COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.
11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Hahmon kuviksi... |
| Julkkiksen kuva |
|
34% |
[ 12 ] |
| Oma kuvani tai vastaava |
|
0% |
[ 0 ] |
| Piirretty kuva |
|
45% |
[ 16 ] |
| Ei kuvaa ollenkaan |
|
20% |
[ 7 ] |
|
| Ääniä yhteensä : 35 |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
Lizlego Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Lau Tou 31, 2008 10:53 pm Viestin aihe: |
|
|
| Lainaus: | Noista vaihtoehdoista minä valitsisin kuvan pois jättämisen. Kuva ei minusta hahmolle ole välttämätön, sillä itsellä yleensä on suhteellisen selkeä kuva omien hengentuotoksiensa ulkokuoresta ja monipuolinen kirjallinen kuvailu herättää taas vastapelaajan mielessä omanlaisensa mielikuvan hahmosta.
Kaikille tuttujen julkkisten, esim. Deppin ja Britneyn käyttäminen hahmon kuvastimina on minun mielestäni häiritsevää jo siksi, koska niitä käytetään aika runsaasti |
Tuo on oikeasti se, mikä on minunkin kantani. Mä toivon aika usein, että vastapelaajillani ropeissa ei olisi niitä avoja hahmostaan, kun haluaisin kuvitella jotain muuta sinä hahmona kuin jotain julkimon naamaa ja kun kuva on kerran läväytetty silmieni eteen, en saa sitä enää pois päästäni. :DMinulle on monessa roolipelissä tullut sellainen plääh-olo, kun olen katsellut hahmokuvausten julkimokuvia. Niistä tulee liikaa mieleen Kauniit ja rohkeat. Missä on kaikki normihenkilöt? Kai ropettajan jotenkin ajattelevat, että se on hottia, kun he laittavat julkkisten kuvia, mutta toiset pelaajat eivät vaan haluaisi kuvitella vastapelaajan hahmoa niillä kuvilla ja olisi kiva, jos voisi muodostaa sen kuvan itse omaan päähänsä siitä hahmokuvauksesta plus siitä, mitä peleissä kirjoitetaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mad Cobbler Kaappimörkö

Liittynyt: 10 Hel 2007 Viestejä: 39 : Paikkakunta: Sittin on tha Toilet
Items
|
Lähetetty: Tor Elo 21, 2008 1:39 pm Viestin aihe: |
|
|
Olen myös piirtämisen kannalla, ensiarvoisesti sen takia ettei toisten taiteilijoiden tuotoksia saa käyttää ilman lupaa. Tietenkin osa julkkisten tai ihan nimettömien mallienkin työtä on näkyä, ja täten osa materiaalista on luvallista käyttää tiettyyn pisteeseen asti. En kumminkaan mairittele kuvien, valokuvien tai piirrosten luvatonta kopimista omaan käyttöön. Huomattavasti hyväksyttävämpää on, jos valokuvien suosija on ottanut ja käsitellyt kuvansa itse. Tämä on kumminkin aika harvinaista.
Kuten sanottu, suosin kumminkin piirtämistä, koska silloin ollaan sitten viimeisen päälle tehty itse, jos ei muuta. Simppeliä. Vikinää 'animetyyleistä' ja ties mistä en jaksa enää edes kuunnella, koska tätä animetyyliä ei ole olemassa, ja jos haluaa realistisen kuvan, tekee realistisen kuvan. Tai sitten teettää tilaustyönä vähän edistyneemmällä taiteilijalla, vaikka vain vähän kokeneemmalla kaverilla. Kynnys ei mielestäni ole niin korkealla. On tonneittain parempia tapoja saada käsilleen kuvamateriaalia kuin vain kopioimalla.
Myönnän että tässä on vähän mielipdekysymyksen vikaa, ja ymmärrän kansaa joka asettaa kuvamateriaalilleen tiettyjä kriteerejä. Asetan minäkin, esimerkiksi allekirjoittanutta häiritsee pelit, jossa on valokuvia ja piirrettyjä kuvia sekaisin. Joko tai, eikä mitään sekametelihässäkkää. Minulla on kerran ollut hahmolla valokuva, joka vastasi melko hyvin jopa omaa visiotani hahmosta, mutta tarttumapinta hahmoon oli huono, ja hyvästä kuvasta huolimatta se teki hahmosta jotenkin sieluttoman. Tämmöistä hahmoa tuskin kukaan haluaa pelata. Pahinta oli, että kyseinen hahmo oli 'reprise' yhdestä vanhimmista ja rakkaimmista hahmoista. Se spinoff ei kumminkaan kauan kestänyt minun osaltani. Aryaa mukaillen, riippuu jokseenkin myös roolipelistä.
