COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.
11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Yuff Kaappimörkö

Liittynyt: 23 Jou 2007 Viestejä: 21 : Paikkakunta: Kouvostoliitto
Items
|
Lähetetty: Tii Tou 04, 2010 2:52 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Nimimerkkisi:
Yuff. Sitä ennen mm. Dena, Denahi, Mew, PenPen, Ayu...
2. Onko millään nmimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
Ayu oli ensimmäinen ropehahmoni IKINÄ. Susi.
3. Mikä tai kuka on suosikkisi kaikista ikinä pelaamistasi hahmoista? Miksi?
Matthew Evans. Nautin pelaamisesta tällä hahmolla. Tämä on jo 4 vuotta ollut minulla, ja olen pelannut sillä koko historiansa aikana Our Dutyssä. Hänellä on myös mitä ihanin rakkaustarina erään kenttäsairaanhoitajan kanssa<3
4. Mikä tai kuka on pitkäaikaisin roolipelihahmosi?
Steve Parker. Jos siis tässä tarkoitetaan niitä, jotka vielä ovat peleissä.
5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut?
Varmaan se peli, kun Matthew Evans tapasi veljensä ensimmäisen kerran moneen vuoteen keskellä sotaa, kun veljensä saapui täydennysmiehenä heidän kompanjaansa. Koko pelissä oli jonkinlainen omituinen lataus, ja se oli hyvin tunnekas.
Tai sitten se peli, jossa pelasin "Pojua", ja tämän paras ystävänsä ampui itsensä. Ainoa rooli jossa olen koskaan itkemällä itkenyt : D
6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi??
Kerran myöhästyin koulun alusta puoli tuntia kun piti kirjoittaa valmiiksi muutama rooli, ja maaliskuussa jätin välistä lyhyen koulupäivän, kun tein Our Dutyn sivuja.
7. Oletko koskaan mieluummin roolipelannut kuin lähtenyt ulos ystävien kanssa?
En osaa sanoa. Monesti kyllä on tehnyt mieli jäädä kotiin ropeltamaan. Kyllä varmaan joskus, olenhan ollut lajin parissa jo 7 vuotta.
8. Kauanko olet roolipelannut?
7 vuotta : D
9. Pelaatko mieluummin poika vai tyttöhahmoilla?
Yleinsä poikahahmoilla, tai tarkalleenottaen miehillä.
10. Kuinka monta roolipelihahmoa sinulla tällä hetkellä on?
Our Duty - the one and only<3
11. Jos voisit, roolipelaisitko ammatiksesi/elantosi eteen?
TOKI!
12. Oletko pelannut seksikohtauksia?
Jepa. Niitäkin on tullut pelattua.
13. Oletko kehihttänyt tarina/juonipolkuja elokuvaan/lauluun/tms. pohjautuen?
En varsinaisesti, mutta mallia olen välillä ottanut joistain elokuvista.
14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.)
Varmaan Keggis, tai Mitsuko.
15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.)
Hmm... Vaikea kysymys. Varmaan se kun hahmoni paras ystävä ampui itsensä. Se oli niin tunteikas, mutta samalla todella riipaiseva, sillä hahmo oli sellainen, johon samaistuin paljon pelatessani.
16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtava hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
Ensimmäisenä tulee mieleen - yllätys - Matthew Evans, ja se peli, jossa hän tapasi rakastettunsa kolmen kuukauden jälkeen, keskellä Bastognen kylmää kaupunkia. Kumpikaan, Matthew tai rakastettunsa, ei tiennyt että toinenkin olisi täällä.
17. Hauskin roolipelihetki? (Samalla ajatuksella, kuin edellisetkin.)
Ehehe. Sarjakuvaroolit joita on tullut pelattua serkkuni kanssa paljon, ehdottomasti. Niissä on aivan omanlainen maailma, ja hahmojen parhaat ilmeet ja eleet saa nostettua kartalle mitä mahtavimmilla tavoilla.
