, eivätkä siis itsekään uskalla tuomita sieluaan Kadotukseen, vai täyttävätkö he Georgen toiveen ja tappavat tämän? Entä onko heidän jo pahoin kärsineissä mielissään kyse armomurhasta, vaiko yksinkertaisesti mahdollisuudesta tappaa ja täten todistaa omaa mahtavuuttaan tässä alistavassa laitoksessa?

10.Viihdytkö paremmin roolipeleissä, joissa ei ole minkäänlaista juonirunkoa, vai sellaisissa, joissa on?
- En ole edes tainnut koettaa tätä juonetonta vaihtoehtoa, joten pysynen yhä juonellisissa peleissä.

Da. Kyllä vain. Uskon että tämäkin on kehittyvä roolipelaamisen ala, thanks to the wonders of the internet, ja uskon että nettipelaamisestakin kehittynee muutakin kuin, noh, teinien TV-sarjojen wanna-beettamista tai jo olemassaolevien nimien kontekstissa liikkumista.
Itse koenkin foorumiroolipelaamisen kuin kirjan kirjoittamiseksi, ja pyrinkin yleensä aina hyviin vastauksiin ja vuoroihin. Netissä nopat, sääntökirjat ja muut vastaavat eivät oikein toimi, joten nyt roolipeleissä rajana todellakin toimii vain ja ainoastaan ihmisen oma mielikuvitus. I like it!
Takaisin alkuun

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Kyselyt Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
CyberRoPe topic RSS feed