Avatar roolipelifoorumilla saa minun mielestäni olla mitä on. Ei siihen hahmon pärstää ole pakko laittaa.
Lopuksi ilmaisen myös sekavan kantani hahmoista, joiden tekijänoikeudet eivät ole pelaajalla, esim, nyt nämä leffa ja kirja roolipelit. Näissä tapauksissa kuva ei minusta ole ongelma eikä mikään enää, vaan hahmo itsessään. Vähemmän kuin valokuvia arvostan hahmojen kopioimista yleisiin roolipeleihin (yksityiset erikseen) koska kaiken maailman tylypahkoista sun muista tulee automaattisesti semmoinen 'vanhojen pierujen circlejerk'-olo, kun adminit ja global moderatorit pelaavat hahmoilla, jotka eivät edes ole heidän omiaan. Huvittavinta tähän päälle on, että tätä pelaajan-ei-omaa hahmoa ruumiillistamaan on repäisty vielä joku julkkiksen kuva. Elokuvapelithän ovat siinä mielessä kivoja että hahmoista löytyy virallisia kuvia, mutta anygays; minä laittaisin tämmöiselle käytännölle ison punaisen ein.
Yksityisellä moisesta käytännöstä tuskin on haittaa, koska tällöin materiaali on vain yksityisessä käytössä. Yleisen pelifoorumin hahmokuvausten topicissa luvattoman kuvan tai hahmon julkaiseminen... no, on julkaisemista, vaikka sillkä ei taloudellista tukea havitellakaan, ja ymmärtänen että tämän kaikki tietävät vääräksi, sillä jos prosessista stripataan välikädet pois, se on sama kuin veisit toisen hahmokonseptin tai piirroksen henkilön piirrustuslehtiöstä/muistiinpanoista/tietokoneen kovalevyltä tiedostosta, johon taiteilijaa pistää sielunsa.
En liene ainoa jonka mielestä tämä on outoa, mutta myös loukkaavaat tekiänoikeuksia kohtaan.
Huomatkaa muuten henkilökohtainen ristiriitani olla hurjasti suopeampi valmiiden maailmojen ja miljöiden hyväksikäyttämisessä. _________________ " Some men just want to watch the world burn" |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Papatti Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Per Tam 16, 2009 5:09 am Viestin aihe: |
|
|
Viestiketju on vanha, joten vastaan siihen suhteellisen lyhyesti ja vain varsinaiseen aloitusviestiin (eli aiheeseen).
Minä en voi ymmärtää valokuvien käyttöä hahmokuvina, varsinkaan julkkisten kuvien käyttöä. Minä haluan itse kehittää hahmoni ulkonäön, joten miten ihmeessä julkkiksen kuva voisi ikinä vastata hahmoani? Toinen ongelma on, että osan niistä kuvista tunnistaa (jos nyt puhutaan ihan oikeasti julkkiksista, vaikkei puhuttaisikaan vain "isoista julkkiksista", niin nehän tunnistetaan jo määritelmän perusteella, muuten ne eivät olisi julkkiksia), joka kyllä kusee minun peli-intoni päälle.
Niinpä jäljelle jää joko kunnon hahmokuvaus tai piirros, mutta oikeastaan olen aina ollut sitä mieltä, että kunnon kuvaus ennen piirrosta, eikä piirros saa ikinä korvata varinaista kuvausta. Me kuvailemme peleissäkin kirjoittamalla, joten oletan, että pelaaja osaa kuvata hahmoaan kirjoittamalla. Jos joku tarvitsee kuvaa hahmonsa ulkonäön välittämiseksi, niin hän on mielestäni jossain määrin jo epäonnistunut. Pelkän tekstin pitäisi riittää, kuvat ovat vain bonusta.
Piirretyksi kuvaksi en suosittele omia räpellyksiä, jos ei oikeasti osaa piirtää hyvin. Joko hyvä piirroskuva tai ei ollenkaan. Luonnollisesti, koska harva meistä osaa piirtää hyvin, hyväksyn sen, että useimpien ei kannattaisi (mielestäni) käyttää kuvia lainkaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dixi Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tor Nov 19, 2009 6:55 pm Viestin aihe: |
|
|
Luin nuo edelliset viestit, mutta edellistä kompaten, minäkin vastaan vain varsinaiseen aloitusviestiin ja kyselyyn.