18. Eniten kehittynyt hahmosi?
Vaikea sanoa, kaikki melko samassa pisteessä. Varmaan kuitenkin Agathe Ramolino, OD:stä tämäkin. Okei, kaikkien aikojen kehittynein hahmo on ollut ehdottomasti Darmstadt.
19. Oudoin roolipelihahmosi?
Thomas O'Malley. Nimi aristokateista, mutta kaikki muu päästäni : D Tosin oranssi kissa tämäkin.
20. Millainen on hahmonluontiprosessisi?
Löydettyäni kuvan, tai piirrettyäni sen, alan miettimään nimeä, ja tästä pikkuhiljaa syntyy uusi hahmo.
21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä?
Luulisin. _________________ There was a time when the world asked ordinary men to do extraordinary things // Our Duty |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tuhka L. Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Kes Hei 07, 2010 11:50 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Nimimerkkisi: Tuhka
2. Onko millään nmimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
- Ainoastaan yksi hahmo sai nimimerkkini espanjankielisen vastineen, Escoria, omaksi kutsumanimekseen, mutta muutoin nimimerkkini on täysin erillään hahmoistani sekä suhteestani roolipelaamiseen noin yleensä.
- Sokea koirasusi Frodo. Se oli sellainen naistenmies, joka jaksoi aina hymyillä pepsodenthymyään vaikka karhu olisi hyökännyt kimppuun. Eikä sille sokeudestakaan ollut paljon haittaa, koska roolipelin fantasiaelementtien ansiosta se oli saanut joltain koirajumalalta näkönsä takaisin - silmät olivat sokeat, mutta koira pysty 'näkemään'. Nyt suunnittelen Frodon siirtämistä realistiseen koiraroolipeliin, jossa se on menettänyt näkönsä kokonaan.
- Edellämainittu Frodo.
5. Mikä on/oli kaikkein erikoisin/ainutlaatuisin/harvinaisin roolipeli, jossa olet pelannut?
- Normaaliroolipelejä, siis realismiin pohjautuvia, normaalisti pelaan, mutta oli eräs poikkeus. Koiraroolipeli Alba, jossa koirilla oli elementtivoimia yms. ja ne olivat ennen olleet ihmisiä -> jonkin taikakehän takia muuttuneet koiriksi. Tämä tosin oli (nyt jo kauan sitten kuopattu) oma roolipelini, joten... omakehua?
6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi?
- En, ellei tavallisia kavereiden 'mennäänkö kaupungille?'-pyyntöjä lasketa. Jos lasketaan, niin useammankin kerran.
- Kuten ylhäältä voi todistaa... olen. Monesti. Viihdyn paremmin omien hahmojeni kanssa sisällä kuin talvi-ilmalla ystävieni kanssa jäätymässä. Kesäisin tätä en pahemmin harrasta.
- Suunnilleen kesästä -06, jos nyt satun vain oikein muistamaan. Sellaiset neljä vuotta? Teksti kyllä oli mitä oli, mutta mitä sitä voisi about kymmenvuotiaalta pennulta odottaakaan (anteeksi kymmenvuotiaat roolipelaajat jotka täällä mahdollisesti pyörivätkään, yleistys on ilkeää mutta omalla kohdallani osuvaa).
- Jätkillähän minä, samaistun niihin helmpommin kuin naishahmoihin. Tai jos teen naishahmon, se on 100% varmuudella espanjalainen badass, joka kuljeskelee ympäriinsä vähintäänkin veitsen kanssa. Siis ihmisroolipeleissä. Koiraroolipeleissä en ole nartulla vissiin koskaan pelannutkaan.
- Vain yksi, Holger-niminen saksalais-espanjalainen koirasusiherra, joka ennen toimi ihmisten luona sotatantereilla kuljettamassa ruokaa, eksyi pommin eteen ja siitä lähtien ollut puolisokea karkulainen, joka onnistui eksyttämään itsensä saarelle (jossa pelasti tähän menessä kahteen otteeseen samaisen susinartun, hurmurimies kun on). Suunnittella olisi kuitenkin yhtä jos toista, kerran roolipelausinspiraationi olen saanut eloon muutaman kuukauden tauon jälkeen.
