COMPULSORY UPGRADE!!! Request an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.
11th December 2012 - CreatephpBB: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Nibs Admin

Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 379 : Paikkakunta: Anywhere but home.
Items
|
Lähetetty: Tii Nov 18, 2008 9:55 pm Viestin aihe: Sinä ja roolipelaaminen #2 |
|
|
Eli tässä toinen kysely samalla periaatteella. En viitsi lisätä näitä uusia kysymyksiä tuonne ensimmäisen kyselyn perään, kun niin moni on jo vastaillut niihin aiempiin. Nämä ovt mielestäni parempia kysymyksiä - osan tiimoilta on luultavasti tosin muuallakin tuolla topiceissa saatettu keskustella, mutta menkööt.
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
2. Mikä asia roolipelaamisessa on sinusta pelaajan roolissa hauskinta?
3. Jos inspiraatiosi tökkii tai on jopa kokonaan kadoksissa, onko sinulla jotakin käytännön keinoja yrittää nostaa sitä?
4. Kuunteletko musiikkia kirjoittaessasi peliviestiä? Jos kuuntelet, niin millaista?
5. Onko sinulla ylipäätään jotakin, mitä täytyy olla taustalla hlisemässä / tapahtumassa, jotta pystyt keskittymään tai saat aikaiseksi mahdollisimman hyvän peliviestin?[/b]
6. Äänestätkö koskaan roolipelejä top-listoille, esim. Internetroolipelien Top100-listalle? Jos äänestät, niin millä perusteella, eli mikä ko. roolipelissä saa sinut äänestämään sitä? Jos et äänestä koskaan mitään, miksi et?
7. Vieläkö muistat miten tutustuit ja innostuit foorumiroolipelaamisesta? _________________
Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.
Viimeinen muokkaaja, Nibs pvm Sun Huh 18, 2010 6:20 pm, muokattu 3 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nibs Admin

Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 379 : Paikkakunta: Anywhere but home.
Items
|
Lähetetty: Tii Nov 18, 2008 9:59 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
Mies, lähemmäs kolmekymmentä.
En osaa päättää peliviestien käytännössä kirjoittamisen ja niiden mielessä kehittelemisen välillä. Kumpikin yhtä kutkuttavan hauskaa ja ihanaa. Peliviestien kehittely varmaan ehkä kuitenkin, koska siinä saa hyppiä ja pomppia ja käydä läpi uudestaan ja uudestaan kivoja ideoita ja harhailla niinku vaan lystää. Mut peliviestin kirjoittaminen tuo sen toisaalta taas astetta konkreettisemmalle tasolle, mutta se taas vaatii jo enemmän keskittymistä ja valmiimpaa visiota. Jos pelitopic tai -tilanne on oikein herkullinen ja vastapelaaja hyvä, peliviestin lukeminen saattaa yltää yhtä korkealle.
3. Jos inspiraatiosi tökkii tai on jopa kokonaan kadoksissa, onko sinulla jotakin käytännön keinoja yrittää nostaa sitä?
Koska pelaan nykyään vain fanipohjaisissa roolipeleissä, riittää, että katson ko. aiheen elokuvan, luen ko. aiheen kirjan tai jollain muulla tavalla fanitan, mikä inspiroi sitten mielikuvituksenkin liikkeelle ja kirjoittamalla fanittaminenkin taas luonnistuu. ^^ Hyvin nukkumallakin saa jo paljon aikaan.
4. Kuunteletko musiikkia kirjoittaessasi peliviestiä? Jos kuuntelet, niin millaista?
Melkein aina. En ainakaan saa aloitettua kirjoittamista ilman jotakin taustamusiikkia, mutta kyllä siihen syvennyttyä menee jo hiljaisuudessakin. Kuten varmaan monilla muillakin, musiikki riippuu ainakin osittain siitä, mistä aiheesta ja mistä tilanteesta kirjoitan. Yleensä laitan YouTube-suosikkejani soimaan ihan randomisti suosikkibiisejäni, joskus harvoin jotain rauhallista esim. Enyaa, jos ajatusten on jostain syystä pakko päästä harhailemaan. Joskus tietty fanitarina vaati oman musiikkinsa, eli esim. Vampyyrikronikat-ropessa parhaiten tarinaa siivittää Kadotettujen Kuningatar -elokuvan soundtrack. Jostain syystä, melkein poikkeuksetta on kuitenkin pakko olla lyriikat musiikissa.