Vastasin piirretty kuva, mutta siinäkin pari muttaa ..
Mielummin sitten ei kuvaa ollenkaan, vaan erittäin kattava ja laaja kuvaus ulkonäöstä, jos ei osata piirtää muuta kuin manga-tyylillä tms.
Tai itse teen jopa silleen yleensä, että piirrän kuvan, jotta saan oikein elävän kuvan hahmostani päähäni ja sitten kirjoitan ulkonäkö kuvauksen hahmostani käyttäen tuota kuvaa.
Myös hyvä keino on kuvitella hahmo seisomaan eteesi.. ja kuvailla siten mahdollisimman tarkasti, että mitä näkee.
Mutta suosin siis itse piirrettyä kuvaa oikein lujaa. Vihaan julkkiskuvia.. eihän ne ole oma hahmo silloin ollenkaan, vaan ulkonäkö on varastettu joltain toiselta. Tällöin tavallaan häviää kokonaan tuo oman luomisen ilo. Minulta ainakin. _________________ Sirpaleet RPG
Perustuu Stephenie Meyerin kirjasarjaan; Houkutus |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 379 : Paikkakunta: Anywhere but home.
Items
|
Lähetetty: Lau Nov 28, 2009 5:09 pm Viestin aihe: |
|
|
Ei minusta. Kuten aloitusviestissä sanon, etsin kasvoista/olemuksesta jotain "punaista lankaa", jotain ydintä, joka tekee tästä sopivan hahmolleni. Ei ole siis tarkoituskaan, että hahmo aivan välttämättä näyttäisi identtiseltä valitun julkkiksen kanssa, vaan kuva on lähinnä suuntaa-antava - ehkä hyvin paljon, mutta ei kuitenkaan täydellinen kopio hahmoni ulkonäöstä. Joko esittelyssä tai peliviesteissä tulee aina kerrottua tarkemmin, mitä kuvat eivät kerro.
En enää pelaa täysin itseluoduilla, vaan vain fanipohjaisilla, mutta sama juttu se edelleen on. Vaikka valitsisinkin hahmon kuviksi tätä mahdollisessa elokuvaversiossa näytelleen tyypin kuvat ehkä jopa suoraan ko. elokuvasta, ei se silti tarkoita sitä, että mielikuvani ko. hahmosta ulkoisesti (tai sisäisestikään) olisi tismalleen se. Eli toistan; suuntaa antavaksi elementiksi ne kuvat. Samalla periaatteellahan kai piirretytkin kuvat saattavat joillekin toimia, mutta kuten myös aloitusviestissä sanoin, mielestäni aidon ihmisen kuva toimii paremmin, kun on kyse realismipohjaisesta pelistä. Jos siis kuvaa on tarkoitus lainkaan käyttää.
Ja mitä hahmon luomisen iloon tulee - ei se ulkonäön suunnittelu edes ole mulle henk.koht. lähellekään olennaisin osa sitä, vaan persoonan ja menneisyyden suunnittelu ja toteutus. _________________
Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Taikai Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Lau Nov 28, 2009 11:07 pm Viestin aihe: |
|
|
Piirretty, mangalla tai millä tyylillä tahansa. Se kertoo luovuudesta. Itse en ole edes törmännyt noihin fanikuviin, mutta jos sattuisin tunnistamaan kuvassa olevan näyttelijän... No, siitä saattaisi olla ongelmia pelatessa. Mutta uskoisin sellaisenkin menevän, ei tosin itselläni, se vain ei sovi, ellen ole saanut kuvassa olevalta lupaa käyttää kuvaa.
Arvostan todella paljon ulkonäkökuvauksia ja yksityiskohtaisia kuvia, koska kun roolipelihahmo tapaa toisen hahmon, hän luonnollisesti näkee miltä toinen näyttää ja on varsin ikävää pelata, jos joutuu arvaamaan. Tietysti arvostan myös sitä miten luonteesta ja historiasta on kerrottu, mutta oikeastaan vastapelaajalle ne eivät saisi merkitä mitään. Hahmo tietää vain sen, mitä toinen hahmo on kertonut tai mitä tämä on havainnoinut. Itse pelaajana taas varsinkin historia on itselleni tärkein osa hahmoni luontia ja sitten kuva.