- Totta kai! Mikä sen mukavampaa kuin elää rakkaalla harrastuksella? Tosin se olisi mitä luultavammin vain sivuammatti, koska inspiraationi on vaihtelevaa ja olen tälläkin hetkellä erittäin kiinnostunut autoista, joista varmaan kehittelen ammatin itselleni.
- En.
- Useaankin otteeseen, siis pääasiassa noihin lauluihin pohjautuvia, mutta karkasivat biisin aiheesta yleensä aika kauas. Ehkä myös yhden elokuvan inspiroiman, muttei siltikään pohjautuvan.
14. Paras roolipeli-liittoinen ystävyys/kaverisuhde? (Eli roolipelin kautta muodostunut ystävyys/kaverisuhde sinun ja jonkun toisen ropettajan välille.)
- Akanen/Ayanen kanssa, ehdottomasti. Kun Akane perusti koiraroolipelin, liityin siihen ja lopulta uskallauduin pyytämään hänen meseään. Roolipeli kuitenkin kuivui nopeasti kasaan, mutta siitä lähtien olemme pitäneet yhteyttä - olisikohan ollut vuodesta 2008 jopa, ellei muistini kauheasti reistaile? Tätä kyselyä tehdessänikin juttelen Akanen kanssa mesessä.
15. Karmein hetki roolipeleissä? (Hahmon suhteen in-gamesti tai/ja sinun/pelin suhteen off-gamesti.)
- Minulla ei oikeastaan ole ollut mitään kauhean karmeaa hetkeä... ehkä se kerta, kun ylläpitäjät laittoivat minulle (erittäin aggressiviiseen sävyyn kirjoitettua) viestiä munchauksesta / toisen hahmon liikuttelusta, vaikka pelitopicissa selvästi luki että olimme sopineet asiasta. Taisin kaikota aika nopeasti pelistä sen jälkeen.
16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtaca hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
- Kun Holger sai pelastettua erään neitokaisen ensimmäisen kerran ja jopa tunsi itsensä hyödylliseksi. Kaksikko rakastui sen jälkeen, ovat vieläkin yhdessä - kunhan saisin aktivoiduttua roolipelaamisen saralla näin kesälomalla, voisi koiraparan elämä edetäkin johonkin.
- Taisi olla se, kun laitoin Escorian, erään latinalaisamerikkalaisen naishahmoni, heilumaan kerrostalon katolla ase kädessä ja huudellen alhaalla oleville ihmisille jotain randomia megafoonilla. Sitten toinen hahmo yritti saada naisen alas katolta, mutta lopulta peli päättyi siihen, kun naikkonen lähti poliisipartiota pakoon (mukanaan se tyyppi, joka yritti alunperin saada hänet alas katolta).
- Frodo, pepsodenthymyrakki, josta olen jo aikaisemminkin maininnut.
- Taisipa se olla erääseen Hopeanuoli-roolipeliin kehittelemäni Jeabo-koira, joka tykkäsi ninjailla puissa side silmillään, oli kunnollinen naistennaurattaja mutta piti enemmän uroskoirien seurasta, koska niitä oli hauskempi listiä. Tämä poju oli kyllä varsin aikaisessa vaiheessa roolipeliuraani.
Nyt suunnitteilla oleva Royce -niminen hullu miesparka, joka tykkää ihmisten kiusaamisesta ja on ottanut selvästi liian paljon vaikutteita mafiaelokuvista, joissa muutamassa hän itse on jopa näytellyt. Kärsii vieläpä paranoidisesta skitsofreniasta, eli mies muunmuassa kuulee kuinka ääni (jonka hän on nimennyt Joyceksi ja jonka uskottelee olevan hänen oma kaksoissiskonsa) kommentoi kaikkea hänen tekemisiään ja yrittää jutella hänelle.