5. Onko sinulla ylipäätään jotakin, mitä täytyy olla taustalla hälisemässä / tapahtumassa, jotta pystyt keskittymään tai saat aikaiseksi mahdollisimman hyvän peliviestin?
Se musiikki vain. En kestä puheenpulinaa tai mitään elämöintiä, (onneksi asun itsenäisesti ja ainoa joka möykkää on kissa, ja jotenkin sen touhuiihin ja kiehnäämiseen on jo tottunut.) Jopa tuuletin saattaa häiritä, ellei tosiaan ole sitä musiikkia peittämässä sen hurinaa.
6. Äänestätkö koskaan roolipelejä top-listoille, esim. Internetroolipelien Top100-listalle? Jos äänestät, niin millä perusteella, eli mikä ko. roolipelissä saa sinut äänestämään sitä? Onko syitä, miksi et äänestäisi? Jos et äänestä koskaan mitään, miksi et?
Harvemmin, mutta jos äänestän, niin harvinaisemman ja kivan idean ja edes kohtuuhyvin panostetun toteutuksen omaavaa ropea. Olen totaalisen kyllästynyt hetkessä hutaistuihin tusinaroolipeleihin, joihin riittää kuitenkin pelaajia, ei ne mielestäni ääniä varsinaisesti ansaitsekaan (anteeksi, mutta kun arvostan ihan oikeasti sitä, että ropeen panostetaan ja mieluummin liitytään jo olemassaolevaan eikä perusteta toista samanlaista), sen eenmpää kuin tarvitsekaan, kun aina semmosiin kumminki jostain syystä pelaajia valuu. Minusta roolipelin ei tarvitse olla iso, eikä erityisen aktiivinen - ääneni tippuu ideasta ja toteutuksesta. Ja koskaan ikinä milloinkaan en varmasti äänestä, jos äänestämiseen painostetaan tyyliin "muistakaa äänestää" tai muuten selkeästi kerjätään ääniä. Ei roolipelit ja niiden top-listaukset ole mikään presidentinvaali, jossa kuuluu kamppanjoida ja kerjätä. En myöskään äänestä, jos näyttää selkeästi siltä, että pelin ylläpitäjä itse äänestää roolipeliään tai sen pelaajat monta kertaa päivässä useilta eri koneilta. Koska katson sen epärehelliseksi toiminnaksi. Ylläpitäjän pitäisi pysyä puolueettomana ja pelaajienkin keskittyä ennemmin pelaamiseen ja mahdollisesti mainostamiseen kuin loputtomien äänien jakeluun. Siihen on nähkääs mielestäni syykin, miksi top-listauksilla on (yleensä 24 tunnin) aikaraja sille, koska samasta IP-osoitteesta saa äänestää uudestaan. Jos saman henkilön olisi fiksua antaa useampia ääniä päivässä, sitä tuskin pyrittäisiin rajoittamaan aikarajoituksilla. Mielestäni kannustavin, palkitsevin ja aidoin ääni on sellainen, jota ei ole kerjätty, huijattu eikä painostettu, vaan annettu ja saatu pelaajan tai vierailijan toimesta tämän omasta vapaasta tahdosta ja halusta äänestää. Siltä pohjalta minä siis annan ääniä ja siltä pohjalta annettuja myös eniten arvostan. Roolipelejä, joita äänestän, äänestän yleensä useasti uudestaankin, tosin edelleen eri päivinä.