Ja jos on mielikuvitusta ropettaa, niin miksi ei voi kuvitella piiroksessa olevaa hahmoa eläväksi olennoksi? Oli kyseessä realistisempi rope tai ei. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Items
|
Lähetetty: Sun Nov 29, 2009 5:00 pm Viestin aihe: |
|
|
| Taikai kirjoitti: | | Ja jos on mielikuvitusta ropettaa, niin miksi ei voi kuvitella piiroksessa olevaa hahmoa eläväksi olennoksi? Oli kyseessä realistisempi rope tai ei. |
Koska toisin kuin ylipäätään roolipelatessa, mielikuvitusta häiritsee jokainen viesti (jos pelaaja käyttää avataria), joka heittää naamalle piirretyn hahmon. Eri asia, jos kuvat pysyvät vain hahmoesittelyssä ja sen voi unohtaa, että se oli piirretty. Jotenkin se vaan on, että kun kyseessä on realismiroolipeli realismimaailmassa, tunnelmalle olennaista on, että jos kuvia käytetään, se on valokuva. Eikö oikeassakin elämässä yleensä, kun aiotaan esitellä joku/kertoa jostakusta, yritetä joko sanoin kuvailla tai etsiä valokuva, ennemmin kuin piirtää kuva tyypistä. (Jos nyt puhutaan aivan normaaleista tilanteista, eikä esim. poliisitutkintojen yritäs-kuvailla-miltä-se-rikollinen-näytti -tilanteista.)
Joka tapauksessa, kuten on selvää, mieltymykset ja tottumukset on moninaiset ja siksipä roolipeleissäni sallinkin sekä valokuvat, että piirretyt (kunhan ei mitään manga/anime- sontaa) tai halutessaan ei kuvaa ollenkaan, vaan vain tosi tarkka kuvaus. Itse en yhtään pidä piirretyistä, yllämainitusta syystä, mutta olisi itsekästä kieltää ne kokonaan vain siksi. _________________
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Taikai Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Maa Nov 30, 2009 8:05 pm Viestin aihe: |
|
|
Kyllä minulla vain on tarpeeksi mielikuvitusta kuvittelemaan, että se piiros esittää oikeaa ihmistä... Ja ei kuule oikeassa elämässä kukaan lätkäise täydellistä kuvaa jostain näyttelijästä ja sano, että tässäpä on se josta puhun, oikein hyvä tuttavani. Tietenkin siihen voi vedota, mutta ei minusta tuo yhtään enempää peliin realistisuutta, että siinä on jonkun Johnny Deppin tai vastaavan kuva jossain hänen roolisuoriutksessaan. Tai edes vähemmän tunnetun näyttelijän kuva.
Ja kyllä minun mielestäni mikä tahansa anime/mangavaikutteinen kuva on parempi kuin netistä otettu valokuva jostain elokuvahahmosta tai vastaavasta. Ei sillä tyylillä piiretyt kuvat ole yhtään sen huonompia kuin muutkaan, enkä ymmärä millä perusteella te ette hyväksy niitä. Ovatko ne liian suosittuja? Nehän kuitenkin ovat vain yksi piirustustyyli josta saadaan vaikutteita, aivan kuten Disneyn, tai minkä tahansa muun antamat tyylit. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Items
|
Lähetetty: Maa Nov 30, 2009 9:20 pm Viestin aihe: |
|
|
Tuo oli muuten hyvä pointti. Mutta onpahan ainakin valokuva. :P
Itseäni mangatyylissä häiritsee mm. luonnottoman isot silmät ja yleensä täysin persoonattomat kasvonpiirteet tai pikemminkin piirteiden puute lähes kokonaan. Disney puolestaan sentään yleensä viitsii jonkinverran panostaa realistisuuteen ja yksilöllisyyteen. ...no ainakin joskus. :D _________________
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dixi Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tii Jou 01, 2009 3:46 pm Viestin aihe: |
|
|
Olen samaa mieltä Nibsin kanssa tuosta mangasta.
Jos hahmolle haluaa lätätä piirretyn kuvan, olisi hyvä, että kuva edes yrittäisi olla realististinen ja mittasuhteet olisivat edes jotenkin oikein. Mangakuvissa hahmot eivät minusta näytä edes siltä, että ne olisivat jonkun omalla tyylillä piirrettyjä muotokuvia jostain oikeasta ihmisestä.