- Ensin pitää olla nimi. Nimi on kaiken perusta meikäläisellä. Sitten täytyisi vielä löytää roolipeli jonne nimen saisi tungettua, ja kun se löytyy, alkaa usean päivän uurastun. Ei kun vesilasi näytön viereen ja tikkari suuhun, niin johan alkaa hahmotietoja tulla. Yleensä aloitan (perustietojen, kuten nimen ja iän jälkeen) menneisyydestä, siirryn ulkonäköön ja vasta sitten luonteeseen. Oikeasti tiedän luonteen jo nimen perusteella, mutta se on mielestäni vaikein kirjoittaa elävästi, joten pitäydyn siinä viimeisenä.
21. Voitko nähdä itsesi roolipelaamassa vielä kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä?
- Mitäpä muuta minä tekisin? Tietysti "missä olen kymmenen vuoden päästä"-unelmiini kuuluu, että olisin saanut siihen mennessä ostettua jonkun pienen kämpän joko Espanjasta tai Los Angelesista sekä omistaisin mustan Harley Davidsonin mutta olisin autokorjaamon palkkalistoilla, mutta kyllä siihen saa roolipelaamisenkin mahdutettua. Eli ehdottomasti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nameless Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Tii Huh 05, 2011 4:06 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Nimimerkkisi:
Coren (Lorania), Delica (Lorania), Nameless (Ikras, Kashome), Astria (Riimusudet)
2. Onko millään nimimerkeistäsi jotain tekemistä roolipelaamisen tai roolipelihahmojesi kanssa?
Eipä ole ei. Nimet tulevat joko reaalin kutsumanimistä tai sitten vanhoista fooruminickeistä.
Paha, paha kysymys, noita on kyllä niin paljon ollu. Tällä hetkellä pelaamistani hahmoista se on joko Riimususien Tehiari Lumentaju tai sitten Kashome RPG:n Odrida van Villain.
Pitkäaikaisin olisi ollut Loranian Karel, mutta peli näyttää kuolleen tuuleen, joten se on poissa laskeuista. Näin ollen pitkäaikaisin hahmoni on naurettavan lyhyttä aikaa edustanut Agota d'Noyelle, Kashomen kapteeni, joka on luotu vuoden 2010 syksyllä.
Kallistun itserakkaasti Kashome RPG:n puoleen, koska selkeä juoni mikä siirtää pelaajia samaan aikaan paikasta toiseen on toistaiseksi asia johon en ole törmännyt :)
6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi??
Eeen, vielä ^ ^
En sitäkään.
Vuodesta 2009
Hmm.. En kyllä osaa sanoa kummalla mieluummin mutta naaras-/nais-/tyttöpainotteista tuo valikoima kyllä on.
7 ja kaksi tulossa.
En usko, mukavempi vain harrastuksena :)
Kerran, jää viimeiseksi ^ ^''
En ainakaan omaan muistiini.
Jaa a, no noita ihmisiä jotka siirtyivät Loraniasta pelaamaan Kashomea on muutamia, he ovat varmaan niitä parhaita kun sitten meseenkin levisivät :)
Kun otin yhteen Loranian adminin kanssa pelin lagauksen vuoksi ja tämän jälkeen kävelin pelistä ulos. Katuma päälle tuli kuitenkin useampi kuukausi sen jälkeen kun Ikraskin teki hidasta kuolemaa ja palasin.
16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtava hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
Riimusudet on alusta asti ollut todella mukavaa pelikokemusta, samoin kuin putkeen menneet pelit Kashomessa, en osaa oikein nimetä vain yhtä.
Vanhan Ikrasin aikana peli, joka käytiin mafiapäällikö hra Symoran ja oman lohikäärmenaaraani Jehenaran välillä. Siitä pelistä puhutaan vieläkin vaikka itse peli on jo maahan kaivettu ^ ^
Aikaisempaan kysymykseen pitkäaikaisesta hahmosta, samankaltainen vastaus sillä se olisi ollut Loraniasta ja juurikin Karel, mutta nykyisistä hahmoista selkeimpiä edistysaskelia on ottanut Riimususien Tehiari Lumentaju. Arkajalka on saanut vähän rohkeuttakin päädyttyään korkeampiarvoisen suosimaksi.