7. Vieläkö muistat miten tutustuit ja innostuit foorumiroolipelaamisesta?
Yksinkertaisesti huomaamattani valuin chat&foorumi -yhteisöstä, jossa oli jotain tekstipohjaisen roolipelaamisen tapaista säätämistä ollut, niin kunnon foorumille rakennetun foorumiroolipelin keskelle tarinoimaan ja huomasin, että tämähän on kivaa. Niihin aikoihin tutustuin myös Harry Potter -kirjoihin - ja sanoivat jotkut mitä tahansa HP-ropejen yleistetysti ottaen ylisuosiosta ja epätasokkuudesta ja lyhytikäisyyksistä johtuen - niin Harry Potter -maailma on mitä loistavin ja monipuolisin ja kiehtovin maailma fanitarina-roolipelaamisen kannalta. Luojan kiitos Rowling ymmärtää arvostaa fanfictionia. Se, että valtaosa foorumiropettajista ei osaa arvostaa sitä (minun mielestäni) tarpeeksi, ei poista sitä tosiasiaa. :D _________________
Though it won't be today, someday I'll hope again.
And there'll be beauty from pain.
Viimeinen muokkaaja, Nibs pvm Tii Lok 12, 2010 2:57 pm, muokattu 3 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Grimhild Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tii Nov 18, 2008 10:45 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
20, naikkonen
Toiseen maailmaan siirtyminen, toisen kenkiin astuminen, toisen ajatuksiin ja mielen liikkeisiin samaistuminen, toisen ajatusten ymmärtäminen.
Minun inspiraationi roolata ei töki eikä katoa jos seura on mielekästä. Mikäli kuitenkin tökkii soita Korpiklaanin Tuli kokko ja kuuntele sen sanoja.
Kyllä, kuuntelen musiikkia kun kirjoitan peliviestiä. Yleensä soitan juuri sitä, mitä normaalistikin kuuntelen. Se auttaa pääsemään oikeaan mielentilaan, jolloin kykenee kirjoittamaan oikeanlaista tekstiä. Heittäydyn rooliin täysillä mukaan.
5. Onko sinulla ylipäätään jotakin, mitä täytyy olla taustalla hlisemässä / tapahtumassa, jotta pystyt keskittymään tai saat aikaiseksi mahdollisimman hyvän peliviestin?
Minä en keskity. Kirjoitan siten, miten itsestä tuntuu. Yleensä sopivanlainen teksti tulee luonnostaan, kun hahmoon vain eläytyy ja fiilistelee kunnolla mukana. Mikään ei ole parempi tapa irtautua stressaavasta arjesta kuin toiseen maailmaan ja hahmon mieleen uppoutuminen ja sen silmien kautta maailman katseleminen.
6. Äänestätkö koskaan roolipelejä top-listoille, esim. Internetroolipelien Top100-listalle? Jos äänestät, niin millä perusteella, eli mikä ko. roolipelissä saa sinut äänestämään sitä? Jos et äänestä koskaan mitään, miksi et?
En äänestele. Minusta moiset TOP listat ovat vähän typeriä... Sijoittuminen niillä ei kuitenkaan merkkaa mitään. Monet äänestävät kavereitaan, vaikka peli olisi kuinka huono.
Oli pelipohja mikä tahansa olen innostunut roolipelaamisesta.
Löysin pelit kerran muksuna ja oivalsin itse niiden idean. Olen siitä asti ollut aivan koukussa. x)[/b] |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Fenfir Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Tii Nov 18, 2008 11:03 pm Viestin aihe: |
|
|
Jesh, lisää kyselyjä! .D
Asiaan...
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
Hieman päälle 17 syksyä tällä hetkellä, sukupuoleltani olen tiettävästi nainen.
Kun hahmoille paljastuu jotain yllätyksellistä, kun tapahtuu jotain odottamatonta, kun… On lukemattomia asioita joista pidän pelatessa, siksi harrastan tätä lajia.
Suljen koneen, katson elokuvan ja luen kirjoja. Kirjoista löytyy usein uutta inspiraatiota, tai sitten unensiepparien teosta. Mikä tahansa muu kuin koneen äärellä oleminen tuo inspiraatiota minulle.
Vaihtelevasti. Jos kuuntelen, se on yleensä hahmoon sopivaa ja hahmosta riippuvaista. Räväkämmälle luonnollisesti räväkämpää musiikkia ja pehmo hahmolle lempeämpää biisiä. Suosikkejani ovat kirjoittaessa folk metalli painotteinen musiikki ja capoeira biisit, sekä irkku biisit. Mielellään lyriikattomia biisejä.