Mangakuvissa hahmoilla on pinkkejä, sinisiä, vihreitä tms. hiuksia. Eivät nekään sovi oikein realistiseen maailmankuvaan. (Okei, joillakin saattaa olla oikeasti värjäytty hiukset pinkeiksi tai sinisiksi, mutta tälläiset henkilöt eivät yleensä käytä vaikkapa adidaksen tuulipukuja. Jos ymmärrätte mihin yritän viitata..) (Ja ymmärrän kyllä, että jos joku piirtää mangakuvan omasta hahmostaan realistiseen maailmaan, niin ehkä hahmon hiukset olisivat sitten esim. ruskeat.)
Mangakuvissa hahmot ovat virheettömän kauniita ja heillä on yleensä melko terävä leuka. Se häiritsee minua aikalailla. Okei, minun roolipeliini tuo virheettömän kaunis kuva ehkä sopisi, mutta edelleen kuvassa häiritsisi esim. hahmojen silmät.
Miehiä mangakuvista tuskin erottaa naisista, sillä miehet ovat yhtä kauniita kuin hekin vain sillä erolla, että miehillä on kulmikkaammat silmät. Huoh.
Ei siis pahalla tätä vuodatusta, mutta ihan tosi hei..
Sain puistatuksia kun pistin googleen kuvahaun manga ja kuvittelin, että joku yrittäisi hakea hahmoa sellaisella kuvalla. _________________ Sirpaleet RPG
Perustuu Stephenie Meyerin kirjasarjaan; Houkutus |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Demicross Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Kes Tam 27, 2010 6:08 pm Viestin aihe: |
|
|
Itse yleensä kirjoittelen tarkan kuvauksen hahmon ulkonäöstä, ja sitten ehkä jälkeenpäin piirtelen jonkinlaisen kuvan jos jaksan. Saatan joskus myös pyytää kaveria piirtämään jonkinmoista kuvasta.
En nyt sitten tiedä... Ehkä voisin harvinaisessa tapauksessa käyttäkin jonkinmoista oikeaa kuvaa ihmishahmostani, mutta en usko että koskaan niin tulen tekemään..
Julkkisten kuvia en kyllä käyttäisi, tehköön kukin haluamansa tavalla minua se ei haittaa, mutta itse, ei ikinä. :P
Minusta tuntuisi yksinkertaisesti todella tyhmältä suunnitella pitkään ja hartaasti omaa hahmoa ja sitten lätkäistä perään kuva Elijah Woodista.. XD
Tosiaan, tämän lisäksi näissä oikeissa kuvissa tulee paljon helpommin vastaan tekijänoikeusongelmat, ellei kuvaa ole sitten ottanut itse, tai kuvan käyttämiseen pyydetty lupaa.. Julkkiksilta, tai julkkiskuvien ottajilta kukaan tuskin edes voi kysyä tällaista. Tietenkin pitää myös ottaa huomioon että kuka/ketä kuvassa on, ja sallivatko he sen että heidän kuviaan käytetään? Myönnettäköön että julkkiksista on jokatapauksessa kaikenlaisia kuvia milloin missäkin, että siinä mielessä kun asiaa ajattelee...
Edit: Niin ja tuosta mangatyylistä vielä jonkinverran.. Tosiaan minuakin se vähän häiritsee, että silmät ovat kokoluokkaa lautaset, ja leualla voisi lävistää vaikka ladon seinän... Mutta niin. Piirtämistyylinsä kullakin, eikös?
Jos hahmoilla ei saa olla pelissä pinkkejä/sähkönsinisiä hiuksia, niin tuskin kukaan silloin semmoisia hahmoja tekee?? Ja jos tekeekin, niin eihän hahmoa silloin tarvitse välttämättä päästää tarkastuksen läpi, jos kyseinen asia on nimenomaan kielletty.