Jösses... Oliskohan tämä mun noitaponi Wicca lähinnä? ^ ^ Loranian hahmoja siis.
Hieman riippuu. Toisinaan todella nopea, hahmo syntyy tunnissa tai kahdessa ja lähetän suoraan ylläpidolle. Toisinaan se vie päiviä ja tuntikaupalla aikaa, tälläinen oli mm. Riimususien ensimmäinen hahmoni.
Toki, vaikka silloin vaikutan ulkomailla, mutta tuleepahan treenattua suomen kieltä ^ ^ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lara Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tor Lok 20, 2011 11:42 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Nimimerkkisi:
Lara. Se on ainut, jota oon käyttänyt roolipelimaailmassa.
Eipä ole. Se tulee vaan oikeasta nimestäni aika suoraan, ja taisi siinä jotain muutakin olla taustalla sillon 2004, kun sen päästäni kiskaisin.
Tähän on kyllä laitettava kaksi, yksi itse luomani hahmo sekä yksi "valmis" hahmo.
Ensinnäkin Wendy Darling, Peter Panin sydämen valittu, jolla pelaan Legends Live Twice -pelissä, ja jota rakastan yli kaiken. Wendy on sellainen ihminen, jollainen haluaisin itsekin olla. Ihannoin kyseisen nuoren naisen elämänasennetta, kykyä antaa anteeksi ja olla aina rakkaimpiensa tukena ja apuna. Olen samaistunut ja tulen samaistumaan kyseiseen hahmoon niin vahvasti, että pelaaminen on aivan valtava ilo. Ja tuo toki mukanaan myös muita tunnetiloja, peleistä riippuen. Wendyn kanssa olen kokenut varmasti yhdet hauskimmista, surullisimmista ja herkimmistä roolipelihetkistäni kautta aikojen. Lisäviehätystä Wendyllä pelaamiseen tuo vielä Peter Panin huikea pelaaja, jonka kanssa parituksien pelaaminen ei ole koskaan tuonut ongelmia ja pelaaminen ylipäätään antaa paljon.
Toisena hahmona mainitsen sitten Nikita Leen, joka on vanhin sellainen hahmoni, jolla pelaan yhä. En osaa perustella Nikitalla pelaamista muuten kuin että olen kovin kiintynyt kyseiseen hahmoon, joka on kasvanut ja kehittynyt vuosien varrella. Ja lisäksi silloin kun Nikitan loin, tuon hahmon repaleisuus ja ongelmaisuus heijastuivat omaan elämääni vahvasti. Ihailin Nikitan kykyä kohauttaa olkiaan ongelmille ja hyppiä niiden silmille, jotka sen ansaitsevat.. toisaalta taas tein tytölle myös sen haavoittuvaisen puolen, joka alkoi vasta useiden pelien myötä päästä esille.
Sehän olisi sitten tuo yllä jo mainittu Nikita.
Sanoisin, että Evil's Playground. Ainakaan en sen kaltaisiin cyberpunk-kauhu -kentällä toimiviin roolipeleihin ole törmännyt.
6. Oletko koskaan skipannut koulupäivän/tunnin/jonkun tapahtuman vain roolipelataksesi?
En ole tainnut. Olen kuitenkin sen verran vastuuntuntoinen tapaus, etten muistakaan syistä pahemmin koulusta ole lintsaillut. :D
Välillä on niitäkin hetkiä ollut, mutta yleensä siinä on käynyt niin, että oon vaan myöhästynyt siitä, mitä kaverin kanssa olin sopinut koska peliviesti oli ensin saatava valmiiksi. Olen kuitenkin niin sosiaalinen ja paljon ystävien kanssa aikaa viettävä tapaus, että ei ole tullut mieleen ihan kokonaan ulos lähtemistä skipata.
Semmoisen 7 ja puoli vuotta.
