Forumindex

planketrevival.se
tradition - på ny plats!
Svara på inlägget

Är denna video sann?
Ja
13%
 13%  [ 3 ]
Nej
86%
 86%  [ 20 ]
Totalt antal röster : 23

Riktig (?) zombie hunds experiment.
Blixthalka
Överpräst

:
Från: Piteå (I norrbotten)

Items
Citera
http://www.poetv.com/video.php?vid=227 (vill varna känsliga tittare, visst filmen är svartvit men... ja...)

En "riktig" (sätter det inom " tecken eftersom jag har mina tvivel om att den är sann) video från 40-talet som visar ett gäng Sovietiska forskare som återupplivar en halshuggen hund. Är detta sant tror ni? Och ifall ni tror det, är ni för eller emot (skriv även varför ni är för/emot).

Personligen så är jag lite 50-50. Jag är extremt arg över att dom hade en hund som offer (fast det är för att jag växt upp med hundar.. så.. hehe) och sen är jag lite småskrajj över i (onda) vilka syften dom kan användas (kommer inte på nån). Jag är däremot extremt intresserad i (dom goda) möjligheterna som kan tänka sig öppnas från en sådan forskning (vad för goda syften vet jag inte, men man kommer säkert på något)

Edit: Nej ni kommer inte få se en hund men köttslaffsor uthängandes ur munnen som sedan biter en man och han i sin tur skriker "BRAAAAAAINS!" och sedan jagar den stackars skrikande kameramannen.

General

:
Från: Gotland Alva

Items
Citera
hur kommer det sig att man bara fick se hundhuvet från endast en vinkel? :/

jag tror iaf att filmen är fejk.

Prins

:
Från: Borås

Items
Citera
Jag tror faktist jag tror på det.

Det verkar ju inte vara en film där de skojar, killen låter seriöst och videon verkar helt seriös. Jag menar, skulle de försökt gära en så välgjord fejkfilm på 40-talet?

En annan sak som för mig gör den mer verklighetstrogen är att de inte hela tiden försöker bevisa att det är sant, då känns det för mig som om de inte utgår från att alla tror på det, och det tycker jag är misstänkt. Den lät verkligen informativ hela vägen ut.

De sade heller inte att man kunde återuppliva djur som varit döda länge, vilket på något sätt förstärker realismen. De vill liksom inte säga att man skulle kunna återuppliva Hitler eller något, utan mer att man kan vara död... Och sedan bli levande.

Skulle gärna vilja tala med en sådan person, undrar vad som hände minutrarna då de var döda? Minns de inte? Kom de till himlen?

Jävla läskig musiksmak de har.

Kejserliga Gardet

:

Items
Citera
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Teoretiskt sätt tror jag att det kan funka. Allt som behövs för att leva är ju syre och näring...

Men nervbanorna är en annan femma. Och celler dör om de inte får syre på ett tag. Hjärnceller (hos människan) börjar dö efter bara 2 minuter. I rumstemperatur!

Det är faktiskt full möjligt att bli "återupplivad" efter drunkning i kallt vatten. Ju kallare destå bättre, för då dör inte cellerna lika lätt. Med tur kan du ligga 30 min under vatten och komma tillbaka.

En annan sak jag tänkte på var när hundens hjärta började slå efter att den fått tillbaka blodet. Muskelcellerna har inte dött efter 10 minuter, men borde det inte behövas en elchock för att få igång det? Hjärtbank kanske skulle funka också. Men bara sådär..? Jag är skeptisk.

Cool film hur som helst.

Dein ist das Reich, und die Kraft, und die Herrlichkeit in Ewigkeit. Amen!
Visa användarens profilSkicka personligt meddelandeBesök användarens hemsidaMSN Messenger
Belakor
Prins

:
Från: Stockholm/Nacka/Älta

Items
Citera
den var realistisk, men en bluff

om ni tittar på den första hundens huvud, han har ingen hals och ingen kropp, ändå kan han slänga med huvudet
Visa användarens profilSkicka personligt meddelandeSkicka e-post
Thrinduil
Kejserliga Gardet
Kejserliga Gardet

:

Items
Citera
Slänga med huvudet var väl lite överdrivet, det snare ryckte. Och det funkar ju utan kropp. Allt som behövs är att något stimulerar nerverna så att musklerna drar ihop sig.