5. Onko sinulla ylipäätään jotakin, mitä täytyy olla taustalla hlisemässä / tapahtumassa, jotta pystyt keskittymään tai saat aikaiseksi mahdollisimman hyvän peliviestin?
Tarvitsen rauhan kaikelta saadakseni aikaan jotain hyvää, lyriikattomat biisit tosin saattaa soida taustalla, se on vähän miten itsestä tuntuu.
Mutu -tuntumalla mennään läpi vaikka harmaan kiven, ja miksei mustankin.
Äänestän! Äänestän ropeja kolmelle listalle, I-rpg, Kapelkan top lista ja rope top 13.
Perusteina ovat kunakin kuukautena tai viikkona se, onko pelissä tehty päivityksiä, onko ulkoasu vaihtunut, kuinka aktiivista siellä on ollut, miltä ylläpitäjä tuntuu, kuinka hyvä toteutus pelillä on. En itse äänestä omia pelejäni ja sen vuoksi äänestän aktiivisesti hyviä pelejä selaillen listoja ja sivuja. Pidän mielelläni itseni ajan tasalla uusista peleistä ja vanhojen kehittymisestä. Saatatte pitää hömpähtäneenä, mutta minulla on ihan säännöllisiä kiertely aikoja kun äänestän uusia pelejä ja muita.
Luoja… Siitä on ikuisuus, tai siltä vähintään tuntuu kun pelaamisen aloitti joskus 2003 vuonna, mikäli oikein muistan. Tutustuin lähinnä kaiketi silloisen tuttavani vuoksi erääseen alkeelliseen foorumipeliin ja siitä se sitten lähti nykyisille raiteilleen. _________________ Pohjoinen puhaltaa, riisuu mielen vaatteistaan,
Ja epäonnen sirpaleista peili liimataan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sirri Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Per Nov 21, 2008 8:14 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
Oon ysikakkonen eli 16 vuotias. Ja tyttö.
Pelaajan roolissa... No pelivuoroa kirjoittaessani etenkin hauskat tilanteet ja muutenkin sen keksiminen, miten hahmoni aikoo toimia. Muuten pelaamisessa paras kohta on ehdottomasti toisen vastausten lukeminen ja sitten sen miettiminen, että miten peliä itse jatkaisi. :D
Alan vain kirjoittaa. Usein se, etten vastaa johtuu vain laiskuudesta. Inspiraatio on vain yksi iso illuusio.
Joskus musiikki häiritsee keskittymistä siihen kirjoittamiseen, joskus taas auttaa keskittymään. Eli silloin tällöin kuuntelen kyllä, ja se on nyt aika epämääräistä kamaa. Ihan mitä tahansa melkein.
Eeei. Paitsi ehkä hiljaisuutta.
En. Koska mä en äänestä yleensäkään missään. Vaikea olisi päättää. En ole oikein kiinnittänyt huomiota tuohon top 100-listaan. :'D
Kavereiden kautta joskus ala-asteen vitosella. Aluksi se oli kyllä aika karmeaa sähellystä, mutta nyt se alkaa jo sujua. :> _________________ .alavilla mailla hallan vaara. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
evely Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Maa Nov 24, 2008 9:52 am Viestin aihe: |
|
|
Ikäsi ja sukupuolesi?
- Kohta 19 ja olen naispuolinen.
Mikä asia roolipelaamisessa on sinusta pelaajan roolissa hauskinta?
- Saa toteuttaa omia inspiraatioita, saa purkaa ajatuksensa kirjalliseen muotoon ja kehittää tarinointitaitojaan. Saa myös keskittyä jonkun toisen elämään kuin omiin kuriin.
Jos inspiraatiosi tökkii tai on jopa kokonaan kadoksissa, onko sinulla jotakin käytännön keinoja yrittää nostaa sitä?
- Eipä oikeastaan... Jos inspiraatio ei potki päähän, niin odottelen muutaman päivän, että saisin kirjoitettua edes jotain järkevää vastaukseksi. Paras keino pahalle katkokselle on jättää sovinnolla paussiviesti foorumille ja kertoa suoraan, että nyt vain ei onnistu ja voi yrittää ajatuksia kokoa joku toinen kerta, about viikon tai kahden kuluessa.