Molemmilla, mutta samaistun herkemmin tyttöihin, joten syvempiä roolipelauskokemuksia olen saanut tyttöhahmoilla.
Kuusi.
Ajatus kiehtoo kyllä, koska rakastan roolipelaamista ja ylipäätään fiktiivisten tarinoiden kirjoittamista, mutta todennäköisesti en loppupeleissä haluaisi tehdä siitä uraa. Lähinnä kahdesta syystä. Ensinnäkin siksi, että olen melko ailahteleva inspiraationi mukaan, enkä koe saavani aikaan laadukasta tekstiä, jos joudun sitä väkipakolla tuottamaan, joten elantoni saattaisi aika ajoin olla vaarassa, kun joutuisin etsimään inspiraatiotani jostain kivenkolosta. Lisäksi, tärkeimpänä, en haluaisi menettää intohimoa roolipelaamiseen ja ylipäätään kirjoittamiseen, minkä pelkäisin tapahtuvan, jos alkaisin ajatella roolipelausta urana.
Olen. Niistä minulla on aika ristiriitaiset kokemukset ja näkemykset. Oikean vastapelaajan kanssa seksikohtauksetkin voivat olla erittäin antoisia ja hahmojen suhteen kannalta merkityksellisiä ja avaavia, mutta toisaalta karsastan hitusen K-18 seksipelejä ihan siksi, että mielestäni ei ole välttämätöntä kuvailla jokaista asiaa niin tarkasti, ja usein tekstistä lähtee fiilis ja siitä tulee lähinnä tönkköä ja vaivaannuttaa niin kirjoittajan kuin lukijankin. K-15 peleissä olen enemmän elementissäni. Pitänee kuitenkin sanoa myös se, että mulla on myös hulvattoman hauskoja ja kierolle huumorilleni toimivia kokemuksia seksipeleistä, mutta niissäkin suuri kiitos kuuluu sopivan sekopäiselle vastapelaajalle ja käsittämättömille juonikuvioille. :D
Olen, useastikin.
Oon saanu useitakin kavereita ja loistavaa peliseuraa, mutta kaksi ihmistä on ehdottomasti yli muiden. Nibs, jonka kanssa tunnetaan jo vuosien takaa, ja ollaan pelattu parissa pelissä hyvinkin tiivistä yhteistyötä tehden ihan jo siksikin, että ollaan herkästi päädytty pelaamaan jonkin parituksen osapuolia. Ei ehkä tunneta niin hyvin, kuin voitaisiin ajan puolesta tuntea, mutta ollaan kyllä keskustelu ehkä juuri niistä merkityksellisimmistä asioista sillon kun omat elämät on olleet aiheena. Joka tapauksessa meillä on aina synkannut mainiosti ja Nibsin kaveruus ja peliseura on jotain sellasta, joista en kyllä haluaisi luopua missään nimessä! :>
Toisena läheisemmäksi muodostuneena mainitsen Yukin (jolla on ollut niin hillittömän monta eri nimimerkkiä, etten lähde arvailemaan tämänhetkistä). Hänen kanssaan ollaan pelattu paljon ja hyvin monissa peleissä, ihan siitä ensimmäisestä osallistumastani roolipelistäni lähtien. Lisäksi ollaan ystävystytty roolipelimaailman ulkopuolella, ja pari kertaa ihan kasvotustenkin tavattu ja vietetty muutamat päivät. Kiero huumorintaju on varmaan aina ollut yksi tärkeimmistä yhdistävistä tekijöistä meidän kahden välillä, ja siinä on kyllä myös yksi sellainen ihminen, jonka katoaminen elämästäni jättäisi ison aukon.
Sanoisin, että eniten tunteita on herättänyt välienselvittelypeli Peter Panin ja Wendy Darlingin välillä. Sen pelin aikana sai itkeä melkein silmät päästään (joo, olen hyyvin tunteellinen ja herkästi itkevä). Sinällään aivan mahtava peli, mutta tunteelliselta kantilta katsottuna aika raskas.