Jos joku ei yksinkertaisesti pysty piirtämään parempaa kuvaa, ja haluaa hahmostaan välttämättä edes jonkinlaisen kuvan, eihän se kuva välttämättä itse hahmosta huonompaa tee? Kuvahan on aina pelkästään viittauksena, ja itse peleissä hahmon kuvia harvemmin edes missään näkyy.. Joten, kai kuvan voi vaan sivuttaa. Jokainen kuvitelkoot hahmonsa millaiseksi haluavat. :) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Items
|
Lähetetty: Tor Tam 28, 2010 1:54 pm Viestin aihe: |
|
|
| Demicross kirjoitti: | | Tosiaan, tämän lisäksi näissä oikeissa kuvissa tulee paljon helpommin vastaan tekijänoikeusongelmat, ellei kuvaa ole sitten ottanut itse, tai kuvan käyttämiseen pyydetty lupaa.. Julkkiksilta, tai julkkiskuvien ottajilta kukaan tuskin edes voi kysyä tällaista. Tietenkin pitää myös ottaa huomioon että kuka/ketä kuvassa on, ja sallivatko he sen että heidän kuviaan käytetään? Myönnettäköön että julkkiksista on jokatapauksessa kaikenlaisia kuvia milloin missäkin, että siinä mielessä kun asiaa ajattelee... |
Niinpä. Minä en ainakaan ole ikinä kuullut, että mikään - ainakaan ulkomaalaisten julkkisten - kuvia käyttävä epäkaupallinen sivusto olisi koskaan joutunut vaikeuksiin tekijänoikeuslain tiimoilta. Ja silläpä ja jo muutenkin, luulisin, että ne nauraisi sen pihalle, joka viitsi mennä kysymään erikseen lupaa niiden epäkaupalliseen käyttämiseen. _________________
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
lilco Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Lau Hel 06, 2010 2:11 pm Viestin aihe: |
|
|
mä en ole pitkään aikaan pelannut missään muussa kuin realistiseen maailmaan sijoittuvassa pelissä, joten julkkiksen (tai jonkun muun oikean ihmisen) kuva on mulle ehdoton. en oikeasti pysty edes ajatella liittyväni peliin johon pitäisi itse piirtää kuva. ehkä oon itse tosi mielikuvitukseton, mutta mulle ei mene jakeluun miten kukaan pystyy kuvittelemaan piirretyn hahmon kävelevän kadulla vastaan - etenkin jos kyseessä on vaikka Miamin tai Lontoon katu. muutenkin mulla on pakkomielle pukea hahmojani kivoihin kenkiin ja vaatteisiin (varmaan joku jäänne päiväkodin paperinukkeleikeistä), ja musta olisi tosi outoa miettiä piirretty hahmo joku nätti Dolcen laukku käsipuolessa tai Fendin korkkaripari jaloissa...
se kuva luo mulle heti mielikuvan hahmosta jo ennen kuin edes vilkaisen luonnetta. mä en pysty ottamaan vakavasti hahmoa jota edustaa huonosti skannattu piirros, jolla on lautasen kokoiset silmät ja/tai anatomia päin hanuria - oli sitten miten mahtavan upea esittely tahansa.
tosin pitää myös tunnustaa etten pysty ottamaan hahmoa vakavasti silloinkaan, jos kuviin on tungettu joku liian tunnettu tyyppi, tai jos kuvien henkilö ei sovi hahmolle yhtään. miley cyrus orvon katulapsen naamana? robert pattinson ihanana hurmurina? tietty mielikuva on aina yksilöllinen, mutta kaipa siihen mielikuvaan voi vaikuttaa edes valitsemalla ne kuvat oikein. (tosin tämä tuntuu aina joskus olevan ihmisille erittäin haastavaa, ja tekisi mieli itse mennä joskus sanomaan että "hei, et kai tosissasi luule että NUO kuvat sopii TUOLLAISELLE hahmolle???")
ne fantasiamaailmaan sijoittuvat pelit on sitten ihan eri asia. varmaan nauraisin itseni ulos pelin sivuilta/foorumilta jos jossain vaadittaisiin oikeaa ihmistä kuviin, ja kiellettäisiin pelistä/animesta napatut tai itsepiirretyt kuvat. fantasiapeliin mun mielestä kuuluu piirretty kuva, ihan ehdottomasti. (ja tarkoitan fantasiapelinä nyt jotain sellaista missä hahmoina hyppivät suippokorvaiset hippihaltiat ja oksennuksenvihreät örkkimölliäiset.)
... ja joo, nauran itseni ulos sellaisen realistisen roolipelin sivuilta, missä kielletään ihmiskuvat. tai itken, jos pelin idea oli muuten tosi nerokas ja mieleeni pamahti heti mahtava hahmoidea ja inspispuuska. musta on tosi julmaa kun joku kehittää upean pelin ja sitten mua kielletään liittymästä sinne kun en saakaan tehdä sen ja sen naamalla hahmoa.
(puhuin varmaan itseni pussiin tai jotain, mutta migreenissä on tosi ihana yrittää tuoda mielipiteensä esille </3 vetoan myös ketjun iäkkyyteen kun jätin kommentoimatta mihinkään vanhempaan viestiin.) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
| |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|