Kuunteletko musiikkia kirjoittaessasi peliviestiä? Jos kuuntelet, niin millaista?
- En kuuntele, koska ainakin minun kohdalla se vie keskittymisen itse asiasta ja kirjoittamisesta ei tule mitään.
Onko sinulla ylipäätään jotakin, mitä täytyy olla taustalla hälisemässä / tapahtumassa, jotta pystyt keskittymään tai saat aikaiseksi mahdollisimman hyvän peliviestin?
- Paras tapa saada kehitettyä hyvä peliviesti on olla omissa oloissa ja yrittää pysytellä erossa häiriötekijöistä esim. radiosta, toisten henkilöiden höpinöjen keskeltä yms. Itse kestän kyllä häiriöitä, mutta sen alaisena ei saa parasta mahdollista aikaan.
Äänestätkö koskaan roolipelejä top-listoille, esim. Internetroolipelien Top100-listalle? Jos äänestät, niin millä perusteella, eli mikä ko. roolipelissä saa sinut äänestämään sitä? Jos et äänestä koskaan mitään, miksi et?
- En yleensä äänestä. Ajattelen kai kuin monet muut ihmiset, 'kyllä ne muut äänestävät, jos pelin idea on loistava'. Olen vain laiska näissä asioissa.
Vieläkö muistat miten tutustuit ja innostuit foorumiroolipelaamisesta?
- Kaveri kysyi yläkoulun aikana, että tiedänkö, mikä yleisesti roolipelaaminen on. En tiennyt, joten otin kyseisestä asiasta selvää. Asia alkoi kiinnostamaan, mutta lähimmäksi rakkaudeksi nousi juuri tämä foorumiroolipelaamisen muoto. Miksi? Kirjoittaminen on ollut rakkaus niin kauan kuin muistan, joten kyseinen muoto oli minulle kuin tehty kokonaisuus harrastukseksi. ^^ _________________ I'm not a hopeless case. Let's play and kiss, kiss, kiss... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
una Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Per Jou 19, 2008 2:26 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
> Nainen, 20 vuotta
> Se, että pystyy heittäytymään jonkun toisen elämään, johon voi kehitellä vaikka minkälaista saippuaoopperaa. Oma elämä on joskus sen verran pitkäveteistä, että mukavaa välillä syventyä johonkin toiseen maailmaan.
> Joskus olen yrittänyt lukea todella paljon jos inspiraatio tökkii ja se on jopa joskus auttanutkin. Eli lukemista voisi kokeilla
> Kuuntelen yleensä aina kun olen koneella musiikkia, joten kyllä. Aivan sitä samaa mitä ennenkin. Ei minulla ole mitää erityistä vain peliviestien kirjoittamiseen tarkoitettua musiikkia. :D
> No musiikkia yleensä, mutta myös hiljaisuudessa pystyn hyvin keskittymään. Jos on kamalasti hälinää ja melskettä, ei peliviestien kirjoittamisesta tule mitään.
> Joskus. Peli saa ääneni yleensä silloin jos se on huolella toteutettu, aktiivinen ja peliviestit ovat laadukkaita. Lisäksi omaperäisestä ropeideasta on melkeinpä aina antaa ääni esimerkiksi juuri tuolla Top100 listalla.
> Törmäsin joskus pari vuotta sitten melko vahingossa erääseen roolipeliin, johon tutustumalla tutustuin sitten ropetukseen. Sen jälkeen ei ole ollut enää paluuta takaisin, vaan ropettaminen on juurtunut jonnekin todella syvälle. En voisi kuvitellakaan lopettavani kokonaan pelaamista. Taukoja voi kyllä pitää, mutta kokonaan lopettaminen ei varmasti onnistuisi. _________________ BLACKMORE'S SCHOOL RPG |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Carmilla_x Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Tor Nov 19, 2009 7:40 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
Krista, nainen
Kun saa itse päättää millainen ja minkä näiköinen oma hahmo on.
Pienen pieni tauko kirjoittamisesta yleensä auttaa. Myös pelien teemoihin liittyvien elokuvien katsominen auttaa saamaan inspiraation takaisin.