Tällä hetkellä on sanottava tänään päivällä kirjottamani peliviesti Legends Live Twice -peliin. Peli meni tauolle about pari vuotta sitten, ja se avattiin uudelleen virallisesti viime yönä, jolloin Nibs pisti käyntiin uuden alun kaikelle. Tänään, kun sain pitkästä aikaa valtavan inspiraation kourissa kirjoittaa Wendyllä peliviestiä, olin aluksi vaan niin onnellinen ja innoissani, etten kyennyt saamaan mitään aikaiseksi. Joten hykertelin jonkin aikaa vaan tuijottaen ruutua, ja ai että miten huikee fiilis! :D
Näitä on kyllä niin monia, että apua! Mutta mainitsen lyhyesti pari.. eli joskus aikoinaan pelasin Hermione/Draco-paritusta, ja siitä sai kyllä itkuparkuraivo-pelien lisäksi niin paljon huumoria ja pölöilyä irti, että vieläkin nostaa hymyn huulille ne muistot. Toisena mainitsen Christine Daaén ja Erikin, eli Oopperan Kummituksen välisen erään pelin, johon liittyi merenneitosuudelma ja äärimmäisen mustasukkainen Christine. Se oli aika hulvatonta ja ihanaa. :D Ja kolmantena vielä Legends Live Twicen sisällä pelatut parit pelit, joissa mm. Peterin hölmöilyt, Wendyn älykkäät huomiot sekä Helinä-keijun mustasukkaisuusdraamat on aiheuttaneet naurukohtauksia.
Nikita. Sen elämää on tullut eniten pähkäiltyä ja rakennettua.
Mikä nyt lasketaan sitten oudoksi.. Varmaan kaikki Evil's Playgroundin hahmot oli omalla tavallaan outoja, eikä nuo Blackmore's Schoolin oppilaatkaan mitään normaaleimpia tapauksia ole kukaan.. :D
Ohhoh, nyt on kyllä sen verran laajaa vastausta vaativa kysymys, että taidan tiivistää lyhyesti. Yleensä saan inspiraation hahmoon aivan sattumalta, kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja sitten sitä ei paljoa mietitä mitään prosessin kulkua, vaan avataan tekstinkäsittelyohjelma ja kirjotetaan näppis sauhuten. :D Aloitan yleensä menneisyyden ja luonteenpiirteiden pohtimisesta ja yhdistämisestä toisiinsa, eletty elämä kun takuuvarmasti muokkaa eläjäänsä enemmän kuin mikään muu. Myös perhekuviot kuuluu tähän vahvana. Sitten mietin kaverille ulkonäön, ja lopuksi viilaan yksityiskohdat paikoilleen. Tykkään maustaa menneisyyttä ja ylipäätään elämän kannalta tärkeitä osia tavallaan epäolennaisilla (ja myös toki olennaisilla) yksityiskohdilla, joilla saan hahmooni elävyyttä.
34-vuotiaana? Toisaalta kyllä, voin kuvitella itseni yhä rakastamaan kirjoittamista ja roolipelaamista, mutta realismin nimissä on sanottava, etten usko silti enää ainakaan millään muotoa aktiivisesti roolipelaavani. Uskon (ja toivonkin), että mulla on siinä vaiheessa ammatti ja työ, jota rakastan, sekä perhe, jotka vie varmasti elämästä sen verran ison osan, että roolipelaus jää sivuun. _________________ Barefoot she dances in the rain. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Chachanan Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Lau Tam 14, 2012 8:54 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Nimimerkkisi:
Chachanan, Nocturne tai Notko.
Eipä oikeastaan.
En tykkää suosia ketään (ettei kukaan toinen suutu :D) mutta tällä hetkellä parhaimmistoon kuuluu Emi - tai 7.0 - androidi, jolla pelaaminen on vähintäänkin mielenkiintoista, koska vuoroista täytyy karsia kaikki inhimilliset reaktiot ja tunteet. Emillä ei kertakaikkiaan voi pelata samalla tavoin kuin kellätahansa muulla hahmollani.