Dein ist das Reich, und die Kraft, und die Herrlichkeit in Ewigkeit. Amen!
Visa användarens profilSkicka personligt meddelandeBesök användarens hemsidaMSN Messenger
MonkeyBoy
Praetor

:
Från: Landskrona Skåne

Items
Citera
lite osäker på om den är sann eller inte men tycker att det är helt sjukt.
om det skulle funger och om video är sann så varför inte utföra det på männsikor? ^^

Prins

:

Items
Citera
MonkeyBoy skrev:
om det skulle funger och om video är sann så varför inte utföra det på männsikor? ^^

Är du frivillig? Twisted Evil

:
Från: Landskrona Skåne

Items
Citera
Wood Elf Archer skrev:
MonkeyBoy skrev:

ifall ja hade varit död så klart att ja hade de Razz

Domedagsprofet

:
Från: Hyrule

Items
Citera
Ryssarna(sovjeterna) försöker säkert visa att de är bättre än USA inom vetenskap och teknologi. Jag tror detta är fake.

Baron

:

Items
Citera
Har för mig att höns kan springa omkring en kort stund efter att dom har blivit av med huvudet så varför skulle det kunna vara omöjligt att rycka på huvudet som ett resultat av nervryckningar även om inte huvudet har en kropp att sitta på?.

Man skulle ju i praktiken kunna testa det på människor som vet att dom inte har mycket tid kvar att leva och som självklart ställer upp frivilgt på det.

Thrinduil är du säker på det där med hjänceller börjar dö efter bara 2 minute föresten?..är lite nyfiken då jag har ett par olika släktingar som är allt från sjuksyrror till läkare som har sagt lite olika tider så är därför jag undrar.

"I care not of the cost, for life eternal i will pay whit what ever it takes."
Visa användarens profilSkicka personligt meddelandeMSN Messenger
Tiger_Man
Överpräst

:
Från: Halmstad, Halland, Sweden, Europe, Earth osv.

Items
Citera
Det där med höns e sant Razz Var när min polare å min polares fassa skulle hugga huvet av ett av hans höns...

så truetrue!
Visa användarens profilSkicka personligt meddelandeMSN Messenger
The Endless Shadow Reaper
Fältskär

:

Items
Citera
tror inte på detta, möjligthetvis med hjärtat och lungan, men inte huvet
Visa användarens profilSkicka personligt meddelande
Wood Elf Archer
Prins

:

Items
Citera
MonkeyBoy skrev:
Wood Elf Archer skrev:
MonkeyBoy skrev:

ifall ja hade varit död så klart att ja hade de Razz

Grejen är att det måste göras ett antal minuter efter döden.

:

Items
Citera
när han bankar med hammaren precis bredvid hunden så rycker hunder för mycket med huvudet
Wood Elf Archer
Prins

:

Items
Citera
Belakor skrev:
när han bankar med hammaren precis bredvid hunden så rycker hunder för mycket med huvudet

För mycket?

Def. För mycket.

:
Från: L.A

Items
Citera
Skulle vilja tro på detta fenomen, men gör det inte. Går inte att återuppliva det döda. När hjärnan lagt av och cellerna är döda är allting försent.

Befäl

:

Items
Citera
Cypher the fallen angel skrev:
Har för mig att höns kan springa omkring en kort stund efter att dom har blivit av med huvudet så varför skulle det kunna vara omöjligt att rycka på huvudet som ett resultat av nervryckningar även om inte huvudet har en kropp att sitta på?.

Läste i vetenskapens värld (tror jag det var) om en höna som fått huvet avhugget men ändå levde i flera veckor efterår. De hade tydligen matat den med korn rakt ner i matstrupen. Den dog dock till slut av att den fick ett korn i halsen och kvävdes.

Angående filmen så tror jag inte på den. Tror ni inte att det borde blivit en sensation om någonting sånt här skulle kunna bevisas? Och tror ni då inte att vi borde fått höra det tidigare (och int efter 60 år). Bara en tanke.
Visa användarens profilSkicka personligt meddelande
Belakor
Prins

:

Items
Citera
och det tror du inte det skulle vara om man kunde få en höna att leva utan huvud?

det är antagligen också bara bluff, varför inte bara ta bort kornet?
KillerGnutt
Hertig

:

Items
Citera
Såg inte filmen, men det där med hönan som levde i flera veckor, är med största sannolikhet bluff!

Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)  
Sida 1 av 2  

Svara på inlägget