Kyllä se menee kirjoittaessa melki aina raskaan rokin puolelle. Mutta joskus se haittaa keskittymistä niin kirjoittelen hiljaisuudessa.
ei oleee ^^
Noh, en ole vielä kauaa roolipelejä harrastanut, ja olen äänestänyt vain yhtä. On aina laiska kun on kyse äänestämisestä XD
Oon vampyyrihullu, ja katselin googlesta vampyyripelejä, ja törmäsin vampyyriaiheiseen foorumiroolipeliin. Rakastan kirjoittamista joten päätin liittyä~[/b] |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Unipantteri Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Tii Nov 24, 2009 3:07 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
18 (syntynyt 1991) ja nainen
Hahmon ja pelien suunnittelu, sekä nopeatemposet, inspiroivat pelit.
Yksittäisen pelin kohdalla: Luen hahmon esittelyn läpi ja mietin sitä, mikä hahmossa inspiroi (eli miksi olin tehnyt sen) sitten mietin, miten voisin hyödyntää sitä.
Yleisesti: Odottelen vain, että se tulee takaisin, jos on pelejä kesken, niin sovellan edellä mainittua menetelmää... jos jaksan.
Satunnaisesti, satunnaista musiikkia. Joskus pyrin hakemaan pelitysken teemaan sopivan taustamusiikin.
Joskus se auttaa, joskus se vain häiritsee. Riippuu päivästä ja tilanteesta.
En ajattele sitä niin tarkkaan. On luppoaikaa, huomaan "äänestä" -bannerin mielestäni hyvän roolipelin sivuilla ja klikkaan sitä.
En oikeastaan tarkalleen. Sen muistan missä se tapahtui ja muistaakseni selailin roolipeli aiheista keskustelupalstaa ennen kuin varsinaisesti aloitin pelaamisen. Oletettavasti innostus lähti toisten pelien lukemisesta. Se muistutti tarinankertomista, josta satuin pitämään. _________________ "Ihmisten on pakko ajatella. Ajatteleminen ei ole kannanottoa puolesta tai vastaan. Sellainen on äänestämistä."
— Robert Frost |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
TyyssAnanas Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Lau Nov 28, 2009 2:25 am Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
Näitä en kyllä kerro, ainakaan vielä.
Olen addiktoitunut, en pysty lopettamaan enkä kyllä haluakkaan, sillä saan tiettyä mielihyvää kun pääsen väsäilemään hahmoja ja pelailemaan niillä ties missä, jolloin vain mielikuvitus on rajana (ja jotkin foorumin ja järjen säännöt).
Inspiraatio itselleni kuin muusi: lusikoit sen verran kuin jaksat niellä, kyllä sitä riittää huomennakin.
Mutta jos se on ’vääränlaista inspiraatiota’ otan torkut ja toivon että sitä ’oikeanlaista’ olisi tullut tilalle. Jokseenkin kun ajattelen miljoonaa asiaa samaan aikaan, niin niihin sopivaa inspiraatiota ei aina osu oikealla hetkellä.
En tiedä, jos levy ei ole tarpeeksi pitkä tai laitettu toistolle, niin en.
5. Onko sinulla ylipäätään jotakin, mitä täytyy olla taustalla hlisemässä / tapahtumassa, jotta pystyt keskittymään tai saat aikaiseksi mahdollisimman hyvän peliviestin?[/b]
Ei niinkään, elän aikalailla vain yhtä asiaa kerrallaan, joten en pysty ajattelemaan kirjoittaessa, muuta kuin seuraavia sanoja ja itse virkkeen sisältöä, niin aika saman tekevää mitä ympärillä tapahtuu. Paitsi tietenkin, jos joku puhuttelee minua, jolloin on pakko vaihtaa keskittymisen aihetta.
En usko että sillä on kauheasti väliä koska ne kärjessä olevat eivät edes kiinnosta itseäni, ne kun ovat ikävän usein tusinatavaraa mitä löytää ensiviikolla erinimellä ja hiukan eri juonella.