Clyde Rousseau, jonka nimi ja naama on lainattu Vampirates! -sarjakuvasta joskus vuonna 2006 ja jolla edelleen toisinaan pelaan, en tosin enää millään foorumilla.
Itseluomani ja kolmisen vuotta pyörittämäni Kowloon, sillä se edustaa dystooppista sci-fiä ja samanlaisella idealla pyörivään peliin en ole vielä törmännyt. Kowloon alunperin luotiin täyttämään sci-fi -pelien harvaa kenttää.
En, mutta olen istunut koulun jälkeen parhaimmillaan seitsemän tuntia koulun koneella pelaamassa, kunnes minut häädettiin koska hälytykset olisivat pian menneet päälle.
Useinkin.
12-vuotiaasta, eli 11 vuotta.
Yleensä sillä sukupuolella, joka on heikommin edustettuna ko. pelissä, useimmiten siis miehillä.
Seitsemän, joilla pelaan enemmän tai vähemmän aktiivisesti foorumilla. Muutama, jotka ovat edesmenneiden roolipelien jäämistöä.
En usko, että rahkeeni riittäisivät sellaiseen. Roolipelaamisessa minulle tärkeämpää on laatu, usein määrän kustannuksella. Riippuu toki paljon pelistä/peliseurasta/toisen pelaajan hahmosta ja muista seikoista.
:D Voi kuule.
En. Tykkään nimetä pelejä biisien mukaan ja kuuntelemani musiikki vaikuttaa vuorojeni tunnelmaan, mutten kopioi juonikuvioita.
Luultavasti nyt kuutisen vuotta kestänyt ystävyyssuhde SLA-roolipelin vetäjään Reihin.
Varmaan ihan ensimmäinen seksikohtaus, joka vaikutti hyvältä idealta muttei sitten ollutkaan. Uskoisin, ettei vastapelaaja tiennyt minun olevan 13-vuotias tuolloin. Pelastauduin karmeasta tilanteesta kirjoittamalla huoneeseen koiranpentuja.
16. Paras roolipelihetkesi? (Eli mikä on ollut tosi ikimuistoinen/ihana/mahtaca hetki jollain tavalla. Hahmon suhteen tai muuten vaan.)
Parhaita hetkiä ovat olleet ehdottomasti taistelukohtaukset, joissa kaksi hahmoa puhaltaa yhteen hiileen jonkin esteen voittamiseksi. Sellaisen kohtauksen kirjoittaminen vaatii tientynlaista rohkeutta ja kahden pelaajan toistensa tuntemusta toimiakseen. Molempien täytyy uskaltaa vetää tilannetta eteenpäin, muuten toinen kirjoittaa juonta ja toinen raahustaa perässä.
Hauskin hahmoni nykyään on varmaankin Jacy, jolla en pelaa millään foorumilla (en ole varmaan koskaan kunnolla pelannutkaan). Jacylle aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista.
Tätä nykyä sanoisin, että Suryan, entinen palkkamurhaaja, joka auttoi maksua vastaan ihmisiä ylittämään kynnyksen kun nuo eivät uskaltaneet toimittaa suunniteltua itsemurhaa loppuun saakka. Hän on päässyt elämässään sittemmin pitkälle.
Jaa-a, varmaankin joku, joka oli liian outo pelattavaksi ja sitten jäänyt unholaan. Sellaista sattuu kun luo hahmon, joka on liikaa laatikon ulkopuolella.
Minulla on kaavake, jota lähden täyttämään. Siihen kirjataan perustiedot hahmosta, nimi, ikä, sukupuoli, henkilöhistoriaa, sen sellaista, ja sitten täydennän tietoja sen mukaan, mitä roolipelin säännöissä vaaditaan. Esimerkiksi Kowloonissa kaikilla kowloonilaisilla on oma turvanumero. Yleensä etsin nimi-ideoita Behind The Namesta ja hahmolle kuvaa joltakin mallitoimiston sivulta.
Luultavasti, ellei jotain todella kummaa tapahdu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
| |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|