CyberRoPe Foorumin päävalikko
 Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään            Kalenteri

COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
Mikä on suosikki: foorumiroolipelaus VS. tavallinen ficcaus?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Foorumiroolipelit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Kumpi on suosikki: foorumiroolipelaus vai tavallinen ficcaus?
Foorumiroolipelaus
100%
 100%  [ 2 ]
Tavallinen ficcaus
0%
 0%  [ 0 ]
Ääniä yhteensä : 2

Kirjoittaja Viesti
Nibs
Admin

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Huh 10, 2012 12:16 am    Viestin aihe: Mikä on suosikki: foorumiroolipelaus VS. tavallinen ficcaus? Vastaa lainaamalla viestiä

Ajettelin vain, kun niillä on kuitenkin merkittävä ero.

Itse henkilökohtaisesti pidän foorumiroolipelauksesta hitusen enemmän, koska se joka käänteessä improvisoivassa vuorovaikutteisuudessaan on yllätyksellistä ja siihen eläytyy erilailla kuin tavallisessa ficcauksessa. Edes jatkotarina-ficcaukseen sitä ei voi verrata noissa asioissa. Mutta toisaalta ajatellessa tarinanluontia kokonaisuutena, nautin hitusen enemmän tavallisesta ficcauksesta jossa mikään ei rajoita, paitsi korkeintaan canon.

Niin että tavallaan ne ovat kaksi eri maailmaa, vaikka ovatkin samalta planeetalta. Kai minä valitsen foorumiroolipelit suosikikseni, koska kuitenkin olen niitä kirjoittanut enemmän kuin tavallisia ficcejä ja viime aikoina ne tavallisetkin ficit ovat inspiroituneet alunperin foorumiroolipeleihin luomistani hahmoista ja joskus jopa ovat foorumiroolipelitapahtumia tavalliseen ficcimuotoon muokattuna. Mutta siis nautin loppupeleissä eniten tavallisesta ficcauksesta ilman roolipelirajoitteita...mutta roolipelimuoto -ja maailma on ilmeisesti minulle inspiroivampi.

Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Adelaide
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Lok 30, 2012 11:50 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yleisesti ottaen (foorumi)roolipelaaminen on enemmän Se Oma Juttu. Etenkin ennalta tuntemattomampien hahmojen ja juonikuvioiden kyseessä ollessa roolipelimuoto on minulle henkilökohtaisesti helpompi ja mukavampi vaihtoehto - vuorovaikutteisuus saa kuitenkin homman tuntumaan huomattavasti elävämmältä. Pelatessa jokaiseen hahmoon pääsee myös eläytymään syvemmin, kun ohjattavana ei ole kymmeniä muitakin - jostain syystä sitä ei vain aina pysty tutustumaan hahmoon kunnolla ilman sitä tuttua hahmonluontikaavaketta ja muutamaa pelattua peliä, vaikka kuinka olisi siitä kiinnostunut...

Ficcaan lähinnä niistä hahmoista, joita olen jo pelannut ja jotka tunnen lähtökohtaisesti paremmin kuin pelaamattomat, vaikka kuinka tärkeät yksilöt muuten. Kun itse on ainoana kertojana, myös vaikutusmahdollisuudet ympäristöön tietysti kasvavat - juuri siksihän sitä ficcaa siinä vaiheessa, kun aiemmin pelatulle hahmolle ei enää olekaan täysin sopivaa rakoa olemassa olevissa peleissä, tai käsitys hahmosta on ajan myötä kasvanut niin vahvaksi, ettei sitä ole enää helppo pakottaa toisten hallitsemien hahmojen kanssa samaan maailmaan / tuntuu, ettei muusta syystä enää tahdokaan jatko kehittää sitä muiden luomissa puitteissa.

Et siis todellakaan ole ainoa, jolla tämän kaltaista kehitystä on havaittavissa, vaikka kyllä ne fropet lähtökohtaisesti voiton vievätkin :P
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mad Cobbler
Kaappimörkö

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Lok 31, 2012 5:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"- kun niillä on kuitenkin merkittävä ero."

Lause vastaa kysymykseen erinomaisesti. Minusta fanitarinointi ja foorumiroolipelaus, tässä tarinavetoisessa muodossaan, ovat kumminkin luonteeltaan niin eriäviä sanataiteen muotoja, ettei niitä mielestäni edes voi vertailla tehokkaasti kompastelematta tuon tuostakin eroavaisuuksiin vailla vastakohtaa, molemmissa leireissä.

Hyvin toimiva roolipeli voi tehdä fanituksesta sata kertaa hauskempaa kuin paraskaan ficci.

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    CyberRoPe Foorumin päävalikko -> Foorumiroolipelit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
CyberRoPe topic RSS feed