Itse asiassa kyllä, yksi tuttu ohjasi minut moisten pariin joskus kun olin aika junnu, no sitten menin perseilemään johonkin fantasiaroolipeliin, minkä adminit olivat hyljänneet ja käyttäjien toimintaa ei oikeasti valvonut kukaan. En kiellä ettenkö olisi itsekin rikkonut ainakin kymmentä eri sääntöä ja yleensä saman viestin aikana, kyseisessä pelissä mutta en olisi kai muuten oppinut miten niitä pelejä oikeasti pelataan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Taikai Kaappimörkö
Items
|
Lähetetty: Lau Nov 28, 2009 11:26 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
20 vuotta ja nainen
Hahmon luominen ja kun näkee kuinka hahmo muuttu pelin edetessä. Myös juoni on varsin tärkeä osa pelaamista
Pakkokirjoittaminen. Olen harrastanut tätä niin novellien kuin runojen suhteen, eikä se yleensä enää edes näy kirjoittamisessa, oli kyseessä sitten roolipeliviesti tai runo.
Kuuntelen lähestulkoon aina musiikkia ja musiikkityyli vaihtelee varsin laidasta laitaan
Ei oikeastaan, keskivertoja tulee varsin vaivattomasti. Hienommat roolipeliviestit tarvitsevat sitten oikean tunteen, heittäytymisen ja unohtamisen, että kirjoittaa roolipeliviestiä.
Olen äänestänyt kerran, koska se roolipelipaikka yksinkertaisesti oli oikea unelma. Eli paikan maailma, perusidea ja hahmolajit iskivät. Enkä ole toista samanlaista paikkaa löytänytkään.
Lautaroolipelaamisen jäätyä vähälle pelikaverien puuttumisen vuoksi innostuin suuresti tajuttuani, että foorumiroolipelejä on olemassa. Ensimmäisen foorumiroolipelin etsiminen oli jostain syystä hankalaa, olisinkohan ollut liian innokas ja kärsimätön. Mutta ensimmäisen roolipelin löydyttyä löyin varsin nopeasti nipun uusia ja taas uusia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sulka Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Kes Jou 02, 2009 11:58 am Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
nainen ja 18 vuotta.
Päästä kirjoittamaan, käyttämään mielikuvitusta ja eläytymään hahmon rooliin. Lisäksi kirjoittamisen interaktiivisuus on joku maailman paras asia, kun periaatteessa koskaan ei voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Lisäksi tietty ihmisiin tutustuminen myös off game -osioissa on mukavaa :)
Ei juuri. Silloin en vain stressaa pelaamisesta, koska loppujen lopuksi sen pitää olla hauskaa eikä pakotettua. Jos alkaisi tuntua siltä että pelaaminen on pakkopullaa ja mieluummin en edes ajattele sitä, niin silloin olisi joku vinossa. Yleensä inspi palaa nurkan takaa odottamattomissa kohdissa.
En teitoisesti kuuntele mitään tiettyä musiikkia, tosin joskus musiikki voi auttaa hahmon rooliin eläytymisessä - erityisesti jos pelissä on tiukka tilanne. Joskus myös täytyy laittaa musiikki pois että voi keskittyä kunnolla. Mieluiten kuitenkin kuuntelen instrumentaalimusaa ettei laulu häiritse :D
Ei oikeastaan. Lukuunottamatta sitä "apumusiikkia" minkä jo mainitsinkin, mutta se ei ole välttämättömyys.
Toisinaan, jos eksyn hyvän ropen sivulle ja huomaan äänestysbuttonin.
Ensikosketus foorumiropeihin tuli varmaan Isis-indexin kautta ihan natiaisena, kun susi- ja koirasarjakuvat olivat kaikkialla cool ja keksin että Internetissähän on kotisivuja. Olin varmaankin 12-13 -vuotias. En kuitenkaan "uskaltanut" liittyä mihinkään, mutta muistan kaihoten katselleeni esim. Gryphon's Tear - ja Lion's Land -ropejen sivustoja. Ropet haipuivat unholaan kunnes joskus 15-vuotiaana keksin että hei, näihinhän voisi liittyä. Siitä se sitten lähti eikä tältä tieltä ole paluuta :D |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Demicross Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Kes Jou 23, 2009 1:43 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
19v poika/mies :)
Varmaankin se kun saa olla luova, ja hahmojen (sekä itse hahmon että hahmon 'tarinan') kehittymisen seuraaminen pelien myötä.
Yleensä paras keino minulle on se että otta itseään yksinkertaisesti niskasta kiinni ja päättää että "NYT minä kirjoitan!". Taustalle oikeanlaista musiikkia ja sitten viestiä kirjoittamaan. Yleensä pelkästään se, että yrittää vääntää edes jotain johtaa lopulta siihen, että kunnollista tekstiä alkaa ennenpitkää syntyä.
Kuuntelen aina musiikkia, joten kyllä. Joskus ropettaessani saatan vaihdella taustalle pelin tunnelmaan sopivaa musiikkia, se auttaa usein todella paljon.
Mmmh.... No ei nyt ainakaan mitään tule mieleen..
Olen itseasiassa äänestänyt vain yhtä ropea Top100 listalle, koska en yksinkertaisesti ole ollut niin useassa roolipelissä mukana. Tässä yhdessä nyt sattui se äänestysnappula olemaan, ja kun kyseessä oli kaikin puolin laadukas rope niin mikäs siinä :)
Jep, ystäväni esitteli ropetuksen maailman minulle joskus yläasteella. Ensimmäinen rope johon liityin taisi olla Wilderness. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Suoviitta Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Lau Hel 13, 2010 9:34 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
16, nais.
Hmmm. Kaipa se on se kun saa kehittää hahmoaan ja tarinaa sen ympärillä. Eli itse pelaaminen. Ja toki hahmon tekeminen itsessäänkin on hauskaa.
No, luen paljon sarjakuvia ja kirjoja ja kyttään elokuvia ja kuuntelen musiikkia. Saatan myös täyttää erilaisia kyselykaavakejuttuja hahmoistani.
Kuuntelen. Se riippuu, usein kuuntelen klassista, metallia tai jotain random rockia. Seitkyt-kaheksankytluvulla tehty varsinkin on tyylikästä.
Taustamusiikki on jees, mutta juttuavat ihmiset häiritsevät.
Äänestän, jos peli on mielestäni laadukas ja hyvä. Visuaalisen ilmeen pitää olla kohdallaan sisällön ja korrektin kirjoitusasun lisäksi. Ja idean kiinnostava.
Tutustuin roolipelaamiseen vuoden 2006 lopulla, sillä löysin itseäni inspaavan roolipelin. Se oli kyllä chatpeli, muttah. Muutama vuosi myöhemmin etsiydyin foorumiroolipeliin ja siitä se sitten lähti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sibby Kaappimörkö

Items
|
Lähetetty: Sun Huh 11, 2010 7:49 pm Viestin aihe: |
|
|
1. Ikäsi ja sukupuolesi?
21 vuotta, nainen olen
Se kun saa olla välillä joku muu, sekä tietenkin se että saa eläytyä toiseen maailmaan ja sekin vielä kun saa kiusata omia hahmoreppanoita xD
Yritän lukea kirjallisuutta, jossa on jotain kyseisen roolipelin maailmaan viittaavaa. Ja lisäksi harrastan pakkokirjoittamista ja ulkona seikkailemista tässä mielessä.
Harvemmin, mutta jos kuuntelen musiikkityyli riippuu täysin pelattavasta pelistä.
Ei. Parasta on kun tietää että saa varmasti olla rauhassa ilman häiritsijöitä ja pelkoa siitä että joku muu haluaa vallata koneen.
Äänestän yleensä vain niitä pelejä joissa itse olen mukana, koska joko pidän kyseisestä roolipelistä niin paljon tai sitten haluan vain pelille julkisuutta, koskee myös muitakin kuin vain omiani! Äänestämättä jätän sillä perusteella, ettei ole kyseisestä pelistä kokemuksia ja en siksi pidä järkevänä äänestää.
Muistan, siskoni ansiota kaikki. Hän kun kertoi pelaavansa ja pelasimme keskenämme vihkoon. Ja niin minä innostuin ja läksin netistä etsimään kiinnostavia roolipelejä. Siitä asti olen sitten pelannut, eli ehkäpä sellaiset kaksi ja puoli vuotta vasta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
| |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|